Dynasty Warriors: Godseekers

Dynasty Warriors: Godseekers - recenze
Dynasty Warriors: Godseekers - recenze
09:57, 17.02.2017

Spočítat všechny hry, jenž se nějak vážou k Dynasty Warriors, je solidní oříšek. Osobně bych se do něho určitě nepouštěl. Aktuální novinka s podtitulem Godseekers není běžnou hrou v sérii. Jedná se o spin-off, který podobně jako na PlayStation 2 - Dynasty Tactics na to jde trochu jinak - podobnou tahové strategie.

Samotné zasazení je do stejného období jako poslední osmý díl hlavní série. Tři království, tak se nazývá historické období Číny z let 220-280 n.l. Hlavním protagonistou je Zhao Yun a nové postavy chytrý Lei Bin a tajemná bytost Lixia. S ní se potkávají hned v úvodu hry a její éterická mocná bytost se přes počáteční nedůvěru k oběma přidá a začnou rozkrývat tajemství. Celkem je ve hře na šedesát postav známých z předchozích dílů. Jak se sluší a patří na Dynasty Warriors, hra plná silných a neohrožených gerojů je také řádně ukecaná. Stejně tak prezentace příběhu by mohla být zajímavější. Dokola opakující se bubliny textu u obrázků postav brzo začnou nudit.

Klik pro zvětšení (Dynasty Warriors: Godseekers - recenze)

Bohužel podobně je na tom i samotná hratelnost. Jednotlivé scénáře se odehrávají na mapách se čtvercovými poli, po kterých se pohybují postavy. V tom pravém Dynasty stylu jsou tu hrdinové. Ti jsou silní a dokáží kosit nepřátele po stovkách - přesně jako v hlavní sérii. No a pak tu jsou běžné šiky vojáků, kteří působí jako taková výplň, kompars k těm zajímavějším soubojům. Každý scénář má svůj daný cíl jak jej splnit. Musíte zabít velitele protivníka nebo zabránit ústupu nepřátel. A to vše v tahovém duchu.

Herní mechaniky s tím spojené jsou velice jednoduché. Máte útok nebo obranu. Mezi útoky volíte různé z nich a každý stojí nějaký počet akčních bodů. V jednom kole je můžete třeba všechny spotřebovat na více útoků zároveň, ale v dalším kole se vám jich obnoví pouze část. Pohyb po herní ploše akční body nespotřebovává. No a obrana umožní vzdát se možnosti útoku a pokrýt jeden směr. Roli zde totiž hrají i směry, ze kterých na protivníka útočíte. Při útocích se nabíjí každé postave Musou Gauge pro jeden silný útok specifický pro tu postavu. A celý váš tým nabíjí Synchro, což je ultimátní útok. Při něm spojíte síly několika hrdinů v pořádný masakr, jen musí být poblíže sebe. Každá postava má také svůj typ, zda třeba útočí na dálku či nablízko.

Tohle vše dohromady je vlastně celá hratelnost. Je to jednoduché k naučení. Zároveň je to rychlé a akční, přesně jako Dynasty Warriors obecně. Silné postavy kosí stovky nepřátel a nehnou u toho brvou. Jenže ta strategie tu moc velkou roli nehraje a ta akčnost je na prvním místě. Bohužel z tohoto pohledu mě hra nedokázala strhnout k tomu, abych se u ní bavil. Jediné chvíle zadostiučinění byly, když jsem šikovně spojil útoky do jednoho Synchro útoku a tím tak ukončil misi o kolo dříve než bez něj. Ale jinak jsem misemi i na normální obtížnost proplouval až zbytečně snadno.

Mezi jednotlivými scénáři je dostupná mapa regionu. V ní lze navštěvovat již vybojované bitvy a zopakovat si příslušnou mapu s jinými úkoly a získat zkušenosti navíc. Bohužel hra tohle podsouvá hráči až zbytečně moc. Nechápu proč hned na začátku hra hlásí, že na druhou misi by doporučila level 5 postav, když jsou tak na třetím a od začátku naznačovat nudný grind se mi nelíbí. Naštěstí na normální obtížnost tyto "doporučení" lze s klidem ignorovat. Mě osobně návraty zpět absolutně nebavily. Motivací nebyly ani XPčka ani možné získání předmětů. Ty lze dávat postavám v týmu a také v příjemném crafting systému vytahovat speciální parametr z jedné a dávat do jiné. Rychle jsem si tak vymazlil zbraň pěknými statistikami. Lze také nakupovat předměty a nebo řešit cesty osudu jednotlivých postav vzhledem k hlavní postavě.

Technické zpracování je více méně nezajímavé. Průměrné grafické zpracování zachraňuje jen to, že se člověk povětšinu času dívá na hru z ptačího pohledu. Archaické uživatelské prostředí hře také nijak nepomáhá. Absence anglického dabingu v cut-scénách mě osobně vadila dost. No a zvukově tu také není nic o čem se zmiňovat. Prostě z technického hlediska hra dělá pouze to, co potřebuje, a nejde nikam dále.

Co říci závěrem. Hra mi evidentně nesedla. Přitom mám Dynasty Warriors celkem rád. Ale ne natolik, abych k jakékoliv postavě měl nějaké pouto, nebo řešil kontext jeho akcí vzhledem k historickému období. Tudíž pro mě zůstala pouze a jenom hra. Bohužel ta mě nedokázala chytit a zabavit. Znuděně jsem klikal útoky a posouval se kupředu. Hotovo. Šup na další scénář, bez zápalu, bez motivace. A to je u něčeho, jako je tahová strategie, prostě problém.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme KOEI TECMO

Recenzovaná verze: PlayStation 4

65%