Dreii

Dreii - recenze
Dreii - recenze
07:54, 11.03.2016

Našťastie aj v dnešnej dobe je stále slušný prísun hier do puzzle žánru, a teda logických arkád, ktoré aspoň trocha potrápia naše denne skúšané mozgové kôry. Projekt Dreii od Švajčiarskeho štúdia Etter sa stal akýmsi zberačom cien v rámci nezávislej scény vývojárov a pozbieral všetky možné aj nemožné medaily za svoje nesporné kvality. Dreii by ste dnes mohli skúsiť nielen cez tablet alebo mobil, ale vďaka konzolovému portu aktuálne aj na PS4 a PSVita. V príprave je ešte verzia pre Nintendo WiiU, čím sa jasne snažím naznačiť, že Dreii je šitý na mieru dotykovým platformám. Ako mu to ale ide v rámci ovládania cez gamepad, na to si dáme samozrejme jasnú odpoveď v nasledujúcom texte.

Hra presná ako Švajčiarske hodinky.

Klik pro zvětšení (Dreii - recenze)

Minimalizmus prenesený do grafickej stránky tejto hry je možné badať už po prvej sekunde po jej spustení. Strohé menu na štýl rozvíjajúcej sa pavučiny nesie hráča od jednej úlohy k druhej a čím ďalej sú jeho kroky, tým náročnejší je postup vpred. Každý level je akousi nádobou, do ktorej hra hodí zopár geometricky presných predmetov a v strede nádoby určí bod, ktorého sa musí dotýkať aspoň časť jedného z predmetov. Hráč teda na seba umiestňuje hranoly, kocky alebo trojuholníky v zámere čo najskôr dosiahnuť cieľ a ísť na ďalší príklad. Zo začiatku to pekne odsýpa, ale razom príde nový element, ako napríklad búrlivé počasie, a tu už je nutné kalkulovať a časovať skladanie objektov na seba tak, aby ste všetko stíhali vo vopred stanovenom scenári. Neostane ale len u nejakého vetríku. Budete prekvapení koľko prekážok vám aj v takto strohom podaní môže znepríjemniť vašu snahu o vyriešenie hádaniek.

Klik pro zvětšení (Dreii - recenze)

Úlohy sa od seba odlišujú možnosťou skúsiť kooperáciu alebo multiplayer. Tu sa do hry môže pripojiť hneď niekoľko hráčov naraz a skúsiť pomôcť s príkladom tam, kde vy alebo váš kolega zlyháva. Ako komunikácia tu slúži paleta jednoduchých gest, ktoré majú napomôcť rýchlej vďake za dobre vyriešenú hádanku. Pre kvalitnú puzzle hru vždy hovorí v prvom rade náročnosť príkladov a samozrejme aj jej ovládanie. Oba tieto aspekty sú u projektu Dreii zvládnuté takmer na maximum a fyzika bežiaca cez Unity engine dopomáha reálnemu správaniu objektov v hre. Citlivosť analógovej páčky pri presúvaní predmetov je v niekoľkých rovinách a kto nemá vyložene problém s pomalými pohybmi palcov, bude môcť zvládať aj tie komplikovanejšie postupy cez vysoko položené úrovne. Tam, kde grafická stránka ide cestou minimalizmu, sa zvuk nijako nechce odlišovať a po nejakom čase vám dookola opakujúci sa tón pohybu začne asi liezť na nervy (pozdravujem svoju manželku). Preto určite uvítate možnosť stíšiť zvuk u vašej TV (joke).

Za prijateľnú cenu, ktorá je stanovená už od prvého dňa predaja, sa do Dreii určite oplatí investovať. Jej dĺžka a stupňujúca obtiažnosť je toho dôkazom a kto miluje už len ten art tejto zábavky, nemôže ju len tak ignorovať, zvlášť ak urazila dlhú púť až do sveta konzol.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti Plan of Attack

Klik pro zvětšení (Dreii - recenze)

Recenzovaná verzia: PS4