Total War: Warhammer

Total War: Warhammer - recenze
Total War: Warhammer - recenze
10:45, 31.05.2016

Tento rok je opravdu rokem ve znamení Warhammer. Po nedávno vydané vesmírné strategii Battlefleet Gothic: Armada, tu máme další strategii. Tentokrát však ne ze světa Warhammeru 40K, ale z toho spíše historického, dalo by se říci, prostředí Warhammeru. Total War: Warhammer totiž spojuje jednu velmi známou a řekl bych i úspěšnou herní sérii s pro ni netradičním světem magie a fantasy typickým právě pro Warhammer. Na co se tedy můžete těšit vám přiblížím na následujících řádcích.

Total war s magií

Nemůžu popřít, že když jsem poprvé uslyšel spojení Warhammer a Total War, poskočilo mi srdce radostí a očekáváním mnohého. Grandiózní a epická série Total War, která již řadu let produkuje jedny z nejobsáhlejších, největších a dalo by se říci historicky nejpřesnějších strategií tak nyní vstoupila na pole fantasy. Pokud jste někdy hráli některé z předchozích Total war kousků, je vám již nyní jasné, že už nyní máte před sebou mnoho bezesných nocí. K tomuto si přidejte velice rozmanitý svět, který přináší Warhammer v čele s rozmanitými rasami. Dostanete tak zcela nový mix snad toho nejlepšího, co obě části názvu této hry mohou nabídnout.

Ovládnu celý svět!

Začněme trochu zeširoka. V úvodu si vyberete některou z nabízených pěti ras. K dispozici máte Říši, Trpaslíky, Orky, Vampýry nebo Chaos. Kromě Chaosu, který přišel po vydání, mají ostatní rasy k dispozici i jakousi formu prologu, kde vás hra seznámí se základními prvky ovládání. Pro neznalé rozhodně doporučeno. Ačkoliv jsem osobně nejvíce hrál za Chaos, který je tedy co se některých herních prvků naprosto odlišný a jedinečný od ostatních, pokusím se vám přiblížit všechny rasy. Vždy začínáte stejně, jedna armáda, jedno sídlo a váš zvolený hrdina. Před Vámi se rozprostře zatím neprozkoumaná, avšak obrovská herní mapa, s nespočtem sídel, hradů a vesnic k obsazení či rabování. Mimo bojový režim je hra koncipována tahově, takže veškeré důležité věci vám neuniknou. Také díky nápovědě a tipům, jejichž intenzitu si můžete nastavit. Mimo to si můžete všimnout i do jisté míry dynamického prostředí, kdy se regiony za určitých okolností mění. Třeba takový dlouhý pobyt armád chaosu poznáte určitě.

Klik pro zvětšení (Total War: Warhammer - recenze)

Hrdinové a potrava… tedy armáda

Hrdinové jsou kapitola téměř sama pro sebe. Jak se dá jasně tušit, nebude se jednat o žádná ořezávátka. Můžeme je tak obecně rozdělit na mágy a válečníky a takový mix obou dvou. Hrdinové obvykle dokáží sami o sobě vyhladit celou jednotku nepřátel bež větších obtíží, nebo alespoň můj Kholek Suneater, legendární hrdina a monstrum, dělal krásnou paseku v nepřátelských řadách. Nehledě na to, že postupně v bitvách zvyšujete úroveň hrdiny a získáváte skillpointy, které následně investujete do některých vlastností či kouzel. Takto můžete krásně posílit buď útočnou, nebo podpůrnou roli vašeho reka. Můžete si též najmout i nižší hrdiny, kteří slouží zároveň jako agenti a rozvíjí se stejně jako Váš legendární hrdina. Z hrdinů však armádu nepostavíte, takže na řadu přichází klasické jednotky. No klasické… Jednak Warhammer je rozmanitostí skoro přecpán. Už i v základních jednotkách každého národu jsou patrné celkem zásadní odlišnosti. Např. u nemrtvých kostlivců a zombií se nemusíte bát útěku z boje. Odlišností je povícero. Je dobré si před spuštěním kampaně projít alespoň pár řádků o každé rase a následně se rozhodnout která by vám do začátku vyhovovala nejvíce. Později ve hře je už nutno se zaměřit na určitou taktiku a styl boje. Naučte se tedy dobře znát své výhody a slabé stránky. Osobně jsem za chaos nejvíce pociťoval nedostatek střeleckých jednotek a určitou pomalost elitní pěchoty. Na druhou stranu byli celkem dobře obrnění a vyzbrojeni, takže jakmile se moji vyvolení dostali do střetu, často si prosekali celkem snadno cestu mezi nahuštěnými nepřáteli. Několik jednotek dračích orgů, kanonů a zplozenců i 2x větší armády jsem rozprášil jako prach. Mimochodem, to vše nemusíte nutně hrát sami, ale představte si to ještě v kooperativním módu.

Hele, on má lebku mezi rohy!

Určitě můžete vidět z přiložených screenshotů že hra je po grafické stránce líbivá. Osobně se mi zamlouvalo vždy, jak si total war vyhrál s jednotkami, krajinou a vším co můžete ve hře spatřit. Válečníci mají rozdílné zbroje a animace útoků, postavičky jsou pěkně vymodelované a i při přiblížení nemáte pocit, že se díváte jen na jakési solidně otexturované patvary připomínající vojsko. Prostě úroveň detailu si hra jako vždy udržuje velmi vysokou. Co potěší ještě více u této hry, je její stabilita a vyzrálost. Za celou dobu hraní jsem nenarazil na jediný pád, výrazný bug, či podobnou nepříjemnost. Efekty mapy, kouzel, vše působí velice přirozeně.

Suma sumárů

Pokud vám nestačí předchozí řádky, tak celkový dojem z této hry je naprosto fantastický. Nejen že se hraje dobře, vypadá dobře, ale také nabízí rozmanitost ras, gameplaye a tak celkově přináší čerstvý nový vítr do plachet Total War série. Ačkoliv nám zmizelo pár možností, jako třeba formace, nemyslím si, že je to nějak výrazně na škodu. Boje armád v reálném čase, strategická tahová část, monstra, magie, to je přesně to čím Vás tato hra vtáhne. Pro mě je asi největší plus znovu hratelnost. Každý národ je trochu jiný a vyžaduje jiný přístup a tak každá nová hra je zas nezapomenutelná. Mimochodem, raději si vezměte dovolenou, protože tato hra vám sebere spoustu času, pokud si ji chcete naprosto a plně vychutnat.

95%
Epičnost, magie, hrdinové, velké armády... Není zde snad co vytknout, nebo mne nic nenapadá. Rozhodně se jedná o jednu z nejlepších her série Total War a dovolím si říct, že jednu z nejelpších strategií roku