preview
For Honor - dojmy z uzavřené bety

For Honor - dojmy z uzavřené bety - preview
For Honor - dojmy z uzavřené bety - preview
09:44, 31.01.2017

For Honor - novinka roku 2015, kdy ji nám na tiskové konferenci v Los Angeles ku příležitosti E3 poprvé ukázal Ubisoft. Už od prvního traileru a ukázky hry jsem se o tuto značku začal vcelku důkladně zajímat, protože mě svým neobvyklým nápadem zaujala. Možná je to tím, že dnes v době, kdy se na nás chrlí jedna střílečka za druhou, tak ocením poklidný a rozvážný boj na blízko s chladnou ocelí v ruce (kecám, gamepadem, ale už ten virtuální pocit láká).

Doba vývoje řádně pokročila a už tu máme téměř finální verzi hry. Přeci jen, datum vydání je za dveřmi, tedy 14. února a je čas dolaďovat poslední detaily (možná si nezdvořile rýpnu, ale je čas přemýšlet nad obsahem day one patche). K tomu, co je potřeba na poslední chvíli vyšperkovat, pomohou autorům data z uzavřené bety, která probíhala od čtvrtka 26. ledna do 30. ledna. A tak mi For Honor zpříjemnil pekelně mrazivý víkend. Co na ni říkám, se můžete dočíst v následujících řádcích.


Opakování je ...

matka moudrosti. To je věru pravda, ale tentokrát se zde nechci rozplývat nad lehkostí a plně fungujícím soubojovým systémem (který je mimochodem poměrně návykový). Nebo bych vám zde mohl opětovně psát něco o fantasy světě, kde se střetávají tři různé frakce (pro úplnost přeci: středověcí rytíři, Vikingové a samurajové), které se nikdy nemohly historicky potkat, a jak tím Ubisoft kašle na historii a vytváří si svůj vlastní svět, jenž tu a tam něco vykrádá reálné historii a poupravuje si to dle svých potřeb. Nebo bych vám zde mohl psát o tom, jak hra bude mít dvě vlastní složky, tedy kampaň a multiplayer. To jestli bude příběh pouhým "dlouhým tutoriálem" pro on-line hraní, se stejně teď nedozvíme a musíme si počkat na finální produkt.

Klik pro zvětšení (For Honor - dojmy z uzavřené bety - preview)

O tom a mnohem více, jsem již psal nejednou v našich třech preview, takže pokud byste se rádi něco dozvěděli, tak určitě mohu doporučit:


Takže raději se v tomto článku budu více rozepisovat, tomu, co nabízí uzavřená beta verze hry, v čem je bohatší oproti pár měsíců staré alfě a hlavně, jaký z toho mám pocit pár týdnů před vydáním.

Klik pro zvětšení (For Honor - dojmy z uzavřené bety - preview)

Věčná válka

Nikdy nekonečný svár rytířů, Vikingů a samurajů je v uzavřené betě okořeněn o válku frakcí. Která se odehrává nejen na různých bojištích, ale je ztvárněna i na centrální mapě světa. Zde vládne boj o malá teritoria, do kterých se můžete zapojovat nasazováním vlastních prostředků. Během pár hodin servery vždy vyhodnotí, která frakce dané území získá. S tím souvisí i odlišnost map na získaných teritoriích, podle toho, kdo na nich momentálně vládne nebo kdo je opanoval v minulosti.

Tuto možnost jsme si mohli vyzkoušet i v praxi, a je fajn vidět, jak se svět mění s každým spuštěním hry. Už to pro mě není jen spuštění hry a co nejrychleji do boje, ale mohu se těšit na vývoj světa, v němž chci válčit, pomáhat své frakci, a tak trochu vládnout. Na někoho to může působit jako nuda, ale mně osobně to připadá jako fajn nápad, díky čemuž se u hry mohou hráči udržet déle.

