A Pixel Story

A Pixel Story - recenze
A Pixel Story - recenze
06:02, 05.06.2017

V dnešní recenzi se spolu podíváme na další přírůstek do rodiny retro arkádových hříček s příznačným názvem - A Pixel Story. Tak co, jedná se o další nemastný a neslaný kousek nebo o propracovanější titul? Na to se pokusím odpovědět na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (A Pixel Story - recenze)

Mário tak trochu jinak

Hlavním hrdinou hry je malý kluk, který, jak jinak, má za úkol zachránit celý svět před zničením. Záporákem, který ke skákačkám tohoto typu bezesporu patří, je nyní zlý operační systém. Chlapec to na své cestě tedy rozhodně nemá jednoduché. Svou vizáží není nepodobný legendárnímu Máriovi, kterým se tvůrci bezesporu mocně inspirovali. Stejně tak jako v případě italského instalatéra, i v A Pixel Story bude Vaším úkolem především skákat a zdolávat rozmanité překážky na cestě za diamanty, které jsou šalamounsky poschovávány v jednotlivých úrovních. To by samosebou nebylo nic zvláštního, proto autoři sáhli po několika specialitkách, díky kterým se do hry vkrádají prvky puzzle. K dispozici vám bude kupříkladu červená teleportační čapka, kterou na jednom místě zanecháte a stiskem tlačítka se k ní můžete vrátit odkudkoli bude potřeba. Tak si můžete například zkrátit zpáteční cestu levelem, avšak někdy nebude jiná možnost než použít právě tento způsob při řešení konkrétní úrovně.

Opakování je matka moudrosti

Díky těmto speciálním možnostem dostává hra zcela nový rozměr a nejedná se tak o pouhé jednoduché hopsání. Na druhou stranu, způsob hraní se stává mnohem komplexnější a v pozdějších fázích hry je tak nutno pořádně přemýšlet jak daný problém vyřešit. Pravdou je, že tím jak se dané mechanizmy neustále opakují, lze i tato využití patřičně natrénovat a hra by vám již po zvládnutí všech pohybů a manévrů neměla činit značné problémy. Na vaší cestě pro zpestření narazíte i na různé mini hry, boční úkoly a skryté poklady, takže by se dalo říci, že po této stránce je titul, ač tak zpočátku nevypadá, nabitý obsahem.

Inovace a nepříjemnosti

Narozdíl od běžných arkádovek tohoto typu přináší A Pixel Story svěží vítr i v oblasti prostředí a postav, se kterými na vaší pouti přijdete do styku. Zde se hra pokouší o jakési zpodobnění s klasickými RPG tituly, kdy vám postava zadá quest, který po jeho úspěšném splnění přijdete odevzdat a dostanete odměnu. Jasně, nejedná se o nic převratného, nicméně hra se v tomto ohledu tváří opět o něco "dospěleji". Až doposud to vypadá, že se jedná o výbornou herní záležitost, tak se trochu mrkneme i na nějaká ta negativa. Největším z nich jsou samosebou bugy, kterých jsem si alespoň já užil dosytosti. Nezřídka se mi stávalo, že můj panďulák zničeho nic přestal reagovat na tlačítko skoku, což je u skákačky dosti podstatná závada. Ono i samotné skákání na tom není zrovna ideálně, nicméně toto mě celkem vytáčelo. Sem tam se vám může také stát, že se propadnete do podlahy a můžete tak s klidným srdcem úroveň restartovat. Dalším problémem je, že ve hře nelze proskakovat plošinkami dolů, na což jsem byl u konkurenčních titulů zvyklý. Zde tak musíte využívat a hlavně i počítat se setrvačností skoků z větších výšek a jelikož je ovládání velmi citlivé, nezřídka vás takový skok bude stát život, obzvláště v případech, že se budete muset trefit na kůl obklopený vražednou tekutinou. Dalším z problémů je fakt, že skoky nelze nijak uzpůsobovat dané situaci. Hrdina zkrátka vždy vyskočí stejně vysoko a daleko, což například v situacích, kdy uskakujete rozličným bodákům není příliš ideální.

Komu doporučit?

Pakliže si chcete pořádně potrápit svoji trpělivost, do hry rozhodně jděte. Mezi ostatními retro gameskami se snaží A Pixel Story vyčnívat alespoň nějakým tím příběhem, konverzacemi s NPC postavami a spojením prvků, které vám jsou známy z populárnějších titulů. Ti z vás, kteří retro zpracování nemají příliš v lásce a raději si zahrají něco lehčího, by měli raději zvolit nějaký jiný kousek.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Rising Star Games

70%
Vcelku vyspělá puzzle skákačka, kterou však sráží pár nedodělků.