Tumblestone

Tumblestone - recenze
Tumblestone - recenze
11:55, 15.08.2016

Klasické puzzle hry s motívom či inšpiráciou vo svete Tetrisu si ja osobne pamätám ešte z doby pôsobenia konzol ako Super Nintendo či GameBoy. Aj keď ich popularita, z tejto dávno zabudnutej éry hrania, dnes už nemá na to, aby sa vyrovnala všetkým tým arkádam na mobiloch, ktorých je taký počet až vás z toho rozbolí hlava, stále je tu priestor posadiť sa k potencionálnej kvalite. Tou kvalitou môžeme pokojne označiť aj výtvor dua mladých vývojárov menom Ty Taylor a Mario Castaneda, ktorým z hlavy vypadla klasika žánru, a to projekt Tumblestone. Táto, na prvý pohľad banálna arkáda pre nenáročných, však v sebe skrýva veľký potenciál schopný precvičiť vaše mozgové závity až na samotnú hranicu prasknutia.

U tejto zábavy sa môžete potiť pokojne aj 100 hodín!

Klik pro zvětšení (Tumblestone - recenze)

Pritom koncept hry sa v úvode nemusí vôbec javiť ako nejako prepracovaný či zložitý. Prvé úrovne po vás budú vyžadovať jednoduché kombinovanie troch jednotne farebných blokov, po ktorých vyčistíte mapu skôr než by ste stihli mrknúť. Tento aspekt hry sa v podstate nemení od jej začiatku až po koniec. Všetko ostatné ale hra začína krôčik po krôčiku komplikovať a pridávať vám do cesty čoraz väčšie matematické kombinácie, z ktorých som mal chuť neraz rezignovať a verejne sa označiť za neschopného Tumblestone zvládnuť. Motiváciou je do značnej miery určite aj príbehový režim, kde si na akomsi hracom pláne zažijete príbehy dosť bizarných postavičiek s jednou jedinou motiváciou a to je byť ten najlepší hráč Tumblestone zo všetkých a sem tam utrúsiť vtipnú repliku ako vystrihnutú z filmového plátna. Obsahom tohto režimu je viac ako 300 unikátnych schém, ktoré od vás chcú poctivé vyčistenie a len jednu jedinú v každom svete máte možnosť ignorovať a preskočiť! S ohľadom ako náročné sú tieto schémy, to hlavne v druhej polovici, vás musím už vopred pripraviť na vysokú znovuhrateľnost, ktorá vás nepustí až kým nebudete víťazoslávne revať o druhej nadránom na celý dom ako olympionik.

Multiplayer pre štyroch hráčov na jednej konzole pridáva atraktivitu a rovnakú porciu rivality aj medzi dobrými kamarátmi.

Hracie plátno a koncept ponúka zopár spestrení ako je napríklad beh na čas, kedy sa vám zo zhora začne nečakane posúvať smrtiaca stena a vašou úlohou je čo najrýchlejšie vyčistiť bloky bez toho, aby vás toto nebezpečenstvo dohnalo. Napríklad v režime pre jedného hráča sa na konci každej hlavnej mapy spustí súboj s bossom, v ktorom je nutné hrať na štýl tenisovej výmeny, kde jedno vyčistenie znamená jeden boj a ak nastane remíza, nasleduje rozstrel. Je vidieť, že pri vývoji si duo autorov naozaj dalo záležať na pestrosti konceptu a nechceli, aby ich dielo skĺzlo do stereotypu, čo je často videný efekt u hier z rovnakého žánru. Potvrdzuje to aj prítomnosť online multiplayeru (ten ponúka tri schémy, a to menovite: Puzzle Race, Battle a Tug of War), ktorý po technickej stránke funguje v rámci konzole Nintendo WiiU bezchybne. Myslím však, že náročnosť samotného singlu, ktorého umelá inteligencia často pôsobí nepremožiteľne, vás nemusí vôbec dokopať do online režimu a svoj návyk si vypestujete už v singli. Ten mimochodom obsahuje aj akýsi RPG systém v podobe levelovania postavy, keďže za každé úspešné "vyčistenie" dostanete na konto určitý počet EXP bodov.

Story režim ponúka aj desiatky výziev pre jednotlivé úkony počas hrania, ktoré nie je vôbec jednoduché splniť.

Je naozaj prekvapujúce zistiť ako Tumblestone po stránke hrateľnosti myslí naozaj na všetko. Keď už si budete myslieť, že ste v ňom zažili všetko, razom vás dostane taktickou variantou, na ktorú musíte dochádzať hodinu a vo výsledku aj tak nebudete chápať ako sa to podarilo. Jeho ponuka v rámci multiplayeru ako v online tak v offline schéme je dostatočne bohatá na dlhé popoludnia s WiiU ovládačom v ruke, ktorý dokonca podporuje off-TV play a tak nie je nutné, aby ste mali pri hraní zapnutú veľkú TV (ostatne je to hra viac vhodná do vrecka). Po stránke zvuku by asi bolo možné priniesť niečo oveľa pokojnejšie než dookola sa opakujúce melódie, ale je to viac menej bežná prax u hier tohto typu. Aj preto som nechcel konečné číslo kvôli tomu prehnane zraziť dole. Tumblestone bol pre mňa zážitkom a určite ho odporúčam každému na akúkoľvek platformu, v ktorej sa vám dostane prípadne do rúk.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti ConQuest entertainment a.s.

Recenzovaná verzia: Nintendo WiiU
90%