Zvláště, když na tyto teritoriální potyčky navazují další dvě dějství - kola a sezóny. Kola jsou vyhodnocovány každé dva týdny a sezóny trvají deset týdnů. Za tyto dějství obdržíte odměny podle toho, jak jste přispěli k úspěchu vaší frakce. Po konci každé sezóny dochází k restartování celého světa a vrácení jej do původního rozvržení všech frakcí, jak tomu bylo na počátku.

On-line zápolení

Možnosti, které mi nabídla uzavřená beta verze byly poměrně stejné, jako v uzavřené alfě. Tedy duel jeden proti jednomu, zápolení dva na dva anebo čtyři proti čtyřem s hordou NPCček o zabírání různých strategických bodů na mapě. Opět mi nejvíce seděl duel, kde jsem mohl osahat své schopnosti tváří v tvář proti bojovníkovi a nic jiného mě nerušilo. Na druhém místě je asi totální vřava 4 vs. 4 připomínající nejednu scénu ze středověkého filmu.

Klik pro zvětšení (For Honor - dojmy z uzavřené bety - preview)

Dobrou volbou jsou denní nebo týdenní úkoly za které obdržíte herní měnu - ocel nebo něco speciálního. Z toho, co jsem měl tu možnost vybírat byly klasické věci, jenž se od hry typu For Honor čekají - tedy vyhrajte zápas v duelu, zničte 50 NPC apod. Uvidíme s čím přijde plná verze, ale nic převratného nečekám. Zase na obranu vývojářů, ono se zas tak moc nového dokola vymýšlet nedá.

Málem bych zapomněl na jednu drobnost, která potěší minimální znalce anglického jazyka. V alfě to ještě nebylo, ale uzavřená beta už nabízí možnost volby českého jazyka. Pochopitelně ne dabing, ale textová podoba je plně lokalizována, takže finální verzi si užijete i kampaň tak, že tomu budete rozumět.

Cross-play balancing v krásném prostředí

Nedávno Ubisoft zveřejnil informaci o tom, že na vás čekají cross-play bitvy, takže si můžete užít s kámošem na jiné platformě. Je to pravda, ale tak nějak na půl. Samotné souboje probíhají v rámci dané platformy. To znamená, že s kámošem si to určitě nezahrajete, pokud vlastníte PS4 verzi hry a on má Xbox One verzi hry. Tyto Cross-play hraní probíhají právě na oné mapě světa ve válce frakcí. Takže nuda. Ale co, popravdě jsem to ani nečekal, jen bych rád tuto věc uvedl na pravou míru, abyste po vydání hry nebyli nemile překvapeni.

No a ještě bych se rád vyjádřil ke grafické stránce hry. Ubisoft má ve zvyku zveřejňovat hry v nádherné grafice, a pak nám předložit light verzi toho, co jsme viděli při první prezentaci. U For Honor mám přesně opačný pocit, kdy hra je o něco hezčí než původní téměř rok a půl stará ukázka ze hry.

Všechno tedy zatím vypadá, že jde jak na drátkách, jen jsem zvědav na to, jak bude hra vybalancována, až budou někteří hráči vyupgradovaní, ať už na základě jejich píle nebo na základě mikrotransakcí (otázkou je jestli vůbec budou, ale předpokládám, že ano). Protože doposud jsme neměli možnost poznat výraznější rozdíly díky omezenému obsahu alfa nebo beta verze hry, takže nám nezbývá než opět počkat na finální verzi hry.

Pomalé odpočítávání

Takže uzavřená beta verze For Honor je za námi, a pomalé odpočítávání do 14. února začíná. Osobně jsem u bety strávil moc příjemný víkend a nebýt pár technických problémů se servery, byl by naprosto dokonalý. Po dlouhé době si myslím, že nám Ubisoft naservíruje něco netradičního, co bude jiné než otevřený svět s bambilionem možných úkolů. A hlavně, a pevně v to doufám, že hra bude fungovat v den vydání. Protože jestli mě For Honor zklame.... to se nestane....

Za poskytnutí hry na preview děkujeme společnosti Playman

Klik pro zvětšení (For Honor - dojmy z uzavřené bety - preview)

Recenzovaná verze: PS4




CGwillWin