preview
Hitman (2016) - dojmy z bety

Hitman (2016) - dojmy z bety
Hitman (2016) - dojmy z bety
07:30, 18.02.2016

V průběhu minulého víkendu měli fanoušci, kteří před objednali hru na PSN, možnost vyzkoušet nového Hitmana v podobě betaverze. Zvědavost mi nedala a já před objednal Intro Pack, který zajišťoval přístup do bety a zároveň je malou investicí. Protože letos bude Hitman vycházet po částech epizodicky, což je v mých očích něco opravdu pitomého, ale dám tomu šanci, zda to zafunguje. Mrkneme se stručně na betu.

Prologue vykopává pěknou sekvenci, která začíná "vznikem" notoricky známého agenta a jeho handlera. Pěkná atmosférická sekvence, která na pozadí loaduje hru má však velké problémy s frameratem a chvilkama klesá na neúnosnou míru. Ale od toho je beta, jen člověka zarazí, že je to v sekvenci (i když v betě Homefront probíhá tearing i na logu CryEngine :D).

Klik pro zvětšení (Hitman (2016) - dojmy z bety)

Celé co obsahuje, jsou dvě prostředí. Hra vás nutí projít první prostředí jako ovčí tutoriál. Pak vám dá určitou volnost ke splnění té samé mise podle "svého". Ty uvozovky jsou tam záměrně, protože v tomhle tkví asi největší vykřičník bety. Podle vašeho to není, mise má jasně dané možnosti, jak ji vyřešit a není tam prostor k vlastní invenci. Pokud nepřijdete přesně k tomuhle stolu si vyslechnout konverzaci, váš cíl se neposune do místnosti, kde jste nastražili bombu.

Cíl nemá svou vlastní hlavu, že by se jen tak šel projít někam, kam to nebylo na skriptováno. Co je horší, že vám hra vnutí pohled na menu, které obsahuje jednotlivé výzvy. To by bylo ok, kdyby byly ztmavené a objevily se až s tím, že je splníte. Ale oni jsou vidět hned, takže si přečtete ihned, co se vše dá udělat - že jde shodit záchranný člun na cíl, že jde odlákat stráž vypnutím generátoru, že můžete cíl utopit v záchodě, atd. Proč to tam je? Kde je radost z prohledávání? Asi jediná odpověď mě napadá, že se jedná o tréninkovou simulaci.

Klik pro zvětšení (Hitman (2016) - dojmy z bety)

Jenže to samé vás čeká v druhém prostředí, které simuluje starou misi a je vaším finálním úkolem, abyste se stal součástí organizace. Opět se cíl pohybuje jen na malém prostoru, pokud nevyvoláte nějakou akci, která je předem daná. Uděláte něco jinak a hra vás odhalí a potrestá. Máte přesně nalinkované možné postupy a víc jich nenajdete. Tady už se mi zvedá obočí, zda je to opravdu tím, že se stále jedná o úvod. Splněním mise beta končí. Závěrečná sekvence je fajn, zmíní se vaše jméno a vynikne chladný charakter hlavní postavy.

Jenže mě stále zůstává otázka, jak bude hra vypadat. Ano beta je technický test. Nereprezentuje finální hru a ani nemá mít funkci dema. Jenže ta šablonovitost misí a ty hinty působí podezřele. Jsem opravdu zvědav, s čím se vytasí hlavní lokace první epizody. Pokud to bude jedna mise a těch x challenges jako zde, tak je to žalostně málo i na levnou epizodu. Pokud to bude větší pískoviště s více cíli a více misemi bude to lepší. Ale to si musíme počkat.

Pokud někomu chybí odstaveček o konkrétních věcech, tak vězte, že je to zbytečné. Je to Hitman, ovládání není třeba studovat, prostě vezmete a víte co dělat. Kontextové ovládání a minimalistický inventář nic víc nemáte. V těchto misích nebyla žádná příprava před nimi. Na mapě vidíte všechny možnosti zabití i ty, které jste neodhalili - opět zbytečné. Vizuálně hra vypadala v pořádku, ale o nějaké grafické orgie se nejednalo. Dle Digital Foundry hra běží v nezamčeném fps a kolísá mezi 20-60fps. Nejvíce jí dají zabrat místa, kde je moc postav. Toť asi vše co bych k betě řekl. Na mnoho otázek mi neodpověděla. Jak bude vypadat ostrá mise, no to si stále musíme počkat.

Testovaná verze: PS4


CGwillWin