This Is the Police

This Is the Police - recenze
This Is the Police - recenze
09:06, 19.04.2017

Nie je to ešte ani celý rok, čo si hráči obľubujúc službu Steam mohli skúsiť zaujímavú stratégiu z rúk indie vývojárov Weappy Studio. Ich procedurálne generovaná simulácia policajnej stanice sa nesnažila vôbec skrývať svoje potencionálne prednosti a pod prostým názvom This Is the Police priniesla príbeh prehnitého mestečka Freeburg, ktorého poslednou nádejou je policajný šéf Jack Boyd. Titul časom pozbieral pár slušných známok u kritikov, čoho si všimli producenti z Nordic Games a dnes si preto túto hru môžu zakúpiť aj majitelia konzol, v našom prípade s ikonkou PlayStation 4. Poďme spoločne stručne nazrieť cez denne skúšané ramená vodcov našej bezpečnosti.

This Is the Police sa mohol realizovať aj vďaka úspešnej Kickstarter kampani z roku 2015, v ktorej dokázal vyzbierať cez 35 000 dolárov!

Klik pro zvětšení (This Is the Police - recenze)

Príbeh tejto stratégie zameranej prevažne na manažment som načrtol už v úvodnom odstavci. Spomínaný Jack Boyd má ísť za pár mesiacov definitívne do dôchodku a za tento čas, čo mu ešte ostáva, sa cez vaše ruky a talent pokúsi zachrániť Freeburg city a zarobiť pol milióna dolárov do lokálnej pokladnice. Tento cieľ je aj vašou hlavnou prioritou a prostriedky aké k jeho dosiahnutiu použijete budú už len a len súčasťou modrej uniformy. Pôjdete cestou spravodlivosti a dobra, alebo dáte prednosť spolupráce s podsvetím a nadržiavaniu mafii? Pre niekoho to síce môže znieť banálne, avšak v tejto stratégii vám nikto nič neodpustí a čo je najhoršie, každý zlý krok sa môže prejaviť až neskôr, kedy nie je možného návratu a váš čas utopený v mori štatistík a rozhodovaní sa razom zmizne a idete pekne od prvého dňa. Ako ale vyzerá taký jeden deň v pozícii policajného šéfa?

Decentná komiksová grafika bola zo strany autorov prezieravou formou ako nerozptyľovať hráča zbytočnými efektami.

Každý jeden deň začínate pekne šálkou rannej kávy a končíte pohárom tvrdého alkoholu. Od siedmej hodiny ráno do deviatej večer posielate svojich podriadených z dvoch pracovných smien na rôzne výjazdy. Často im ide o život a tomu podlieha aj nutnosť kalkulácie a uvažovania. Uvedieme si pregnantný príklad miesto toho, aby som vám zložito opisoval jednu z desiatok situácií, ktoré musí Jack denne riešiť. Vysielačkou sa ozve oznam, že v budove banky došlo k prepadnutiu a bol spustený tichý alarm. Vašou úlohou je cez jednoduché menu hry vybrať príslušný počet policajných dôstojníkov, ktorí sa vydajú na miesto činu. Môžete im priradiť prepadovú jednotku aj s príslušným vybavením alebo si necháte Swat pekne v zálohe na neskôr (denne ich totižto môžete využiť len párkrát). Následne musíte pár sekúnd čakať ako to celé dopadne a počas samotnej akcie ešte môže dôjsť k vášmu rozhodovaniu o priebehu zásahu (vyjednávanie, rázny prepad či obetovanie rukojemníkov).

Oceňujem širokú škálu možností aké titul ponúka, musíte sledovať dokonca také banality ako pozitívna diskriminácia a po krku vám pôjdu aj feministky.

Hlavný cieľ v podobe zhromažďovania spomínaného balíka peňazí je len akási motivačná forma, oveľa viac zaujme príbeh, ktorý sa okolo hlavnej postavy policajného šéfa bude odvíjať vždy po pár dňoch pracovnej rutiny. Grafika, tak ako aj samotné scény medzi gameplay obsahom, je chytro vytvorená s minimom detailov, to preto aby sa každý sústredil na dabing a skúšal pochopiť príbeh rôznych charakterov ťahajúc za nitky v meste Freeburg. Dej však začína kuľhať na jednu nohu v okamžiku, kedy sa hra skúša stavať na jednu alebo druhú stranu politických názorov, nie nepodobných v našom reálnom svete. Ako keby vývojári chceli touto hrou jasne vysloviť svoj postoj k svetovej politike ale vo výsledku to vôbec neboli schopní dotiahnuť do konca a ich produkt tak pôsobí v tomto ohľade ako nedorobený a polovičatý. Oveľa viac by jej pasovalo, keby sa buď razantne vyhradili na dané témy alebo ich radšej ani nerozoberali.

