Lego Marvel's Avengers

Lego Marvel's Avengers - recenze
Lego Marvel's Avengers - recenze
07:30, 11.02.2016

V herní komunitě existují dva rozdílné světy, co se názorů na LEGO hry týče. První z nich je zbožňuje, hltá veškeré novinky o chystaných titulech a i přesto, že ví jak se další z nekonečné řady kostičkových kousků budou hrát, ihned v den vydání utíkají do svého oblíbeného obchodu či stahují z digitálních obchodů. Druhá skupina tituly LEGO statečně ignoruje, paradoxně ze stejných důvodů, z kterých je jedinci v první kategorii milují. Dnes tu máme nový přírůstek do LEGO rodiny, tentokráte opět s tématikou hrdinů, kteří proslavili komiksovou společnost Marvel.

Klik pro zvětšení (Lego Marvel's Avengers - recenze)

Evoluce nebo revoluce?

Na začátek se sluší říci, že se nejedná o žádnou extra herní revoluci, takže výše zmíněné argumenty platí beze zbytku. Otázkou zůstává, jak se titul povedl jako celek. To se dočtete na následujících řádcích.

Vzhledem k faktu, že tým Avengers čítá mnoho členů, bylo nutné, aby autoři vhodně zvolili příběhovou linku. To se jim sice částečně povedlo, nicméně jako celek příběh nepůsobí nikterak kompaktně. Jedná se totiž o útržky několika filmových kousků - The Avengers, Avengers: Age of Ultron, Captain America: The First Avenger, Iron Man 3, Thor: The Dark World a Captain America: The Winter Soldier. V tomto ohledu se není čemu divit, ono nacpat tolik rozličných zápletek do zhruba desetihodinové hry, to už chce jistou dávku umění. To se ovšem, jak již bylo zmíněno, až tak úplně nekoná.

Chaos, kam se podíváš

Již v první misi střídáte vaše bojovníky za svobodu jako ponožky. Sotva se seznámíte s vlastnostmi jednotlivých hrdinů, už máte v rukou dalšího. Ano, jako tutoriál tato část působí vcelku srozumitelně, co se týče výuky ovládání, jinak se však jedná o celkem solidní chaos. V pozdějších fázích hry můžete však, nehledě na váš věk, občas problémy pochopit co po vás hra v daném momentu přesně chce, který z Avengerů má konkrétní schopnost pro zdolání té které překážky a celkově hra, například oproti poslednímu výletu za LEGO dinosaury, není zcela přímočará. Postup je tak místy značně pomalý, čemuž nenapomáhají ani dlouhé vlny nepřátel, zjevujících se z různých koutů obrazovky. Navíc se na některá místa při prvním průchodu hrou ani nedostanete a tento krok osobně vcelku vítám. Máte po dohrání proto i motivaci se do již proběhnutých úrovní vracet s ostatními členy týmu a dokončit tak hru na 100 procent.

Bugy, ty tomu moc nepřidají

Avengeři ovšem navíc trpí i některými technickými problémy. Ač se graficky jedná o pěkně zpracovaný titul, s ovládáním je to již horší. Problém způsobují hlavně zbraně a schopnosti hrdinů, které jsou často namapovány na jedno tlačítko a proto se vám postavička třeba namísto vystřelení proudu energie zneviditelní, či udělá naprosto jiný pohyb, než který byste v daný moment chtěli použít. Navíc mi hra ve verzi pro Playstation 4 dost často padala, takže první level jsem byl schopen projít až po třech dnech testování. To se pak dostavoval poměrně slušný pocit frustrace. Panďuláci se navíc také velice rádi zasekávali o jednotlivé textury. U jednoho z tanků, který takto zafungoval jako nepřekonatelná překážka jsem klel jak špaček, to mi věřte.

Fandové si užijí

Budu-li objektivní, nedá se říci, že by Avengers byli vyloženě krokem vedle. Zkrátka jenom kráčí ve šlépějích předchozích LEGO titulů a nepřináší příliš mnoho nového. Chaotické ovládání, chybějící online multiplayer a nestabilita hry poté hře zbytečně zasazují rány, kterým se při vývoji mohla vyhnout. Nicméně pro fanoušky tohoto univerza se jedná o jasnou volbu, u které se u jedné konzole mohou i přes jisté nedostatky královsky bavit i se svými, podobně smýšlejícími, kamarády. Připomeňme, že hra vychází prakticky na všechny myslitelné platformy.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Cenega

Recenzovaná verze: PlayStation 4
65%