komentář
Poslalo EA Titanfall 2 na smrt?

Poslalo EA Titanfall 2 na smrt?
Poslalo EA Titanfall 2 na smrt?
12:01, 31.10.2016

Posledních pár týdnů a ještě jeden následující, se dá označit za peklo pro fanoušky mutliplayerových fpsek. Jako první vyšel Battlefield 1 a překvapil i zaryté skeptiky (pozn. mě). Chytil docela pěknou setrvačnost. Kritici jej chválí, servery fungují, hru si užívají téměř všichni a prodává se. Když se podíváte na BF1stats.com, tak vidíte, že počet hráčů je opravdu slušný. Pak minulý pátek vyšel Titanfall 2, který je také od EA. Ano bylo to vysvětleno, že EA chce zasadit větší ránu do největšího konkurenta - Call of Duty a potažmo Activision - ty totiž startují zase tento pátek 4.11., rovnou se dvěma "CoDy".

Jenže se to může také hezky otočit. Přesně to si myslí analytici ze společnosti Cowen Group, kteří snížili hodnocení akcií EA. A to z důvodů, že dle jejich odhadů budou prodeje Titanfall 2 výrazně menší. Podle nich prodá "jenom" 5-6 milionů kopií (původně bylo 9 milionů). Oproti tomu společnost navýšila odhady BF1 na 14-16,5 milionů kopií. A to pozor TF2 dle nich není špatná hra, to právě naopak. Kritici neskrývají ze hry nadšení, jedná se o výtečnou zábavu, jak v singlu tak v multiplayeru (mohu potvrdit osobně).

Předpokládáme, že EA věřilo, že vydání dvou stříleček vedle Call of Duty zasadí velkou ránu jejich největšímu konkurentovi. Ale namísto toho to vypadá, že to skončí tím, že si EA střelilo do vlastní nohy. Cowen Group

To vše vypadá dobře. Ale jen do té doby, než vidíte čísla. Když o víkendu večer je online pouze 27 tisíc lidí na PS4 a v tu samou dobu je na PS4 v BF1 online 289 tisíc lidí. Není třeba ani procent ani násobků si z toho vyvodit, že je to žalostně málo. Menší módy hledají v regionu v pár stovkách hráčů. Nikdy se mi v Call of Duty nestalo, že za celé odpoledne potkám stejné hráče v matchmakingu, i po pár hodinách. To vůbec není pěkná vyhlídka. Navíc Titanfall 2 měl právě napravit největší problém jedničky v tom, že velmi rychle klesl počet hráčů na minimum. Pamatuji si, že při dělání "zpožděné" recenze, jsem kritizoval, že bylo v Titanfall jenom 15 tisíc hráčů. A hle, launch víkend dvojky a je tam pouze dvojnásobek.

Bohužel, jakkoliv přeji hře, ať chytí nějakou setrvačnost a "buzz" kolem ní přesvědčí další hráče, ať zakoupí a hrají. Tak v pátek vyjde Call of Duty. I když nový Infinite Warfare vypadá v multiplayeru jako solidní propadák (opravují jak vzteklí aktuálně), tak vedle vychází Modern Warfare Remaster. A pokud mohu něco vyvozovat ze své "sociální bubliny" hráčů, se kterými hraji. Tak MWR je takový tahák, že není problém koupit i v balení s "nechtěným CoDem". Navíc i když bude IW špatné, tak CoD je obrovská značka. Jeho Pro scéna v US tak oblíbená, že se prostě bude prodávat. A opět - odnese to Titanfall 2.

Takže co si z toho odnést? Nic není vytesané do kamene. Jsou to odhady analytiků, kteří se mohou mýlit. Jsou to mé pocity. A nikdo z nás nemá křišťálovou kouli. Ale z mé nepřesné křišťálové koule vychází jedno "kdyby". Kdyby Titanfall 2 dostal datum vydání začátkem roku (jako první díl), tak by na tom vydělal mnohem více. V tu dobu už může být nový CoD celkem mrtvý a hladovců po nové střílečce mnohem více. Teď se dostal do dvou mlýnských kol, které je jedno větší než druhé, a on zatím nemá takovou sílu. Kéž bych se mýlil, opravdu rád bych se mýlil. Co si myslíte vy?



CGwillWin