preview
Grand Kingdom

Grand Kingdom - preview
Grand Kingdom - preview
07:30, 13.05.2016

Japonská spoločnosť Monochrome exkluzívne pre duo SONY strojov PS4 a PSVita vydala ešte koncom minulého roka na domácej pôde zaujímavú a originálnu ťahovú RPG pod názvom Grand Kingdom (samozrejme, že pre ich trh bola hra titulovaná trocha inak, konkrétne Guran Kingudamu) a v rámci nejakých fundovaných ohlasov vyberám asi najviac používaný zdroj populárneho časopisu Famitsu, ktorý hru ohodnotil slušným a nadpriemerným číslom 31 bodov z 40. Aj z tohto dôvodu a s vidinou možných ziskov na západnom trhu sa už budúci mesiac, a to konkrétne 17.6.2016, dočkáme vydania Grand Kingdom aj u nás v Európe a naša stránka bude samozrejme rada jedným zo sprostredkovateľov jej kvalít pre vás ako potencionálnych kupujúcich. Nedávno sme dostali pozvánku do uzavretého Beta testu tejto hry a práve z nej vám ja dnes vypíšem to najzaujímavejšie či prípadne najpodstatnejšie.

Umelecky pojatý art napomáha príjemnému pocitu z hrania...

Klik pro zvětšení (Grand Kingdom - preview)

Pod slovným spojením taktická RPG by ste si mohli v dnešnom preplnenom výbere skutočne predstaviť čokoľvek a ani jeden váš odhad by práve na Grand Kingdom nemusel pasovať. Hra je rozdelená do dvoch rovín. V jednej sa formou 2D animácií rieši dejová linka na pozadí príjemného hudobného sprievodu a v tej druhej je naopak hráč lákaný originálnym bojovým konceptom, ktorý v sebe spája 2,5D štýl s ručne kreslenými pozadiami a charaktermi. Pri pohľade na obrázky, ktoré som vám v snahe priblížiť niečo, čo treba zažiť na vlastné oči, vložil do textu, by ste si mohli prinajmenšom správne zaradiť moje úvodné vety. Boj teda prebieha v statických arénach, kde hráč postupne prikazuje svojej skupinke hrdinov (od seba sa odlišujú zameraním už klasicky odrážajúc JRPG štýl), čo majú robiť v snahe eliminovať protivníkov. Pohyb je možný nielen v horizontálnom ale aj vo vertikálnom smere s tým, že akonáhle určíte postave nejaký ten fixný bod na bojisku, následne mu pridáte priestor na manévrovanie v rámci jeho zbrojného arzenálu. Vo výsledku to potom znamená to, že ak útočíte s lukostrelcom, logicky sa držíte ďalej a ostreľujete okolie pekne z úkrytu, ale ak sa posúvate po mape s rytierom, musíte ísť do rizika a aplikovať chladné zbrane pekne z blízka.

RPG možnosti boli počas Beta testu jemne orezané ale aj tak sa jednalo o obrovské kvantum taktických prvkov.

Klik pro zvětšení (Grand Kingdom - preview)

Najväčšie negatívum, ktoré však ako Damoklov meč súvisí aj s pozitívom, osobne vidím v neprehľadnosti počas väčšieho počtu bojovníkov na jednej mape. Hra prská rôzne nepodstatné údaje na všetky strany a zlieva tak gameplay do jedného guláša, čomu vôbec nepomáha práve mnou pochválená animovaná a umelecky pojatá grafika. Je to síce silne individuálne ale počas hrania mám ja osobne rád prehľad o tom, čo sa deje naokolo a nechcem hľadať ihlu v kôpke sena len nato, aby som mohol pohnúť s jednou postavou a nakoniec zistiť, že som situáciu vyhodnotil chybne a preto prehrať celý boj. Práve toto akútne hrozí pri hraní Grand Kingdom, ktoré po stránke obtiažnosti bude hraciu dobu tlačiť umelo vyššie, čo môže jej kvalitám v recenziách uškodiť. Nebudem tu však už vopred vynášať súdy a len dodám, že pre fanúšikov JRPG s taktickými prvkami a milovníkov krásnych art pozadí je táto hra možnou voľbou pre budúci mesiac exkluzívne na PS4 a PSVita. Ďakujem za pozornosť a čítame sa v plnohodnotnej recenzii.

Chaos na bojisku vytvára z časti art celej hry a jej koncept.

Klik pro zvětšení (Grand Kingdom - preview)

Za poskytnutie Beta testu ďakujeme spoločnosti NIS America, Inc.

Klik pro zvětšení (Grand Kingdom - preview)

Testovaná verzia: PS4




CGwillWin