Picross 3D Round 2

Picross 3D Round 2 - recenze
Picross 3D Round 2 - recenze
08:52, 02.12.2016

Picross je tu zpátky. Před více jak rokem jsem zde testoval klasický Picross ve své xté iteraci, kde šlo prakticky jen o novou sadu hádanek. Nyní tu máme to samé, ale v trochu jiném. Picross 3D Round 2 je totiž pokračování DS hry z roku 2009, které nyní vychází na 3DS.

Klik pro zvětšení (Picross 3D Round 2 - recenze)

"Třidé" provedení Picrossu bere inspiraci z původního konceptu hádanek zvaných Nonogramy, ale přesouvá je s mírně upravenými pravidly na prostorové objekty tvořené z kostiček. Vaším úkolem je rozhodnout zda kostičku odstranit nebo nabarvit modře či oranžově s tím, že modré jsou vždy kostičky a oranžové po správném obarvení změní svůj tvar do zaobleného nebo seseknutého. Čímž naznačí výsledný tvar objektu, který hledáte. K řešení slouží čísla na bocích některých kostiček, které určují počet příslušně zbarvených kostiček v řadě či sloupci.

Samotné barevné číslo říká počet barevných kostiček vedle sebe. Dvojité číslo říká, že v řadě je tolik od jedné a tolik od druhé barvy. Číslo v rámečku říká, že je počet rozdělen do dvou skupin, a číslo v kroužku znamená, že je rozdělen do tří skupin. A to je vlastně vše. Kéž by zabudovaný tutoriál byl takto stručný. Bohužel tomu tak není a namísto těchto čtyř odrážek je úmorný, ukecaný návod, který vás chválí za to, že kliknete správně na kostičku, kterou vám řekne. Kde je ta radost z pochopení, když hra nedovolí projít si tím pokusem a omylem, než vám to docvakne. Samozřejmě první návodné sekce jdou přeskočit rovnou dále, ale tam zase budete úplně mimo, pokud jste originál nehráli. Líbil by se mi tutoriál pro normální lidi, ne opice. Ale to je trošku rýpání.

Samotná hra se odehrává ve virtuální kavárně, kde jakoby procházíte jednotlivé knihy z regálu a luštíte hádanky v nich. Za úspěšné splnění hádanky dostanete jeden ze čtyř druhů vzácného kamenu. To se odvíjí od toho, kolik chyb jste v luštění udělali, také rychlosti a obtížnosti. Kameny slouží pouze k odemykání dalších knih s dalšími puzzly. A to je, dá se říci, úplně vše, co ve hře najdete. Ke každému vyluštěnému předmětu si můžete otevřít záznam v encyklopedii, který mi přišel dost bizarní. Po vyluštění jednoduché hádanky, která odhalila písmeno "A" se v encyklopedii píše "První písmeno abecedy. Vyskytuje se na esech herních karet". A to je vše, úplně se bojím do encyklopedie dále podívat, abych se nepřesytil množstvím nečekaných informací. Tak dobře, některé jsou i celkem věcné, ale často jsou to fakt "cpt. Obvious".

Ve hře najdete přes 300 puzzlů. Zdaleka jsem nevyluštil všechny, ale málokdy jsem potřeboval funkci umožňující označit políčka bez obarvení, což může určitě přijít později ve složitějších puzzlech. Tam už budete také přepínat hladiny zobrazení, abyste se dostali dovnitř objektu a mohli obarvit kostičky. Fanoušky figurek Amiibo určitě potěší, že přiložením postavičky se odemknou příslušné speciální puzzly. Ty jsou kromě tématického ladění k postavičce také náročné a jejich vyluštění zabere poctivou porci času. Důvod pro koupi figurky - asi těžko, ale pokud nějakou máte, tak je to jasné plus. Mě třeba můj Wolly Yoshi svý puzzlem velmi potěšil. Ve hře není přítomen žádný vlastní editor hádanek a ani jsem neobjevil možnost stažení dalších z internetu, tak je otázka, zda přibudou nějaká DLC, jako tomu bylo u normálního Picrossu na 3DS.

Každopádně to je asi vše, co se dá o této hře říci. Jakkoliv se může zdát tato recenze stručná, tak nejde hře moc věcí vytýkat. Prostě dělá to, co má a dělá to dobře. Picross se snadno stane návykovou záležitostí a jinak tomu není ani u jeho prostorové podoby. Pouze striktní křížovkové počítání políček musíte nyní přepnout do prostorového vnímání a použít více vizuální představivosti.

80%
Fanouškům Picrossu mohu tento díl vřele doporučit a ostatním samozřejmě také. Není nad to si odpočinout od ostatních her v něčem principiálně jednoduchém a přitom návykovém.