Sonic Boom: Fire & Ice

Sonic Boom: Fire & Ice - recenze
Sonic Boom: Fire & Ice - recenze
06:24, 30.09.2016

Dnes se podíváme na nejnovější přírůstek do rodiny her s nejznámějším modrým ježkem na planetě. Ano, mluvíme o Sonicovi, který se nyní dočkal nového dobrodružství v rámci série Sonic Boom, která se dočkala v posledních dílech (Shattered Crystal a Rise of Lyric) poměrně studené sprchy ze strany herních kritiků. Jak je na tom tedy nový kousek s podtitulem Fire & Ice?

Klik pro zvětšení (Sonic Boom: Fire & Ice - recenze)

Starý dobrý modrý známý

Jedná se prakticky o přímé pokračování Sonic Boom: Shattered Crystal a je nutno již na začátek říci, že se hra rozhodně povedla lépe než její předchůdce. Pravdou je, že příběh hloubky příliš nepobral a dočkáme se prakticky starého dobrého Sonica, kterého budeme muset co nejlépe provést na jeho pouti herním světem. Hlavním cílem je pozavírat nebezpečné trhliny, které měly však i pozitivní dopad a to ten, že naši hrdinové nyní vládnou i dvěma živlům, ohni a ledu. Na své pouti narazíte především na dva hlavní záporáky, Dr. Eggmana a D-Fekta, robota, který nejspíše způsobil otevření nebezpečných trhlin. Jelikož hra nedisponuje žádnými sofistikovanými hádankami či questy, nejspíše bych ji doporučil i mladším hráčům, kteří si ji, sžijí-li se dokonale s ovládáním, také dokáží řádně užít.

Vypadá to věru hezky

Audiovizuální zpracování titulu Sonic Boom: Fire & Ice je velice povedené. Možná by se dalo vytknout jediné - i přes bezesporu kvalitní zpracování cut scén, je jich na můj vkus trošku moc. To může velmi často vést k odtržení od samotného hraní, což je určitě škoda, jelikož svojí náplní nejsou povětšinou nikterak zvlášť důležité pro pochopení příběhu. Na druhou stranu samotné herní úrovně jsou zpracovány na jedničku a jednotlivá prostředí mají vždy své kouzlo. Herní postavy jsou také krásně detailní a dobře rozanimované, takže tady bych problém rozhodně nehledal. Toužíte-li ze svého 3DS vymáčknout maximum i ve třetím rozměru, rozhodně neváhejte tuto funkci vyzkoušet. Hloubka efektu je ideálně nastavena a v této skákačce působí vskutku parádně. Dá se říci, že se jedná o jednu z mála her, která vypadá ve 3D mnohem lépe než ve 2D zobrazení. I když se při hře sem tam dostaví nějaký ten menší lag, nejedná se o nic tragického.

Seznamte se s novými prvky

Během hry můžete volně přepínat mezi jednotlivými postavami a v některých fázích to bude rozhodně nutné. Každá z nich má totiž k dispozici jiné zbraně a jediné v čem se všichni shodnou, je schopnost ovládání ohně a ledu. V případě, že budete potřebovat rozmlátit něco kladivem, zvolte si Amy. Pokud se zrovna hodí Sonicův skok s otočkou či raketová rychlost, berte jeho. Nejedná se samosebou o nic, nad čím byste museli během hraní nějak usilovně bádat, navíc vám hra neustále napovídá, co bude kde potřeba udělat. Z tohoto pohledu se tak nejedná vcelku o žádnou extrémní výzvu. V úrovních ovšem také naleznete bonusové místnosti, kde již začne přituhovat. V případě úspěchu si však odnesete cenné předměty. Samotný motiv ohně a ledu je ve své podstatě zpracován možná až příliš jednoduše. Narazíte-li na kostku vody, nemusíte sáhodlouze přemítat, který element využijete. Jsou pod kostkou bodáky? Zmrazte ji a přejděte po ní. Brání vám voda v plynulém postupu? Nahoďte oheň a projděte jí jako nůž máslem. Nic víc, nic míň. Pravdou je, že někdy v rámci několika návazných skoků musíte prvky kombinovat a přehazovat, nicméně vše se dá vychytat.

Kromě klasických úrovní se během hraní setkáte i s bočními, ve kterých se vždy zhostíte jednoho z hrdinů a projedete se tak kupříkladu pod vodní hladinou v ponorce nebo na lodičce, která není zrovna ideálně ovladatelná. V některých z těchto levelů se dočkáte i jiné perspektivy, takže si kupříkladu zahrajete i shora voděnou střílečku, která rozhodně 2D hopsačku okoření. Co se týče soubojů s bossy, i těch se tu dočkáte. Oproti minulým dílům nemají své pevně dané místo, takže na vás mohou vybafnout kdekoli v rámci úrovně, což také zpestří hratelnost. Budete tak kupříkladu závodit proti Eggmanovým robotům, které budete moci posléze využít i v online hraní proti svým soupeřům.

Na závěr i trocha té kritiky

Co by se dalo hře vytknout je její celková délka. Pravdou je, že vysbírání všech předmětů zabere o něco déle, nicméně na samotný průchod hrou si vystačíte se zhruba pěti hodinami. To je rozhodně škoda, i když kdyby byla hra delší, hrozil by zajisté i nějaký ten stereotyp. Je tak již na zvážení samotných hráčů, zdali se jim investice do Sonicova nového dobrodružství vyplatí. Jedná se však o vskutku povedenou herní záležitost na odreagování, která vám nepřidělá příliš vrásek na čele díky nastavené laťce obtížnosti.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti ConQuest entertainment a.s.

Recenzovaná verze: Nintendo 3DS
85%