Picross e6

Picross e6 - recenze
Picross e6 - recenze
15:28, 21.08.2015

V našich končinách v metru, v buse, kavárně, v rodině, u babičky, prostě kdekoliv, můžete narazit na lidi, kteří se oddávají luštění hádanek. Ať už jsou to klasické křížovky nebo u nás extrémně oblíbené japonské Sudoku. To si můžete zahrát prakticky na čemkoliv a tento chytrý mučitel mozkových buněk je všude. Nintendo však už z dob Gameboye má u sebe jednu hru, která vznikla také v Japonsku a tou je Picross - spojení slov Picture (obrázek) a Crossword (křížovka). Samotná hádanka, na které Nintendo svou sérii založilo, se nazývá Nonogram. Jak název napovídá, jedná se o spojení křížovek a obrázků, protože po vyluštění hádanky se před vámi zjeví obrázek, který by se dal dnes nazvat "pixel-artem". Pojďme se podívat na Picross e6 pro Nintendo 3DS.

Klik pro zvětšení (Picross e6 - recenze)

Jelikož si myslím, že na CzechGamer je to první setkání s tímto herním hlavolamem, tak zkusím popsat princip (což už teď vím, že bude těžké). Hrací plocha je čtverečkovaná síť o různé velikosti (což ovlivňuje náročnost), kterou je třeba vybarvit dle správného klíče. U každého řádku a u každého sloupce najdete sekvenci čísel. Každé číslo říká, že v příslušném řádku je vybarvený takový počet v takto velkých skupinách a pořadí. Ano už se ztrácíte. Příklad - pole 10x10, u řádku je uvedeno 3 1 2. Toto říká, že v tomto řádku jsou vybarvené nejdříve 3 políčka vedle sebe, pak musí být minimálně jedna mezera, pak je vybarvené jedno políčko, pak zase minimálně jedna mezera a pak dvě políčka vybarvená. Co netušíte, jsou právě ty mezery, a kde ty barvená políčka začínají. To je cílem hry, kdy luštěním kombinací shora a z boku se snažíte přijít, které pole je vybarvené. Už je to lepší? Pokud ne, mrkněte sem, je zde velmi pěkný GIF jak se zrychleně takový Nanogram luští.

Jak název napovídá tak tento díl je již šestou epizodou stahovatelného Picrossu na 3DS. Nejedná se prakticky o nic jiného, než novou porci hádanek. Nenajdete tu žádné herní prvky, které by nebyli již dříve. Tři módy jsou - klasický Picross, Mega Picross a Micross. V klasickém začínáte od malých hlavolamů a postupně odemykáte větší a větší. Mega Picross je taková hardcore verze, která přidává čísla pro dva řádky a dva sloupce, což z ní dělá opravdu pěkně složité luštění. Posledním je Micross, ten si bere zpracování nějakého slavného obrazu. Rozseká ho na menší klasické Picrossy a vy jednoduše luštíte jeden po druhém, než máte celý obraz. Jeden takový obraz vám v klidu může trvat hodinu celý poskládat.

Ovládání je standardní. Můžete šipkami, ale jsme na 3DS a tam je dotykovým perem vše přirozenější. Pro rychlé vybírání zda malujete nebo mažete, slouží směrové šipky nahoru a dolů. Na horním displeji vidíte vznikající obrázek, který vám také může pomoci jako hint k případnému luštění. Pro začátečníky hra nabízí pěkné tutoriály a hinty při hraní, takže i nováčci mohou do hry klidně skočit. Pro veterány, pokud vlastní nějaký z řady e1-3 tak se odemknou bonusové hádanky. No a to je tak nějak vše. Jak jsem řekl na začátku, je to vlastně jen sada nových hádanek, jako když si v knihkupectví koupíte novou knížku "Sudoku pro pokročilé vol. 372".

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme ConQuest entertainment a.s.

Recenzovaná verze: 3DS
70%