Alien on the Run

Alien on the Run - recenze
Alien on the Run - recenze
08:28, 28.09.2016

Další malý titul pro Nintendo 3DS. Před jeho spuštěním jsem si raději udělal průzkum, zda nejde o další nepovedený port z mobilů. Tentokráte ne. Alien on the Run je originální hra vytvořená společností G-STYLE. Tak se na ni podíváme.

V principu se jedná o akčně pojatou hru s prvky logického rychlíku. Jako hráč musíte proběhnout bludiště do časového limitu. Překážkami ve vaší cestě budou různé nástrahy. Některé jsou naprosto klasického typu jako ledová podlaha nebo běžící pásy či teleport. Některé jsou obskurnější jako třeba boxovací pytel, který musíte třikrát trefit. Ale tím základním protivníkem jsou tzv. "Tractor Beams". Jsou to kruhová pole o dvou verzích - oranžová (zničitelná) a fialová (nezničitelná). Na ně musíte vyzrát úplně jinak a jedná se o základní mechaniku hry.

Klik pro zvětšení (Alien on the Run - recenze)

Jednoduchým ovládacím schématem, kdy pomocí Circle-padu určujete směr běhu vašeho aliena, je podržení tlačítka B. Alien se sklouzne po "pupku" a když B pustíte, tak provede výskok. Správně načasovaným výskokem v místě oranžového Tractor Beamu docílíte jeho zničení a získáte bonusový čas. Pokud to neučiníte, tak vás oba typy paprsků začnou tahat nahoru a zběsilým mačkáním B se musíte uvolnit ven. Jestliže to nezvládnete, nezbývá nic jiného, než Retry a hezky krátký level znovu. Ostatně tlačítko B je použito na každou interakci ve hře.

Kromě tutoriálu, který vám vysvětlí výše uvedené prvky hratelnosti, hra obsahuje celkem 17 zón levelů. Každá z nich má téma a můžete se rozhodnout, jakou budete zrovna plnit. Takže po tutorialu skočíte třeba do Icy Zone atd. Každá z těch zón má čtyři levely, kde musíte doběhnout do cíle v časovém limitu. Poslední pátý level po vás chce, abyste posbírali určitý počet lahviček s Chilli omáčkou.

Ano, četli jste dobře s Chilli omáčkou a tím se dostávám k asi nejvýraznějšímu prvku celé hry. Celá je totiž dost bizardní. Od vzhledu vašeho aliena, po překážky a samotný princip hry. Když na konci zóny vypijete Chilli, tak se lehkým ohnivým "prdem" vystřelíte do vzduchu a odletíte z lodi na přilehlou planetu. Tam vás mile přivítají stejní alieni jako jste vy, aby vás hned po přivítání zase hodili zpět do lodi a vy utíkali zase na novo. Nemluvě o tom, že když pomocí zmíněného skoku zničíte Tractor Beam, tak alien udělá nějakou úplně zcestnou pózu. Někdy se postaví jako Samuraj, někdy třeba dělá, že spí a tak podobně. Ano zápletka, premisa, provedení všechno kolem této hry je "švihlé". Nechám na každém z vás, zda mu to přijde jako "střelený humor" nebo nedostatek nápadů. Já se řadím k té druhé kategorii.

Asi nejvíce se dá ocenit, že je hra opravdu uzpůsobená pro mobilní hraní. Levely zaberou většinou kolem půl minuty. Bohužel hratelnost je tak jednoduchá a neinspirativní, že nevidím důvod, proč hru nějak zvlášť hrát. Plynulost hry hrozně narušují vtipné pózy po zničení paprsku a zbytečně ubírají z tempa hry. Každý level si před startem lze prohlédnout a naplánovat nejlepší cestu, což se později ukáže jako užitečné. Těch 80 levelů člověk "profrčí" během chvíle.

Asi největší zklamání je technická stránka. Jednoduchá cellshading grafika by šla ještě odpustit a na poměry 3DS se dá říci, že je i celkem slušná. Jenže hra, která je exkluzivně tvořená pro 3DS, nepodporuje žádnou formu 3D. Přitom v tomto případě by to velmi pomohlo k odhadu polohy na šikmo snímané herní ploše. Nešlo by pouze o pozlátko, ale o reálnou pomoc v hratelnosti, takže mi to přijde jako velká škoda.

Ve výsledku hře nejvíce pomůže to, že je na poměry Nintenda 3DS skoro "zadarmo". To mi opravdu brání hru sestřelit v číselném hodnocení ještě více. Z hratelnosti oceňuji stupňující se obtížnost a rychlost celé akce. Na druhou stranu musím vytknout rádoby vtipné přerušování tempa hry a to, že většina překážek je prakticky "button mashing" a "quick time eventy". Chybějící 3D je velká vada na kráse.

55%
Slušný nápad, ketrý však brzdí v tempu zbytečné pokusy o humor. Jako levná oddychovka na pár čekání na autobus by nemusela urazit.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme ConQuest entertainment a.s.