Inversus

Inversus - recenze
Inversus - recenze
15:00, 16.08.2016

V roku 2004 sa rozhodol Ryan Juckett, že začne fušovať do profesionálneho herného vývoja, a tak sa po absolvovaní štandardných pohovorov dostal až do teamov, ktoré vyvíjali pre nás notoricky známe série. Ryan pracoval aj preto čiastočne na hrách ako Tony Hawk's Pro Skater či stále populárnom Destiny a skúsenosti zo školy života mu vnukli nápad, že by bolo možno načase si založiť svoju vlastnú firmu a skúsiť preraziť na poli stále rastúcej indie scény. Táto prvotná myšlienka prerástla do spoločnosti Hypersect, pod ktorou si vyvinul vlastný herný engine a ten následne s úspechom prezentoval na rôznych akciách. Povzbudený oceneniami a podporený skúsenosťami začal s vývojom prvej hry a tú o pár rokov neskôr, teda dnes, rozoberáme v našej aktuálnej recenzii. Reč je o značke Inversus určenej pre platformu PS4 a PC, ktorú môžete vlastniť za sumu $14.99.

Malá arkáda zameraná striktne na multiplayer.

Klik pro zvětšení (Inversus - recenze)

Uvedomujem si, že úvod článku som možno pojal až prehnane detailne, avšak hra Inversus je v podstate prvorodeným dieťaťom spomínaného pána a ide tak o projekt jedného muža, ktorého bolo treba nejako opísať už na štarte a uviesť aj vás do jeho života. Na druhú stranu tak činím aj preto, že koncept nie je nijako zložitý a nemám rád extrémne krátke články. Tak či onak, Inversus môžeme kategorizovať ako vesmírnu strieľačku pre 1 až 4 hráčov, ktorá má čo povedať hlavne v online alebo offline multiplayer režime. Koncept síce umožňuje prejsť aj akýmsi single procesom, avšak ten je extrémne nudný už po prvej mape a celkovo ho považujem za zbytočný, keďže v hre nájdeme podrobný tutorial, ktorý podľa mňa spĺňa oveľa lepšie podmienky na uchopenie tejto malej hry správne do rúk.

Mapy sa od seba odlišujú vždy len ohraničením.

Klik pro zvětšení (Inversus - recenze)

Poďme trocha podrobnejšie na samotné výjavy, ktoré vidíte na obrázkoch medzi textom. Čoby malá kocka s akýmsi indikátorom samodobíjacích striel sa musíte vysporiadať so stále meniacim prostredím. Pomocou náboja (môžete použiť pri držaní akčného tlačidla možnosť vystreliť tri náboje naraz na každú stranu mapy) si robíte cestu cez čierne pole a rovnako s ním likvidujete nepriateľské kocky (tie sa delia na dva druhy, a to červené a biele), ktoré sa v single režime dookola objavujú na nových miestach a samozrejme v multiplayer schéme zastupujú reálnych hráčov. Tu spravíme hrubú čiaru za single režimom, ktorý je ako som už povedal totálne mimo a budeme sa sústrediť hlavne na systém pre viacerých hráčov (ten rovnako obsahuje najväčší počet arén so zaujímavým tvarom). V ňom sa vynára veľký potenciál na zábavné bitky v strede neustále sa meniaceho bojiska, kde každý správne vystrelený projektil môže znamenať vašu výhru.

Ovládanie na PS4 funguje uspokojivo.

Klik pro zvětšení (Inversus - recenze)

Kocky počas akcie môžu vykonať niekoľko útočných a obranných výpadov, ktorých naučenie sa je v celku jednoduché, ale neprídete na ne, ak neabsolvujete už spomínaný tutorial. V základe je možné sa pri tesnom zachytení protivníkovej strely stať akýmsi štítom a samotnú guľku odraziť späť na jej pôvodného autora. Rovnako je možné využívať hrany pevných bodov arény ako akýsi kryt pred súperom, či za pomoci zrkadlového efektu arén oklamať protihráča a dostať sa mu tak za chrbát. Možností ako zvíťaziť tu je hneď niekoľko, avšak obávam sa, že všetok úspech sa u tejto hry bude merať veľkosťou komunity, ktorá jej dá šancu na viac než len jednu hodinu. Single je presne na takú dobu a ak by ste chceli pri ňom ostať a prekonávať svoje nahrané score, hodne by som sa tomuto vášmu rozhodnutiu čudoval. Keďže online testovanie prebiehalo len v rámci novinárskej komunity, tak príležitostí ako zažiť poriadne súboje nebolo nejako veľa. Avšak predsa som sa do pár stretov dostal a všetko fungovalo viac či menej slušne a bola to zábava s prímesou frenetického chaosu.

Zvuková stránka hry je na bode mrazu a otravne nezaujímavá.

Klik pro zvětšení (Inversus - recenze)

Pri pohľade na art hry je evidentné, že sa autor snažil o prehľadnosť, čím chcel potlačiť miernu dezorientáciu pri súbojoch 2 vs 2. Hra praktikuje systém odmien za čoraz masovejšiu likvidáciu a využívanie sa stále meniaceho prostredia arén a všetko zapisuje do online rebríčka, ktorý slúži samozrejme ako možnosť porovnávať sa s celým svetom. K hudbe sa nebudem nejako extra vyjadrovať, poviem len, že sa snaží držať svojej elektronickej povahy a nejde jej to nejako extra dobre. Ťažko sa mi to hodnotí ako celok, keďže Inversus padá a žije len s komunitou, ktorú ešte nemá a začne si ju dúfam vytvárať za pár dní. Je tu priestor na zábavu, ale nie som si istý či zrovna cena, za ktorú si to Ryan Juckett necháva zaplatiť, je adekvátna ku kvalite a potenciálu jeho prvého diela. Preto som sa rozhodol dať číslo bližšie ku stredu a naznačiť vám tak skôr opatrnosť a vyčkávanie. Keďže sme ale štedrý web, máme pre vás pár kódov na túto hru zadarmo. Stačí len sledovať náš FB profil a dozviete sa viac.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti Evolve Terminals

Klik pro zvětšení (Inversus - recenze)

60%