preview
Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands - dojmy z uzavřené bety

Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands - dojmy z uzavřené bety
Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands - dojmy z uzavřené bety
20:45, 06.02.2017

Pomalu si začínám zvykat na to, že nás Ubisoft každý víkend zve na nějaké to historické - ať už fiktivní nebo reálné - místo na světě. Minulý týden jsme se mohli v uzavřené betě zapojit do nekončícího sváru v neúprosných soubojích středověkých rytířů, Vikingů nebo samurajů v podobě For Honor. A tento víkend mi do e-mailu přistála "letenka" do vyprahlé a kokainem zaplavené Bolívie.

Řeč není o ničem jiném, než o Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands. Vzhledem k blížícímu se datu vydání, které je stanoveno na 7. března pro PlayStation 4, Xbox One a PC, je čas, aby si vývojáři otestovali některé mechanismy, zátěž serverů apod. Proto byl od 3. do 6. února naplánovaný uzavřený beta test. Vývoj má na starosti konkrétně studio Ubisoft Paris, které stojí za některými předchozími díly z tohoto univerza, například: Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 1 a 2 nebo Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier. A jak se mi návštěva v Bolívii (aspoň takhle na skok) líbila, se můžete dočíst v následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands - dojmy z uzavřené bety)

Pátek 3. února, čas: 20:54

"Let do Bolívie" (v podobě stahování bety) byl vcelku rychlý. Velikost nepřesáhla 25 GB, takže transfer zabral únosné čtyři hodiny, nechal jsem to běžet zatímco jsem musel být v práci. Konečně je vše připraveno, usedám, nalévám si sklenku minerálky, beru ovladač do ruky a spouštím hru. Dobrou zprávou pro neangličtináře je fakt, že už uzavřená beta je plně lokalizovaná do češtiny. Omlouvám se, pouze textově, dabing s českou lokalizací nenajdete. Přemýšlel jsem, zda si mám dát anglický nebo španělský - vzhledem k dějovému zasazení.

Klik pro zvětšení (Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands - dojmy z uzavřené bety)

Pochopitelně, jak je zvykem u některých Ubisoftích her nechybí customizace vašeho hrdiny. Řekl bych taková klasika, kde si navolíte od barvy vlasů přes velikost nosu až po tvar obličeje, a taktéž se věnujete svému outfitu. Moc se mi líbí možnost mít pokrytí hlavy z trávy. Genderové nadšence mohu ubezpečit, že na výběr je jak mužský, tak ženský protagonista. Musím přiznat, že některé kočičky, které jsou na výběr, působí dost drsně, zároveň ale i sexy. Nicméně má volba padla na drsného chlapáka!

Klik pro zvětšení (Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands - dojmy z uzavřené bety)

Hotovo, vybráno, nic nebrání tomu, abych se už konečně ponořil do toho "bílým práškem" posetého koutu světa. A o ten prášek tu půjde hodně.. Kokain stojí za všemi násilnostmi, vlastně za vším. Místní drogový kartel Santa Blanca už rozšířil svoji působnost i mimo Bolívii a přilehlé země. Začal své "zboží distribuovat" i do USA. Což se samozřejmě Bílému domu nelíbí a chce rozbít drogový kartel Santa Blanca a nastolit pořádek v Bolívii.

Na tento náročný úkol byli vybráni ti nejlepší z nejlepších. Speciální borci, kteří se nazývají Ghosti. Jedním jste vy a společně s dalšími třemi přilétáte na místo - do region Itacua. I místní odpůrce zdejších poměrů se diví, zda jen čtyři lidé (a zda v tak malém počtu) mohou pomoci.

Klik pro zvětšení (Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands - dojmy z uzavřené bety)

První mé rozkoukání je vcelku s nadšením nad krásou prostředí a grafickým provedením. Přesněji řečeno úplně první kroky byly k nezapomenutí vzhledem ke krásným panoramatickým pohledům na krajinu. Postupně jsem hrou instruován o základech ovládání (většina jich je prezentována v klasickém Ubisoftím duchu - tedy třech vysvětlujících panelech vedle sebe, můžete je znát např. z Far Cry: Prima, AC: Syndicate apod). Nenechám se dlouze zdržovat, nasedám do džípu a vydáváme se bahnitou cestou vstříc první misi: zachránit Amara, který se staví na odpor proti Santa Blance, a je v zajetí – neznámo kde v provincii Itacua.

Klik pro zvětšení (Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands - dojmy z uzavřené bety)

Sobota 4. února, čas: 21:35

Výše zmíněná provincie Itacua je teritorium, které je obsahem uzavřené bety. Zároveň je to jedna z 21 provincií, které ve Wildlands nalezneme ve finální verzi hry. Můžeme si trošku udělat obrázek o velikosti mapy, protože pokud budou všechny provincie takto rozlehlé, čeká na nás opravdu nebývale velký otevřený svět. Toto podporuje i fakt, že podle mapy je Itacua průměrně velkou provincií.

Osobně se mi moc líbí, že se nejedná jen o "placku", ale trochu mi Wildlands svým geografickým charakterem připomíná hru Far Cry 4. Je zde ale kladen větší důraz na vertikálu. Rozlehlé kopce a strmá úbočí jsou na denním pořádku. Na to, jestli budou i ostatní provincie vypadat stejně, si musíme počkat. Jsou ale hlášeny rozmanité lokace - od džungle přes zasněžené prostory, močály, apod.

