Titanfall 2

Titanfall 2 - recenze
Titanfall 2 - recenze
10:00, 06.11.2016

Titanfall se dočkal po více jak dvou letech svého pokračování. Původní Titanfall, ačkoliv byl poměrně netradiční multiplayerovou zábavu, kde jste nejen likvidovali své protivníky pomocí škály více či méně tradičních zbraní, ale mohli jste si povolat i vlastního řiditelného mecha, se kterým se teprve rozjela ta správná zábava. Nicméně, i když se jednalo o celkem svěží titul, přinášející opět trochu unikátní zážitek ze hry, upadl trochu do pozadí a později i v zapomnění širší veřejnosti.

Naštěstí se však nezapomnělo na tento nápad úplně. Nyní se nám naskytla možnost opět usednout do kokpitu obrovských robotů a tak se nyní pojďme podívat na to, jak si pokračování vede.

Příběh singlpayeru

Titanfall 2 má netradičně oproti prvnímu dílu i singleplayerovou kampaň. V té jste postaveni do role obyčejného vojáka Jacka Coopera, který se díky ne zrovna příhodným a poctu zahrnujícím okolnostem dostane k pilotáži Vanguard class titána BT-7274 (dále už jen BT). Za normálních okolností by jeho šance na pilotáž takového kousku byly celkem mizivé, vzhledem k tomu že jako obyčejný pěšák je považován spíš jako maso do mlýnku válečné mašinérie. Po převodu práv na pilotování BT od jeho původního pilota, se pustíte do vroucí akce, kdy musíte nejen zachránit svůj zadek, ale taky zabránit mega korporaci IMC ve zničení vaší domovské planety.

Klik pro zvětšení (Titanfall 2 - recenze)

Kdo by čekal nějaký super složitý příběh, bude asi zklamán, ale to není ani tak pointou hry. Příběh sám, ačkoliv není kdovíjak složitý, přináší sem tam velice pěkné zvraty a pěkné odbočky. Rozhodně povedené je spojení vaší osoby a BT. BTho osobnost je suchá, logická a vypočítavá a v kombinaci s občasnou volbou možnosti odpovědi při vzájemné komunikaci, se můžeme dočkat velice úsměvných komentářů. Nečekejte ale, že takovou interakci budete zažívat na každém kroku, protože budete mít plné ruce práce s jinými věcmi.

Čeho se dočkáte hodně v Titanfall 2, je množství situací, které využívají váš rozšířený pohyb. Že bych to nezmínil? Jakožto zastupující pilot BT, jste si od prvního majitele totiž převzali výbavu, která vám umožňuje běh po zdech, vyšší a delší skoky a když se budete cítit ztraceni, tak i radu jak dál. To vám povím, cítíte se trochu jak spiderman s kvérem v rukách a xtunovým monstrem za zády. A je to panečku parádní pocit. Celkově tyto možnosti jsou v kampani hodně využity nejen pro váš postup, ale jak časem zjistíte, velice dobře jsou použitelné i při soubojích proti mnohdy početně mnohonásobné přesile, nehledě na to že mi mnohokrát zachránily zadek před pavouku podobným autonomním minám, které na vás občas nepřítel pošle. Nepříjemný potvory.

Mise sami o sobě jsou velmi příjemné a některé i celkem vyzývavé na vyšší obtížnost. Navíc nejen že postupně narážíte na různou výbavu a musím uznat, že rozmanitost zbraní je zde celkem působivá a rozhodně se vyplatí vyzkoušet vše, co dům nabízí. V záloze také máte své sekundární schopnosti jako zneviditelnění na efektivní přepady, ačkoliv tuto možnost jsem spíš využil zřídka. Mimo jiné, i váš BT dostává různou výbavu postupem času a tak z lehkého kulometu se dostanete časem k zápalným granátům způsobujícím těžké poškození, ale občas je horší se s nimi trefit, energetický kanón až po brutální rotační kulomet. Navíc s každou výbavou se mění i sekundární schopnosti vašeho titána. Ty můžou zahrnovat, hrudní ničivý laser, štít, který zachytí nepřátelské projektily a po vypnutí je vystřelí ve směru, kam míříte a mnoho dalších. Výbavu je možné libovolně během kampaně měnit, takže si herní styl můžete přizpůsobit na míru.

Multiplayer je stavební kámen

Titanfall 2 je ale primárně koncipován jako multiplayer zábava. A v tomto ohledu rozhodně nezklame nikoho. Možná jen takový ty pitavaly, kteří se ve všem babrají a jejich koníčkem je hejtování naprostých prkotin. Nejen že nabízí velké množství různě situovaných a rozmanitých herních módů, ale i samozřejmě levelingový systém, který prostě a jednoduše vyzívá k totálnímu grindu a následné customizaci vaší postavy a titána.

