Boid

Boid - recenze
Boid - recenze
07:30, 16.08.2016

Byť je na světě momentálně nedostatek pořádných RTS her, jestliže jste nenároční hráči, mohl by vás tento titul zaujmout. Sám o sobě je zdarma a pokud byste dostali chuť i na kampaň, za pár stovek může být vaše. Nečekejte žádné zázraky na stovky minut přemýšlení. V celku je Boid malinkým titulem, jenž ale dokáže zaujmout.

Klik pro zvětšení (Boid - recenze)

Klik pro zvětšení (Boid - recenze)

Herní princip je nejjednodušší, jak jen může být – zabij, nebo budeš zabit. Vyhraj, nebo prohraješ. Udělej to rychleji, nebo jsi v… no však víte kde.

Abych to trochu přiblížil: máte k dispozici pár vojenských jednotek ve tvaru jakýchsi „lodiček“, přičemž velice připomínají mořské tvory jako kraba nebo třeba rejnoka. Začínáte s těmi nejzákladnějšími (průzkumník, tank), postupem času se propracujete k těm lepším (medici, bombeři). K jejich vytvoření musíte buď najít volné neutrální jednotky, nebo obsadit spawn point. Až toto všechno budete mít, půjdete dobývat zbylá místečka na mapě (nové spawn pointy, továrny na jednotky…).

Zní to jednoduše, a z toho logicky vyplývá, že se vám do cesty postaví překážky. V ohledu na tom, jestli hrajete kampaň nebo po síti, to bude buď umělá inteligence, nebo reálný člověk. Je těžké posoudit, která varianta je obtížnější. Lehká obtížnost kampaně je postavena na hodně vysoké a nesmlouvavé úrovni, kde vás chvilka nepozornosti může stát restart celé úrovně – ostatně kde ne, že. Počítač totiž přemýšlí rychle a vy logicky musíte být rychlejší.

Klik pro zvětšení (Boid - recenze)

Boid vám to ulehčuje tím, že můžete dopředu zadat jednotkám cestičky, po kterých se mají vydat. Ve výsledku vám tedy může vzniknout zajímavý systém dálnic, proti kterému nepůjde nic udělat, poněvadž ze spawnu se jednotky jedou přeměnit na tanky a následně jedou zničit obrannou věž, v čemž jim dělají podporu medici z druhého spawn pointu. Záleží zkrátka jenom na vás, jak budete chytří a v zásadě i vyčůraní.

Klik pro zvětšení (Boid - recenze)

To je tak všechno, co jde k Boidu jako takovému říci. Audiovizuální zpracování komentář nepotřebuje, protože tento druh jednoduché a příjemně laděné grafiky s příjemným hudebním podkladem je vždycky pěkná záležitost. Kampaň je provázena určitým druhem příběhu, který stejně hraje zhruba třicáté první housle, ale hezky se na ty tabulky, co všechno musíte k záchraně universa udělat.

Sám o sobě je Boid příjemnou hrou, jež vás sice neposedne na desítky až stovky hodin, nicméně na oddych po dlouhém dni postačí.

70%
Malé, jednoduché, pěkné a v otázce ceny dostupné všem. Za mě dobrý.