Viking Squad

Viking Squad - recenze
Viking Squad - recenze
07:40, 16.10.2016

Trojčlenné vývojárske štúdio pod hlavičkou Slick Entertainment nás v týchto chladných dňoch obdarilo svojím novým dieťatkom z kategórie sekačiek, a teda hack and slash. Od čias, kedy uviedli na trh celkom úspešnú indie hru N+, už ubehlo veľa rokov a tak sa spomínaná trojica skúša opäť prekonať a tentokrát s použitím severskej mytológie. Viking Squad môžem pokojne kategorizovať primárne ako kooperačnú arkádu na štýl legendárneho Golden Axe, ktorú niekto prehnal cez grafický art nemenej populárnej značky Castle Crashers. Tieto čiastkové diely však nie sú len tak náhodou nahádzané na seba, spája ich jemná RPG schéma a kvantum zaujímavého obsahu.

Traja Vikingovia na ceste za slávou...

Klik pro zvětšení (Viking Squad - recenze)

Túto 2D arkádu si samozrejme môžete naplno spustiť aj bez nejakého priateľa, avšak tým by ste sa ochudobnili o to najlepšie, čo je možné zažiť pri podrobnom skúmaní rozľahlej mapy a počas krvilačných súbojov s mýtickými príšerami či samotnými bohmi nášho legendami prepleteného sveta pekne po boku svojich verných druhov. Dobre známy boh Loki (pokrvný brat Odina) sa rozhodne, že nastal čas opäť ukázať svoje temné "JA" a tak rozpúta doslova peklo na zemi a uvrhne ľudí pod útok bizarných príšer s chuťou zabíjať. Je na vás, aby ste dali dohromady troch slávnych a neohrozených bojovníkov, čo pre ranu sekerou nechodia ďaleko a aby sa tak pod vaším tlakom opäť otvorila brána do slávnej Valhaly.

Systém ponúka desiatku unikátnych zbraní a rovnaký počet výzbroje.

Každá z postáv (je ich mimochodom viac než maximálny počet hráčov) má svoj špecifických rukopis, ktorý sa viaže nielen na spomínanú výzbroj ale aj na výsledok jej používania. V praxi to potom znamená, že akonáhle vám začnú posielať v ústrety čoraz viac nepriateľov a dôjde k presile (táto situácia je v tomto prípade úplne bežná a pravidelná), bude na hráčoch, aby čo najefektívnejšie využili potenciál svojho arzenálu a pretavili ho do masívnych útokov aj s možnosťou magických prvkov. Bojový systém síce nepatrí do kategórie nejakých objavných, avšak využíva starú školu na štýl hier, pri ktorých sme ako deti nechali nielen kus mladosti ale aj pár stoviek v ošúchaných minciach.

Postavy ako aj pozadia sú ručne kreslené výtvory jedného animátora!

Po každej veľkej bitke prichádza zaslúžená odmena a akonáhle vaša vojnou strhaná loď dorazí k brehu nejakej dedinky, započne oddych v podobe ekonomického rysu hry. Za získané mince si u príslušných predajcov môžete nakúpiť nové vybavenie, od zbraní cez brnenia až po pomocné elixíry, prezrieť štatistiky svojho vyčíňania alebo si u tamojšieho kováča ukuť nový kus železa do ruky. Možností ako sa realizovať je na hru, ktorú vytvorili traja ľudia, možno až prekvapivo dosť a tak budete mať vždy chuť a motiváciu pokračovať v boji a dokonca plniť postranné úlohy v podobe zbierania špeciálnych kameňov, čo sa vyskytujú len na určitých miestach mapy.

Po technickej stránke funguje hra bezchybne a nenarazil som u PS4 verzie na jediný problém.

Viking Squad počíta s online kooperáciou a tá má často u hier indie razenia dosť problémov. V tomto prípade však môžem s kľudným svedomím konštatovať, že všetko beží ako po masle a ak už nájdete svojich dvoch druhov, čo sú ochotní za vás zomrieť, nebude vám počas hrania nič z technického hľadiska prekážať. Jediná vec, čo asi chce trocha praxe, je uchopenie ovládania a hlavne pohybu postáv po dvojrozmerných scenériách. Vikingovia sa pohybujú akýmsi ťažkopádnym štýlom a to vám, hlavne zo začiatku, bude asi robiť problém čo do zamerania protivníkov a ich eliminácie. U veľkých súbojov s bossmi sa potom taktika musí podriadiť počtu hráčov v skupine, čo je ale logické a samozrejme aj očakávané.

Ak by som mal nájsť nejakú veľkú chybu na hre za 15 Eur, tak by to asi bolo obmedzené množstvo interakcie.

Musím skutočne hľadať a premietať v pamäti, čo mi počas testovania tejto arkády nejako vyložene prekážalo. Ak pominiem spomínané zoznamovanie s ovládaním a hlavne s pohybom postáv, tak určite musím spomenúť slabú vrstvu interakcie a možno plytkú hudobnú stopu v pozadí chaotických a frenetických súbojov. Inak mňa ale Viking Squad kráľovsky pobavil a jasne patrí do sekcie nutných nákupov pre milovníkov kooperácií a hier založených na legendách typu Golden Axe. Kto by chcel hrou prejsť osamote, nemôžem mu zaručiť tú porciu družnej atmosféry, ktorú som si užíval po boku svojich spolubojovníkov s rohatými helmami na hlave. Inak ale nie je prečo váhať. Vždy je tu online a vo svete nájdete schopných hrdinov raz dva.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti Slick Entertainment

Recenzovaná verzia: PS4
90%