Shantae: Half-Genie Hero

Shantae: Half-Genie Hero - recenze
Shantae: Half-Genie Hero - recenze
06:10, 24.01.2017

Shantae od společnosti WayForward Games už má za sebou celkem pěknou historii. První díl (ještě pod křídly Capcomu) vyšel už v roce 2002 a značka byla oživena až v roce 2010. Nyní mám ve své PS Vita čtvrtý díl a předem musím říci, že jsem žádný předchozí nehrál. Tudíž toto setkání s přitažlivou míšenkou člověka s džinem je mé orvní. Série má dostatek fanoušků, protože právě na tuto hru vybrali tvůrci od hráčů dvojnásobek své Kickstarter kampaně. Původně si řekli o 400 tisíc dolarů a finální suma se zastavila na dvojnásobku.

Příběh nás přivítá ihned z počátku. Shantae se probouzí ze sna. Objeví tajné padací dveře v dílně svého strýčka a zde nás hlas ze světa džinů seznámí s tím, že Shantae je vyvolená k poražení velkého zla. Náhlé probuzení ze sna. Shantae se vydá za strýčkem. Ten buduje přístroj zvaný Dynamo, který by mohl chránit a pohánět celé jejich město. V tu chvíli však zaútočí pirátka Risky Boots (nemesis hlavní hrdinky z předchozích dílů). Při útoku je město dost poničeno a ačkoliv naše hrdinka zachrání strýčkovi nákresy, je vyhozena ze své pozice městského Džina a starosta nabírá novou. Tudíž se Shantae rozhodne pomoci strýčkovi v budování Dynama. A rozjíždí se kolotoč úkolů a setkání s rozličnými záporáky.

Klik pro zvětšení (Shantae: Half-Genie Hero - recenze)

Shantae je, jak jsem řekl, napůl džin a to jí propůjčuje nějaké ty schopnosti. Základním útokem je švih jejími dlouhými vlasy, což mě hned na začátku velmi pobavilo. To, že k upgradu útoku si lze v obchodě zakoupit lepší šampon, je ještě vtipnější. Další možné útoky jde získat později. Navíc svým vzezřením je hrdinka sličná tanečnice jak z pohádek Tisíce a jedné noci. Právě různými tanci může vyvolat přeměnu své postavy a přístup k dalším schopnostem. Lze se proměnit v opici, co skáče a udrží se na stěnách, v kraba, co se dokáže pohybovat pod vodou, nebo třeba ve slona či myš. Právě tyto schopnosti hru dále větví a zvyšují její variabilitu, protože ne každé místo na poprvé prozkoumáte dostatečně.

Vracení se do dříve dokončených levelů nabídne jak nové poklady, tak i další úkoly, které jste mohli přehlédnout. Proto osobně hru zařazuji někam k žánru plošinovky s prvky "Metroidvanie", ale ne přehnaně komplexní. Pořízením Warp Dance se můžete rychle přesouvat mezi již projitými sekcemi levelů, takže to vracení zpět není tak otravné, jak se může zdát. Velmi oceňuji to, že v rámci úvodního snu hra vysvětlí to podstatné a neotravuje zbytečně dlouhými a obsáhlými tutoriály. Prostě rychle do akce a plav. Tedy spíše skákej. A skákej pořádně, protože hra rozhodně nepatří mezi lehké záležitosti. Hned v druhém světě začne solidně přituhovat.

Nekompromistní skákací sekce, kde chyba znamená pád třeba úplně na začátek a žádný quick load. Hezky odspoda znova vyskákat. Při smrti nastane to samé. Ukládání pozic je pouze v mezičástech levelů, ale na dnešní poměry je relativně daleko do sebe. Hned na začátku jsem sekci v továrně na mořské víly (ano je to opravdu vtipné, ale spoilerovat to nebudu), opakoval několikrát. Až jsem precizně zvládl každý skok a souboj. Nakonec projít tu část byla otázka pár minut. Ale předcházela tomu čtvrthodinka učení a chyb. Nejdříve to zavánělo vytočením, ale později jsem to začal oceňovat. Hra se nedá zadarmo a nějak zvlášť nepodvádí v obtížnosti. I když save pozice před bosem s jednou polovinou srdíčka moc nepotěšil. Časový úprk věží vzhůru před monstrem byl drsný a opět nekompromisní level. Každý svět zakončen nějakým soubojem s bossem, kde musíte dělat rozličné věci, klasika a povedené.

Obrazová stránka hry má dvě strany mince. Tou první je krásné anime postavičky. Od pokrucující Shantae přes jednotlivé bossy - u královny mořských víl se budete kochat. Postavy a pozadí jsou prostě pěkné 2D anime obrázky, kterým nejde nic vytknout. Bohužel mezivrstva samotné hry je tvořená 3D objekty. Jedná se tedy o 2,5D hru. Pozadí a postavy 2D a objekty, plošinky atd. jsou renderované z polygonových modelů. Ty bohužel postrádají detailnost té 2D části. Je to vlastnost 2,5D stylu, ale působí prostě moc "levně". Je to škoda, protože kdyby byla hra kompletně vykreslená ve 2D s malým prostorovým efektem (popředí, plocha, pozadí) mohla působit o poznání lépe. Takhle se spíše ztrácí v podobné konkurenci, což je trochu škoda. Celou hru doprovází celkem chytlavé hudební podklady střídající více žánrů.

Ve výsledku je Shantae: Half-Genie Hero opravdu zábavnou plošinovkou, jenž ocení zkušení hráči. Méně zkušení se možná budou potýkat s větší obtížností. Pěkně navržené plošinovkové sekce, schopnosti postavy a pěkné souboje s bossy. To jsou základní stavební kameny této hry, co vydrží na nějakých šest hodin. Navíc se jedná o cenově velmi příjemně posazený titul, takže milovníci Metroidvania stylu, kteří mají třeba nějaký deficit, mohou určitě zkusit tuto vtipnout a roztomilou záležitost.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti WayForward Games

Klik pro zvětšení (Shantae: Half-Genie Hero - recenze)Recenzovaná verze: PlayStation Vita

80%