Pro Evolution Soccer 2016

Pro Evolution Soccer 2016 - recenze
Pro Evolution Soccer 2016 - recenze
19:55, 01.10.2015

Rok se s rokem sešel, máme tu opět podzimní období a jako již každý rok, i letos vyběhneme na virtuální trávníky ve dvou vzájemně soupeřících titulech, PES 2016 a Fifa 2016. Dnes si vezmeme na paškál první zmiňovaný titul z dílny Konami a mrkneme se, jak se vlastně povedl. Nebo spíše nepovedl? Toť otázka, na kterou se vám pokusím odpovědět v následujících odstavcích.

Klik pro zvětšení (Pro Evolution Soccer 2016 - recenze)

Ještě fotbalovější fotbal

Nebudu vás moc napínat a raději hned zkraje zmíním, že Pro Evolution Soccer 2016 je výborná fotbalová hra. Ano, hra. Nikdy jsem nebyl zastánce poměřování kde čeho mezi fanoušky obou táborů jednotlivých titulů a nesnažil jsem se sportovní hry třídit na arkády a simulace. Možná díky této mé nenáročné povaze jsem si tak dokázal všechny virtuální vždy užít dosyta, pakliže se ovšem nejednalo o kardinální průšvih. A tento se v případě PES rozhodně nekoná.

Jakmile totiž okusíte první zápas, budete se v mžiku cítit tak, jako byste byli skutečně na hřišti jedním z 11 spolubojovníků. Co se týče herního zpracování honby za kulatým nesmyslem, tak zde borci z Konami vskutku výborně zapracovali a vše tak zkrátka vypadá "jako živé". Situace pramenící ze hry též nejsou nepodobné těm, které můžeme vídat na trávnících v běžných zápasech, i když sem tam se samozřejmě nějaká chybička vloudí. Na druhou stranu je třeba říci, že jich není moc a na čirou hratelnost nemají žádný podstatný vliv. Počítejte však s tím, že občas si gólman neporadí se zdánlivě snadnou střelou, nicméně výsledkem jsou minimálně neokoukané góly. Všeobecně je variabilita vstřelených branek prakticky nekonečná a lze skórovat z mnoha různých pozic.

Vizuální pecka

Budeme-li se bavit o grafickém zpracování, v této oblasti není hře vcelku co vytknout. Hráči vypadají perfektně, šklebí se, když nedají tutovku, interaktivně se zapojují do dění v cut scénách a celkově má hráč pocit, že každý z nich žije svým vlastním životem. Stadióny a jejich okolí také vypadá solidně, což, když si nasadíte nějaká ta sluchátka, spolu se zvukovou kulisou vykouzlí dokonalou fotbalovou atmosféru.

Tato pastva pro oči v kombinaci s kvalitním zpracování herních principů vás skutečně přibije k obrazovkám na hodně dlouhou dobu.

Za koho si zahrajeme?

Nejpalčivějším problémem fotbalů od Konami jsou pouze částečné licence, to je všeobecně známý fakt. Zde nový přírůstek za konkurencí pokulhává i nadále, nicméně, nehažme flintu do žita. Sice ve hře nenajdete kdejakou pralesní ligu ovšem velikou výhodou PES je možnost importů vlastních log, dresů a dokonce i celých lig pohodlně prostřednictvím USB disku. Takže stačí pouze stáhnout z internetu požadovaný obsah (je-li k dispozici) a "nakrmit" jej poměrně jednoduchým způsobem do konzole. Tudíž to, že databáze oficiálních hráčů a týmů není v základu až tak rozsáhlá, nemusí být nutně nepřekonatelným problémem.

Na co však Konami licence má, jsou pohárové soutěže. Zakopete si tak v klidu v obýváku Ligu mistrů, Evropskou ligu či Superpohár. Věřte, že není nic krásnějšího, než vběhnout na hřiště za doprovodu oficiální hymny Champions League, to má nadcházející zápis ihned o mnoho větší grády. A co když se vám nakonec zadaří zvítězit a získat tu nejcennější trofej? Můžete sledovat, jak je na ní ryto jméno právě vámi zvoleného klubu.

Tyto momenty jsou vskutku perfektně zpracované a fungují i jako dobrá motivace k dalšímu a hlavně úspěšnému hraní.

Herně realizovat se dále můžete samozřejmě v klasických režimech jako rychlá hra, online přátelák či rovnou sezóna, případně nepříliš vydařená Master League plná roztodivných přestupů. Jakožto nejlepší volba se mi tak jevil režim myClub, ne nepodobný FUT ve Fifě. Založíte si tak svůj tým, se kterým poté zdárně postupujete jednotlivými ligami.

Mix blížící se k dokonalosti

Pro nás dříve narozené, kteří vyrůstali na fotbalech bez číslovky (Fifa) kdysi dávno na počátku 90. let minulého století, je pokrok, který se na poli sportovních her udál, naprosto nepředstavitelný. Od dob, kdy jsme na ušmudlaných CRT monitorech honili postavičky (hráče) čítající pár pixelů, jsou již nenávratně pryč. Letošní fotbal se zkrátka hraje a vypadá již jako fotbal se vším všudy a za sebe mohu PES 2016 s klidným srdcem doporučit každému fanouškovi.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Kon Tiki Multimedia

Klik pro zvětšení (Pro Evolution Soccer 2016 - recenze)Recenzovaná verze: PS4

90%