Oproti právě prvnímu dílu je zde značný počet módů, držení bodů, bounty hunting, CtF, prostě Titanfall 2 dostal nepřebernou várku, která vás bude držet díky své rozmanitosti. Mimo to máte možnost i bojovat bez titánů či naopak v jiném módu čistě s titány. K tomu přidejte různé chystané akce a eventy a můžete si být jisti, že vaše místní doručovací služba pizzy vám dá VIP kartu nejlepšího zákazníka. Nicméně množství map zatím není kdovíjak oslňující, ale myslím že je pouze otázkou času, než dostaneme updaty, které tento drobný nedostatek odstraní.

Zbraně jsou zde rozděleny do kategorií a každá kategorie se leveluje samostatně. Hned ze začátku máte ve všech kategoriích přístup k první zbrani obvykle ze 3 až 4. Ostatní si následně odemknete za vydělanou měnu. Jde to ze začátku celkem pomalu, ale postupně jak se zlepšujete, váš příjem a zkušenosti rostou.

Množství schopností, úprav zbraní a kosmetických úprav je na obstojné úrovni, nečekejte zázraky, ale každý upgrade má svůj smysl a dovolí vám upravit si postavu tak, aby vám vyhovovala na míru. Chcete více nábojů do zásobníku, máte to mít, nebo tento upgrade vyměníte za rychlejší přebíjení. To záleží čistě na vás. Osobně se mi velice líbí tento přístup, jelikož vynechává některé naprosto zbytečné věci a vše je laděno účelově. Druhou stránkou jsou kosmetické úpravy maskování, těch je takové množství, že snad není ani možnost toho, aby se vám něco trochu nezamlouvalo.

Technická stránka hry dočkala vylepšení

Ještě než se dostaneme k hodnocené, rád bych se chtěl lehce zmínit o tom, jak je na tom Titanfall 2 z pohledu grafiky, fyziky a bugů. No asi vám již došlo, že zde není moc co k vytknutí. Grafická stránka hry je velice pěkná, neříkám, že to jsou realistické orgie, nicméně tato hra není ani koncipována jako realistický simulátor. Prostředí a množství detailů je velice zdařilé a ke konceptu hry se naprosto hodí. V tomto ohledu autoři odvedli kus dobré práce. Efekty částic, kouř, oheň a výbuchy jsou tam, kde bychom je čekali od velkého projektu. Za mě tedy naprosto v pořádku.

Co se týče bugů, osobně jsem na žádný během hraní nenarazil, za to skládám autorům velkou poklonu s ohledem na množství zabugovaných AAA her posledních let. Je vidět, že prostě hra byla vyladěna, jak jen to šlo. Samozřejmě se asi dočkáme ještě updatů opravujících balanc některých zbraní, schopností a jednotek, ale to je něco, co neočekávám, že bude vyřešeno hned po vydání, nýbrž časem na následné zpětné vazby od hráčů.

Hodnocení

Titanfall 2 doufám, že nezapadne do pozadí ostatních velkých titulů, jelikož oproti prvnímu dílu jsme se dočkali mnoha změn a v zásadě se dá říct, že všechny byly pouze k lepšímu. Půvabná grafika, dobře zpracovaná singlplayer kampaň s vtipnými vložkami komunikace mezi vámi a titánem, velice upravený a rozšířený multiplayer nabízející nepřeberné množství rozmanité zábavy, která vás bude neustále táhnout zpět. Pokud by se mě někdo zeptal, které hry nejvíce překvapily tento rok, Titanfall 2 by rozhodně patřil mezi ně, jelikož ačkoliv jsem nebyl skeptický, překonal i mé pozitivní očekávání a při hraní jsem se královsky bavil. Pokud tedy máte rádi rychlou svižnou akci, chcete si trochu zablbnout s rozšířeným pohybem a láká vás vidina titána, rozbijte prasátka, oprašte kreditní karty, nebo si nadělte prostě předčasný vánoční dárek se jmenovkou Titanfall 2.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti ABC Data

90%
Titanfall 2 je velice povedeným pokračováním původního dílu, které se ponaučilo z chyb a přidalo i něco navíc. Jednoznačně se jedná o jedinečný titul, který by vám neměl uniknout. Pokud máte rádi rychlé akce a velké mechy, tak se jedná o jasnou volbu.