Riptide GP: Renegade

Riptide GP: Renegade - recenze
Riptide GP: Renegade - recenze
07:43, 13.05.2017

V současné době si můžeme chrochtat blahem nad jedním titulem za druhým. Teď mám na mysli jeden VELKEJ titul za druhým. Stačí se jen podívat do videoherního kalendáře nebo na tituly, které máme již doma ve sbírce, a určitě mi dáte za pravdu. Vždyť teď je období, kdy vyšlo For Honor, Horizon Zero Dawn, Resident Evil 7, NiOh, Ghost Recon Wildlands, Mass Effect Andromeda. No, prostě nás vývojáři nenechají odpočinout ani na minutu.

Ale ruku na srdce, občas jsem vděčný za chvíli odpočinku, kterou mi mnohdy dopřávají indie hry, které nejsou tak náročné na soustředění, a odlehčí od spletitých příběhů z mnoha sofistikovaných světů. Jednou takovou odpočinkovou hrou může být třeba Riptide GP: Renegad, kterou mají na svědomí borci z nezávislého studia Vector Unit. Ti již mají za sebou pěknou řadu her, přeci jen jsou na trhu už od roku 2007. Aktuální titul Renegad je v pořadí již třetím dílem série Riptide GP. Pojďme se podívat, jak se mi u této bláznivé akce odreagovávalo...

Klik pro zvětšení (Riptide GP: Renegade - recenze)

Bláznivé odreagování

Jedna z možností, kterou si spouštím na odreagování, jsou AUTA v jakékoliv podobě, ale spíše arkádové zápolení. Na simulaci musím mít náladu, protože ta je sama o sobě mnohdy výzvou, a může se rovnat takovým Dark Souls na kolech. Ale aut už je na trhu dost, tak co třeba vodní skútry?

To je trošku jiná káva a může být i zábavná! A na rovinu - Riptide GP: Renegad je opravdu zábavnou hrou nebo se tak aspoň chvíli tváři. Vývojáři se vykašlali na veškerou simulaci, realismus a dopřávají nám bezmyšlenkovitou arkádu se spoustou netradičních a nevídaných momentů. Takže nastartovat, pořádně se držet a jen počkat na zelenou, než je odstartován závod!

Co třeba trošku bláznivé jízdy

Jízdní model bych popsal vskutku bláznivým, téměř až frenetickým. Krom klasické - ale hlavně očekávané - jízdy po vodě se můžete dočkat i skoků. Následný let je možné okořenit pěknými triky na skútru, takže nemusíte jen nudně sedět a čekat až dopadnete. To je ovšem taková klasika, která nepřekvapí. Prostě najet na rampu, letět pár metrů a pokračovat směle v jízdě.

Ale jsou k vidění i jiné potrhlé kousky. Po nájezdu na rampu a následném letu můžete klidně dopadnout na terasu kancelářského komplexu, což je doprovázeno stylovým rozbitím okna. Co takhle jízda po souši mezi posezením se slunečníky? Jen vidíte, jak za vámi odlétávají plastové židle a stolky.. Taktéž pobaví propady o desítky metrů z různých vodopádů apod. Prostě každá trať vás něčím zaručeně pobaví.

Chápu, že vývojáři kašlou na realističnost, ale přeci jen na můj vkus "ze sedla" jen tak nespadnete. Snad jediné, kdy se mi to podařilo, byla situace, když jsem se opozdil v zatáčení a narazil "čumákem" skútru do zdi. Jinak jsem mohl narážet do protivníků, odírat lak o všemožné překážky a s jezdcem (tedy mnou) to nic neudělalo. Snad jen trošku zpomalení jízdy, ale nic víc nečekejte.

Ale co se mi dost líbilo, byla jízda ve vlnách, které vznikly vlivem bouřky a větru. Každý výjezd na vrchol vlny se automaticky rovnal pěknému odskoku a následný dopad do hloubky vod mnohdy dokázal rozhodnout závod - výběrem správné cesty.