Krásny soundtrack, ktorého strojcom ste z časti aj vy.

Zabudnite na rozporuplné pocity zo scenára a poďme ešte stručne k tomu, čo titul This Is the Police robí zaujímavým. Celkové prevedenie minimalistického menu a interakcie medzi vami ako šéfom a policajtmi ako podriadenými pasuje ako zadok na nočník. Hráč musí neustále dávať pozor, či mu jeho zamestnanec tajne nepije v službe. Ak to zistí môže ho za to vyhodiť bez prípadnej odozvy zo strany odborárov, avšak ak sa rozhodne vyhodiť čierneho policajta či príslušníka ázijskej kultúry, musí počítať s protestami a hrozbou zo strany rôznych organizácií. Aj takéto veci je nutné zahrnúť do stratégie skladania dvoch smien, ktoré sa deň po dni striedajú a slúžia vám ako predĺžené prsty zákona tam v špinavých uliciach. Špina sa ale nájde aj medzi zdanlivo slušnou sortou a to vrátane vedenia. Páčila sa mi voľba spolupráce s mafiou, ktorej som odpúšťal určité zločiny za príslušnú odmenu. Rovnako bolo zaujímavé sa zbaviť neposlušného kolegu fingovaným zločinom, pri ktorom prišiel daný policajt o život a ja som si na jeho miesto mohol dosadiť svojho človeka. Všetky tieto nitky sa však niekde musia spojiť a ono spojenie môže často vyvrcholiť nápisom Game Over. Titul nemá save systém a jediné, čo tu platí, je ísť deň za dňom a skúšať dosiahnuť daný cieľ. Toto je často dosť frustrujúca motivácia, ktorá môže kdekoho odradiť.

Za cca 15 Eur sa môžete stať policajným šéfom celého mesta.

Autori začlenili k danej zložke každého policajta aj podrobné informácie o jeho politických názoroch či vierovyznaniach. Preto ak posielate na výjazd niekoľko odlišných jedincov s inými názormi, môže sa stať, že sa vám nevrátia všetci alebo prinajmenšom nebudú schopní zabrániť zločinu. Každý detail je tu dôležitý a tvorcovia tých detailov nasypali do jednej indie hry skutočne požehnane. Mňa osobne ich výsledok časom začal dosť nudiť a jednotlivé smeny bez nejakej závažnej akcie som skôr naslepo potvrdil a išiel ďalej. Rovnako nezaujímavé mi prišli detektívne práce, kde hráč musí pomáhať svojím vyšetrovateľom správne vyriešiť zločin pomocou poskladania fotografií z miesta činu. Tento prvok je na môj vkus až moc fádne pojatý a začal ma dosť po pár hodinách otravovať, či dokonca priam vytáčať. Uvedomujem si snahu Weappy štúdia o čo najväčšie nafúknutie obsahu a tým samozrejme aj možností, ale niekedy je menej viac, zvlášť u komplikovaných stratégií, ktoré musia zamestnávať hráča na plné obrátky a nepoľavovať v tempe ani na moment. Nezachráni to ani systém prideľovania povýšení či žobranie o lepší rozpočet na radnici. Tieto veci sú zase časom len rutina a fádnosť.

Ocitnúť sa v koži policajného veliteľa strategickej hry je samozrejme vec, ktorú vám v súčasnosti poskytne len projekt This Is the Police. Než si ho ale zakúpite, nachystajte sa na pár značných chýb, ktoré plodia nudné momenty či nevyváženú hrateľnosť. Stále však ide o originálny pokus preraziť niečím zaujímavým a novým, minimálne za to musím zdvihnúť čísla vyššie než by som možno za iných okolností urobil.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti Weappy Studio

Recenzovaná verzia: PS4

60%