Adventures of Pip

Adventures of Pip - recenze
Adventures of Pip - recenze
07:00, 20.03.2016

Klasické plošinovky zažívajú mesiac čo mesiac novú obrodu aj napriek tomu, že sa jedná o najstarší herný koncept vôbec. Stále je v krvi vývojárov chuť vytvárať nové dobrodružstvá na už tak notoricky známom princípe. Ľudský mozog v sebe skrýva nekonečný potenciál nápadov a aj keď sa to možno nezdá, tak malá čiastočka z nich sa sem tam dostane aj do nejakej 2D hry. Na kilo odpadu je možné v tejto poučke naraziť aj na niečo zaujímavé, čo by nemalo ujsť pozornosti milovníkov 2D hier, no a v minulom roku to bol rozhodne aj projekt Adventures of Pip od Tic Toc Games.

Dokáže jeden pixel zmeniť svet?

Klik pro zvětšení (Adventures of Pip - recenze)

Ocitáme sa v kráľovstve kde hierarchia mocných delí bytosti na bohaté a chudobné v závislosti od rozlíšenia, ktoré obsahujú. Jeden obyčajný pixel je doslova spodina a naopak prepracovaný charakter s plne vybavenými farbami od nohavíc až po blond vlasy je vážený a rešpektovaný občan. Na kraj však náhle dolieha kliatba v podobe zlého čarodeja, ktorý unáša princeznú v plnom rozlíšení a na jej záchranu vyráža najväčší hrdina v kraji. Nie, vy to naozaj nie ste. Váš sociálny status spadá pod kategóriu bezdomovca, ale aj cez tento fakt vám osud pôvabnej krásky z hradu nie je cudzí a rovnako skúšate rozbiť sociálne rebríčky vlastnou záchrannou akciou.

Príbeh teda plne hodný malej arkády za pár euro, ale našťastie je tu samotná hrateľnost, ktorá povyšuje hru na niečo viac než len hodinové poskakovanie z plošinky na plošinku. V Adventures of Pip sa behom štyroch hodín musíte postupne prebojovať cez krátke úrovne, ktoré sa od seba odlišujú dizajnom a štruktúrou obtiažnosti a pri putovaní lesmi a jaskyňami môžete skúsiť záchranu stratených poddaných z vášho kraja. Na každý level prináleží trojica skrytých charakterov, ktoré vám navyše môžu neskôr v meste ponúknuť odmenu v podobe nákupu pomocných predmetov alebo väčšej odolnosti voči zraneniu. Toto by sa dalo definovať ako hlavný hnací motor dôkladného skúmania jednotlivých úrovní a na môj údiv to fungovalo aj ako slušná znovuhrateľnost.

Stále som však nespomenul jeden zásadný prvok mechanizácie celej hry a ten je úzko spojený s už opísanou socializáciou medzi chudobným a bohatým pixelom. Ako tak budete putovať krajinou, dostane sa vám šance povýšiť na lepšie rozlíšenie. To všetko vďaka duchovi dávno strateného rytiera, ktorý vám prepožičia niekoľko úrovní rozlíšenia, z čoho každá bude slúžiť ako zbraň na určitú prekážku v hre. Vo forme malého a základného pixelu ste schopný sa dostať do úzkych chodieb a skákať vysoko, to vďaka svojej nízkej hmotnosti. Ako taký rytier vo väčšom rozlíšení máte po ruke zase ostrý meč, ktorým môžete rozbúrať tvrdé steny a tak ďalej a tak podobne. Na tejto báze v podstate funguje neustále čoraz viac komplikované prechádzanie úrovní hry a v tom je aj základ úspechu inak banálnej projekcie Adventures of Pip. Súboje s bossmi sú klasickým odkazom na 90-te roky, ktoré podtrháva rovnako znelý hudobný sprievod. Ak vás hra zaujala, skúste náš video blog nižšie, a ak vám nevadí investovať pár euro do zaujímavej 2D hopsačky, máte moje požehnanie.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti ConQuest entertainment a.s.

Recenzovaná verzia: Nintendo WiiU

80%