Co lze hrát?

Leccos. Na herní obsah si opravdu nemohu stěžovat. Ale než se k němu dostanu, ještě bych rád utrousil pár vět ohledně menu. Většinou se mu v recenzích nijak nevěnuji, ale tohle mě trošku přimělo zavzpomínat na hry z 90. let. Jo, přesně tak, od nabídek nečekejte žádný grafický zázrak plný integrovaných funkcí. Zas na druhou stranu plní svoji funkci na jedničku - na nic nečekáte, vše je jasné a intuitivní. Do závodů se tak lze prokousat během několika sekund. Což se u současných her úplně nedá vždy říct.

Ale zpět k hernímu obsahu. Krom klasického rychlého závodu, time trialu, lze své schopnosti změřit s hráči v on-line zápolení (které funguje naprosto bezproblémově) nebo ve split-screen. Dokonce je možné hrát až ve čtyřech, což je vskutku paráda. Nemohu si pomoct: "gaučový mulťák" je neopakovatelný. Přeci jen se můžete ihned dobírat a je u toho vždy spousty srandy.

No, a pochopitelně nechybí ani kariéra. Během ní projdete řadou závodů, eliminací, slalomem ve vodním koridoru apod. Za vaše počínání krom pohárů můžete získávat body, a ty následně investovat do upgradu vašeho skútru. Prostě taková kariérová klasika, která neurazí, ale ani nijak nenadchne. Opakování a zlepšování se je možné do nekonečna, protože dokud se neumístíte v první trojici, tak se nehnete dál.

Nicméně i když herního obsahu je zde vcelku dost, nemohu se ubránit dodatku, že po chvíli hraní se začal dostavovat pocit nudy. Snad jen během hraní s kamarády to je ok, ale ani tak si nedokážu představit, že bych si tento titul zaplatil a strávil u něho nezapomenutelný víkend.

Klasický problém indie her

Většina indie her trpí na nedostatek financí. Mnohdy jsou vývojáři rádi, že mají dostatek prostoru a finančních možností na to, aby dokázali dokončit samotný projekt. Mnohdy to dopadá tragédií, jindy ne. Ale o tomhle jsem nechtěl psát. Spíše je na Riptide GP: Renegad vidět omezený rozpočet, a to především v oblasti grafického zpracování. Prostě není to žádná dech beroucí hra, jež by vás usazovala na zadek a uchvacovala svým provedením. Je to na dnešní dobu lehký podprůměr. Ale zas na druhou stranu, nesetkal jsem se s nějakými poklesy freemate, tearingem nebo čímkoliv, co by mi kazilo dojem z jízdy.

Co se však týče zvukového doprovodu, je vše tak nějak v průměrnosti. A to jak po stránce zvuků, tak po stránce hudebního doprovodu, který dotváří zážitek z celé hry a žene vás kupředu k cíli. Sice v rámci hry dobrý, ale že bych si soundtrack chtěl pustit samostatně, to zase ne.

Hotovo, frčíme k cíli

Tak je asi nejvyšší čas udělat závěrečné shrnutí za Riptide GP: Renegad. Vývojáři před nás postavili bláznivé a vskutku nevšední závody na vodních skútrech. Zapomeňte na realismus, protože jízdní model - a vlastně i vše okolo - je provoněn arkádovým stylem. Drobnou vadou na kráse je, že vše tak nějak rychle omrzí a nové spuštění hry se naskytne jen v momentě, kdy si budete chtít odpočnout od všech těch velkých her. Takže musíte jen doufat, že taková chvíle nastane. Ale když už se ke hraní odhodláte, na chvíli se budete opravdu bavit. Rozhodně největší zábavou bude "gaučové" zápolení s kamarády, třeba při nějaké párty.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Plan of Attack

Recenzovaná verze: Xbox ONE
70%