Until Dawn: Rush of Blood

Until Dawn: Rush of Blood - recenze
Until Dawn: Rush of Blood - recenze
08:00, 14.11.2016

Keď sa pred viac ako rokom ukázal na scéne PS4 exkluzívny horor Until Dawn, nie každý dôveroval moderne pojatej hre od pomerne neskúseného štúdia Supermassive Games, zvlášť milovníci titulov s hutnou atmosférou. Hra však okamžite začala pútať pozornosť vysokou kvalitou a svojim celkovým spracovaním si vyslúžila čestné miesto medzi najkvalitnejšími značkami roku 2015 a to nielen na našom webe. Príde mi preto príhodné, aby sa SONY nebála začleniť toto podarené univerzum aj do sféry virtuálnej reality, čo sa stalo nedávno skutočnosťou vďaka prvým hrám pre Playstation VR. Vznikol teda Until Dawn: Rush of Blood a opäť si jeho produkciu zobrala na starosť pôvodná skupina autorov, čo do istej miery sľubovalo veľký potenciál. V nasledujúcich riadkoch sa dozviete ako bol z nášho pohľadu naplnený.

Rush of Blood je v podstate spin-off z pohľadu akéhosi deja a príbehu.

Klik pro zvětšení (Until Dawn: Rush of Blood - recenze)

Už som sa ja osobne viackrát kladne vyjadroval na adresu súčasného celkového strhávania pozornosti k VR helmám, čo do spojenia s hororovým prostredím, a preto som s radosťou aj v tomto prípade nasadil "hrniec" na hlavu a hor sa na húsenkovú dráhu plnú strachu. Until Dawn: Rush of Blood je v zásade prostá arkáda na báze automatického pohybu, ktorý v tomto bode zabezpečuje pojazdná kabínka, dobre známa okolo atrakcií v zábavných parkoch nielen za morom. Riešiť nejakú príbehovú linku naviazanú na predchádzajúci AAA projekt Until Dawn by asi bolo bezpredmetné, keďže dej ako taký tu vlastne nefiguruje. Kto mal možnosť hrať spomínaný horor, tak si určite pripomenie minimálne dvojicu hlavných protagonistov na strane onoho zla a rovnako mu môže byť prínosom pár spomienok na známe prostredia. Ide ale len o čiastkové spestrenia, ktoré majú dopĺňať predovšetkým hektickú akciu a pokus o vaše vystrašenie.

Odporúčam hrať striktne so slúchadlami a bez okolitého rušenia.

Arkádový pohyb vášho sediaceho tela je teda v rukách umelej inteligencie, rovnako ako hordy rozličných nepriateľov, čo sa na vás budú valiť z rôznych strán. Behom hodinky a pol sa povozíte po necelej desiatke dráh, aby ste postupne vystriedali rôzne prostredia, od interiérov cez vonkajšie tajomné lesy až po samotnú bránu do pekla. Vašou jedinou obranou bude schopnosť používať horné končatiny a vďaka pohybovému ovládaniu cez Move (hrať hru môžete aj klasickým gamepad zariadením, kde v tom prípade mierite na protivníkov smerovaním hlavy) sa naozaj cítiť ako niekde na strelnici. Na rozdiel od nami testovaných VR hier z nedávna sa Rush of Blood môže zaradiť do lepšieho priemeru funkčnosti a prenášania pohybu rúk do hry. Po tejto stránke som bol viacmenej príjemne prekvapený a ak som si vlastné prostredie okolo seba patrične zabezpečil (zastrel a eliminoval umelé svetlo), fungovalo hranie tak ako malo.

Brutalita a gore efekty patria medzi pozitívne časti hry.

Princíp je postavený na výbornom zvuku a efektoch, ktoré majú hráča miestami riadne chytiť za srdce, myslené v tom negatívnom zmysle slova. Na určitých leveloch sa táto snaha stretla s úspechom a ja sám som sa párkrát skutočne trhol s desom v očiach. Rush of Blood preto môžem označiť za horor v pravom slova zmysle. Jednotlivé jazdy sa viažu na možnosť opakovania, keďže počas prejazdu môžete triafať do tajomných sošiek, ktorých plný počet dosiahnete len pri dokonalých reflexoch a neustálom skúmaní prostredí okolo seba. Arzenál zbraní tu zabezpečujú rôzne druhy, od základných automatických pušiek cez brokovnice až po napríklad explozívne svetlice. Každý by si mal prísť na svoje. Ak patríte medzi súťaživých jedincov, určite poďakujete konečnej tabuľke so score, ktorá vám ukáže úspechy vašich priateľov rovnako ako celosvetový rebríček najlepších v danej úrovni (dôležitá je aj obtiažnosť s akou do nich budete vstupovať).

Počas testovania som nemal ani raz problém po stránke nevoľnosti.

Problém tohto titulu je opäť postavený na slabšom obsahu. Cenovka, čo ho zdobí, je značne premrštená v pomere s dĺžkou hracej doby. Fakt, že sa môžete viackrát pokúsiť opakovať jazdy a objaviť všetky bonusové predmety, je určite v poriadku, avšak v tom prípade už sa ťažko môžete cítiť ako v nejakom horore, keďže všetky videné veci vás nemajú ako prekvapiť. Ak by vývojári priložili ešte raz takú porciu atrakcií a možno jemne pritlačili na pedál s nápisom strach, určite by som neváhal udeliť vyššie číslo. Takto sa musím aj cez značné sympatie postaviť na stranu priemeru. Kto vlastní PSVR a oslovila ho táto atypicky spracovaná hra zo sveta Until Dawn, nech radšej vyčká na zľavu. Pre ostatných je tu určite už tak varovný prst v podobe chabých obsahov prvých hier na nové zariadenie z rodiny Playstation. Všetko sa ešte len rozbieha a aj preto je už teraz Rush of Blood v podstate zabudnutou minihrou.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Sony Czech.

Recenzovaná verze: PS4 (VR)
60%