Trackmania Turbo

Trackmania Turbo - recenze
Trackmania Turbo - recenze
07:20, 25.03.2016

Tak a je to tu. Hra, na kterou jsem se maximálně těšil již od jejího oznámení je připravena opět nemálo potrápit naši nervovou soustavu. Jakožto fanoušek celé série, jejíž první díl spatřil světlo světa již v roce 2003, jsem byl skutečně potěšen, když se finální verze začala stahovat do mé PS4. A jak na mě po letech hra tohoto typu zapůsobila? To už prozradí naše dnešní recenze.

Důstojný nástupce nebo jen zmrtvýchvstání?
Nutno podotknout, že již úvodní obrazovka hráče přesvědčí o tom, aby tady žádnou simulaci nehledali. Ono vidět auta létající hlavou dolů, to je to, co z této hry dělá dokonale bláznivou věc. Jedná se opět o čistokrevnou závodní arkádovou záležitost, jejímž hlavním cílem je pobavit své hráče. Hra je navíc oproti svým předchůdcům obohacena zcela logicky o mnohem kvalitnější audiovizuál, který hře rozhodně prospívá (z nostalgie jsem si včera pustil Trackmanii na Wii a grafické srovnání tu rozhodně není na místě). Hlavní je nicméně zábava a té se hráčům dostane i tentokráte skutečně dostatek. Na otázku položenou v nadpise tak mohu odpovědět pouze jedním způsobem. Hra jako celek se borcům z Nadeo skutečně povedla.

Klik pro zvětšení (Trackmania Turbo - recenze)

3, 2, 1, GO!

Na své si tentokráte ještě více než kdy předtím přijdou fanoušci rozmanitých herních režimů. Vždyť každá z herních nabídek obsahuje navíc mnoho podtypů, jak lze zvolený herní model vlastně hrát. Přes klasické módy jako je kampaň, ve které je vaším úkolem zajíždět co nejlepší časy na celkem 200 tratích v rozmanitých lokacích a se všemi dostupnými typy vozidel, přes online multiplayer na serverech až pro 100 hráčů, lokální mulťák na rozdělené obrazovce, multiplayer na střídačku až po novinku v podobě režimu Double Driver. Koncept tohoto režimu shledávám jako velice zajímavý a neotřelý, jelikož úkolem obou zúčastněných je řídit jedno auto a dokonale se pro jeho precizní ovládání sladit. Jinak si kára bude dělat co chce a dobrých výsledků nikdy nedosáhnete.

Co se mi také hodně líbí, jsou starty jednotlivých závodů. Každý totiž začíná obligátním pokřikem, ovšem tentokrát v různých jazycích, takže si ještě procvičíte počítání do tří v němčině či ruštině. Blbůstka, ale pobaví.

Socializujeme se

Jestliže jste hráli jeden z předchozích dílů, Trackmania Nations, který byl dokonce dostupný zdarma, jistě víte, že v něm nechyběl jistý týmový duch díky příslušnosti k jednomu z národů. Hráč se tak stal součástí komunity, která se snažila vystoupat v žebříčku zemí co nejvýše.

Podobný systém funguje i zde, ovšem kopete čistě za svůj tým, respektive kraj. Ano, vy co jste hráli betu, tak jste tuto funkci zajisté objevili, ovšem sluší se ji rozhodně vyzdvihnout. Ihned po spuštění hry vás hra vybídne k volbě státu a navíc i kraje, který hodláte reprezentovat. Od této chvíle je již jen a jen na vašem jezdeckém umění, jak se budete v žebříčku mezi ostatními hráči ze stejného regionu pohybovat. Jediným problémem při testování bylo, že nefungovala synchronizace vašich úspěchů s herními servery. Dnes již však tyto funkce fungují naprosto bezproblémově.

Navíc samozřejmě skvěle funguje i systém soupeření mezi lidmi z vašeho friendlistu. V každém závodě v kampani si tak můžete zvolit buď ducha některého z AI řízených protivníků (zlatá, stříbrná, bronzová medaile) nebo právě některého z vašich přátel, kterého se tak můžete snažit překonat. I vzhledem k faktu, že založit a nastavit soukromý server, nazvat přátele a začít jezdit je skutečně hračka, hra cílí především na hru ve více lidech, ať už jde o jakýkoli režim. Netvrdím, že si dobře nezajezdíte i v kampani, ale něco v singlu zkrátka chybí, i když, byť nepřímo, soupeříte s okolními hráči.

Málo tratí? A co takhle svoje vlastní?

Trackbuilder. Pod tímto názvem se logicky skrývá editor tratí, který vám umožní zkonstruovat skutečně cokoli. Jeho použití je velice intuitivní, takže jej zvládne obsluhovat skutečně každý. Navíc při výběru závodů lze zvolit i náhodnou trať, která režim editoru sama mocně využívá. Na obrazovce se vám tak po zvolení náhodné mapy začne přímo před očima vykreslovat zbrusu nový originální kousek, na který jste po kratším loadingu ihned vhozeni.

A co teprve kombinace vlastního serveru a vlastních map? Tato hra skýtá skutečně prakticky neomezené možnosti a troufnu si tvrdit, že co do populraity si nezadá i s legendárním titulem Trials Fusion, který je i přes svoje stáří stále nesmírně oblíbené právě díky aktivitě komunity.

Provedení zcela dostačující

Celá hra na PS4 běží v rozlišení 1080p při 60 FPS bez jakýchkoli propadů. Jedná se tak o skutečně dobře odvedenou práci, i když pravdou je, že v tomto případě se s těmito parametry tak nějak dalo počítat. I když se jedná v podstatě o menší hříčku - na disku si vezme jen něco málo přes 4 GB, tak audiovizuálně rozhodně nikoho neurazí. Dokonce i, vyjedete-li mimo trať, tak voda a okolí vypadají skutečně perfektně a i když se sem tam objeví nějaký ten menší bug jako je kupříkladu mizející křoví pod vašimi koly, nejedná se o žádnou tragédii. Co je už nepříjemnější, tak kupříkladu zaseknutá statistika s hodnocením, která sem tam zůstává viset na monitoru i během dalšího závodu. Tuto chybku snad autoři odstraní v rámci prvního patche.

Tak neváhej a jeď!
Na závěr bych se rád vrátil ještě jednou k úvodnímu nadpisu této recenze. Chcete-li si užít dokonalou párty zábavu, baví vás arkádové závody, rádi naháníte každou setinu nebo jen rádi soupeříte s ostatními hráči, po nové Trackmanii rozhodně skočte. Vývojáři úspěšně navázali na původní díly, přinesli i nový obsah, takže za naši redakci můžeme Turbo jednoznačně doporučit všem majitelům PS4, XONE i PC.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Playman

85%
Trackmania Turbo je vskutku povedená závodní arkáda, která tu s námi bude rozhodně dlouho díky inovativním prvkům, neustálé touze někoho překonávat a snadno ovladatelnému editoru.