Klik pro zvětšení (Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands - dojmy z uzavřené bety)

V provincii jsme si mohli v betě vyzkoušet vícero dopravních prostředků. Základem jsou auta, kde se můžete buď vést a věnovat se střílení nebo se ujmout volantu a řídit. Nečekejte žádnou simulaci, je to arkáda jako hrom. Což nevadí, jen je to někdy až přitažené za vlasy, když s džípem vyjedete snad i to nejstrmější stoupání. Prostě fyzika je zde cizí slovo. Také jsme si mohli vyzkoušet helikoptéru, se kterou mi to moc nešlo. Neříkám, že její ovládání je špatně navrženo, jen vyžaduje trochu cviku a vzhledem k omezenému času jsem jí nepřišel pořádně na kloub. K dispozici je také motorka (snad jeden z nejhorších jízdních modelů motorky, co jsem měl možnost za posledních cca pět let zažít), čtyřkolka, motorový člun apod.

Klik pro zvětšení (Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands - dojmy z uzavřené bety)

Ale pojďme se vrátit zpět k hernímu obsahu. v uzavřené betě je k dispozici šest příběhových misí a spousta vedlejších náhodně generovaných misí (například likvidace konvojů). A to by nebyl Ubisoft, aby zde nebylo dalších milion věcí, které můžete sbírat a sbírat a sbírat. V tomto ohledu jde opravdu o typickou Ubisoftí hru. Jedna věc se mi však líbila, a to zpřístupnění hlavních příběhových misí. Některé vám hra ukáže na mapě, a stačí tam pouze dojet - klasika. Spoustu jiných si zpřístupníte tím, že získáte důležité informace. Tím pádem si můžete vybírat, které části příběhu chcete dát přednost. Ale obsahově, nic převratného, prostě klasika: "dojeď na místo a všechny vystřílej."

Finále každé provincie je vcelku jasné. Vaši ghostové postupně rozkrývají tajemství kartelu Santa Blanca a dostávají na onen svět jednoho darebáka po druhém, až se dostanou k hlavnímu záporákovi.

Klik pro zvětšení (Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands - dojmy z uzavřené bety)

Neděle 5. února, čas: 05:35

Poslední den, kdy si mohu Wildlands užít, takže jsem si pro jistotu přivstal, aby mi nic neuteklo. A v tuto dobu mě napadá, že mi stejně nikdo nepomůže, ale co, aspoň si zas o trochu více osvojím kooperaci s umělou inteligencí. Zcela upřímně, když jsem hrál s parťáky ovládanými UI, měl jsem pocit, že jsem hlavní Rambo já a ostatní mě občas následují, tu a tam pomohou a jejich ovládání je trošku krkolomné.

Klik pro zvětšení (Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands - dojmy z uzavřené bety)

Během bety jsem využil možnost hrát s náhodnými parťáky, ale je to jedna velká loterie. Snad jsem měl smůlu na lidi, ale vždy to ztroskotalo na komunikaci nebo na tom, že každý si šel po svém. Jedinou dobrou volbou jsou kamarádi. To už není jen o akci nebo případně stealthu, do hry se dostává prvek taktiky: kdy si navzájem odpočítáváte z protějších kopců, kdy zmáčknete spoušť sniperky, aby všichni čtyři týpci hrající v základně karty padli najednou, apod. Ale i přes toto nadšení, heisty v GTA V jsou úplně jiná káva.

Klik pro zvětšení (Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands - dojmy z uzavřené bety)

Osobně jsem z toho trošku zklamán, jak je umělá inteligence parťáků na nulové úrovni, protože pokud patříte mezi hráče samotáře, budete to mít nejspíše hodně těžké. Ale kdo ví, třeba je to jen můj pocit, který se změní finálním produktem.

Ještě bych se rád pozastavil u několika drobností. Ubisoft klasicky i ve Wildlands do hry implementoval RPG systém, kde si můžete postupně upgradovat kde co - od přesnější střelby, přes přidání vašemu ghostovi padáku, min, C4, tříštivých granátů až po vytunění vašeho dronu a kolegům ghostům s umělou inteligencí přidat nějakou tu výdrž navíc, apod. Trochu bych si ještě rád povzdechnul nad minimapou, která sice navádí na místo určení, ale vše je poměrně dost nevýrazné, takže se vám nejednou stane, že odbočíte jinam než by cíl vaší cesty vyžadoval.

Klik pro zvětšení (Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands - dojmy z uzavřené bety)

Odpočítávání začíná

Jo, přesně tak. 7. března je tu přibližně za měsíc. Uzavřená beta mi dovolila nakouknout aspoň na část "zkažené" Bolívie. Pocity mám trochu rozporuplné. Na jednu stranu jsem uchvácen prostředím, a na druhé straně trošku zklamán hrou o samotě bez parťáků, resp. s ghosty řízenými umělou inteligencí a tragickým jízdním modelem. Co mě trošku překvapilo je grafické ztvárnění, které vypadá na poměry Ubisoftu moc hezky a líbivě. Podle mě jde o typickou Ubisoftí hru se spoustou úkolů a sbírání čehokoliv. Původně jsem si myslel, že od Wildlands mohu očekávat The Division, v jiném prostředí, ale po uzavřené betě mně to více připomíná Far Cry 4. Ale rozhodně, už to není klasický Ghost Recon, jak jej známe z minulosti. Ale... Bolívie mně i přesto za ten víkend nějak přirostla k srdci, takže proč si zrovna nezpříjemnit jaro s Wildlands... no uvidíme ....



Za poskytnutí hry na preview děkujeme společnosti ConQuest entertainment a.s.

Klik pro zvětšení (Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands - dojmy z uzavřené bety)

Recenzovaná verze: PS4

CGwillWin