Devil's Third

Devil's Third - recenze
Devil's Third - recenze
16:00, 26.08.2015

Posledné roky sa vo vodách herného mora objavilo hneď niekoľko uhynutých spoločností. Jednou z takýchto vyplavených zdochlín bola aj značka THQ, ktorá zhruba v polovici existencie staršej generácie konzol ohlásila produkciu hry Devil's Third pre PS3 a Xbox 360. Samotná značka mala byť novým dieťatkom uznávaného vývojára a majstra svojho oboru. Tomonobu Itagaki, duchovný otec série Ninja Gaiden, sa rozhodol po šestnástich rokoch opustiť štúdio Team Ninja a pod novou firmou menom Valhalla Game Studios začal vývoj práve spomínaného Devil's Third. Tesne pred dokončením však definitívne THQ začalo zapáchať od hlavy a krvopotná práca pána Itagakiho a jeho tímu sa odporúčala do trezoru na neurčitú dobu. Veľa fanúšikov za ten dlhý čas zabudlo na celý projekt a aj novinárska verejnosť ho tak nejako považovala za stratený. O to viac sme boli minulý rok v menšom šoku, keď sa na pôde Los Angeles, a teda počas akcie E3, zrazu objavil Tomonobu Itagaki so širokým úsmevom po boku spoločnosti Nintendo a s hrdosťou ohlásil, že jeho dávno zabudnutá hra Devil's Third je plánovaná ako exkluzívna pre konzolu Nintendo WiiU. Okamžite sa strhla menšia diskusia o tom ako bude hra vyzerať a či je možné nadviazať na vývoj niečoho, čo sa zastavilo pred polovicou dekády. Dnes už ostáva do vydania tejto krvavej akčnej sekačky len pár dní a naša stránka vám môže s konečnou platnosťou ponúknuť odpovede na vaše otázky.

Táto akčná rezačka a mix FPS s TPS konceptu je totižto plne postavená na základoch série Ninja Gaiden

Klik pro zvětšení (Devil's Third - recenze)

Príbeh začína na pozadí známej teórie o kaskádovom efekte deštrukcie vo vesmíre. Itagaki zobral takzvaný "Kessler syndrome" a začlenil ho do rozpútania tretej svetovej vojny. Naša planéta sa v jednom okamžiku stane bezbranná voči boju so svetovým terorizmom. Známa skupina zločincov sa pod vedením tajného spolku pokúša reštartovať civilizáciu pomocou jej vyhladenia a jediná šanca ako im v tom zabrániť je zavolať ich bývalého kolegu. Jeho meno treba vyslovovať s ruským prízvukom a znie Ivan. Práve Rusko a jeho odkazy na zabudnuté svetové vojny bude hrať veľkú úlohu v rozličných lokalitách, do ktorých sa náš padlý hrdina pozrie. Ako bývalý terorista a milovník hudby, ktorý si odpykáva trest v luxusnom väzení v spoločnosti bubnov a elektrických gitár, je oslovený americkou vládou. Za sľub zrušenia trestu sa musí postarať o likvidáciu svojich bývalých kolegov z branže a keďže to nebude žiadna prechádza ružovou záhradou, Ivan sa stáva členom špeciálnej námorníckej jednotky a práve s ňou vyráža do boja za spravodlivosť. Ja viem, v tomto momente si predstavujete ten pátos, keď napravený zločinec s bibliou v ruke stojí pred vlajúcou zástavou USA a niekde na pozadí sa nesú tóny americkej hymny. Našťastie nie je príbeh až natoľko naklonený svetovému policajtovi a sám náš "Iváňuška" si drží dostatočný odstup od tejto témy. Jeho afroamerický kolegovia ho považujú za hrozbu pre ich skupinu a on sám im to vracia aroganciou a vyberanými nadávkami.

Práve tu nastupuje humor dostatočne úderný pre odľahčenie fantasy prvkov, ktoré nemusia zrovna sadnúť každému. Táto akčná rezačka a mix FPS s TPS konceptu je totižto plne postavená na základoch série Ninja Gaiden. Tunelové misie s minimálnou šancou na skúmanie okolia sú vždy ukončené súbojom s bossom alebo menšou mini hrou. Tá spočíva napríklad v podobe obsluhy nejakého väčšieho tanku a lietadla (nie raz ma tu napadla podobnosť so sériou Duke Nukem v spojitosti s hlavným protagonistom). Príbeh singl modusu odsýpa v slušnom tempe a počas takmer desiatich misií sa hracia doba nenatiahne ani na rovnaký počet hodín (a to dokonca aj pri snahe pozbierať špeciálne predmety rozhodené vôkol vás). Našťastie je tu prítomný multiplayer, ktorého ponuku si ale nechám na koniec celého článku. Poďme na ovládanie. Ivan je schopný pomocou jednoduchých ťahov meniť streľbu zo zbraní za chladné nástroje smrti. FPS pohľad je určený na mierenie a naopak TPS vám poslúži na sekanie do súperov. Aby bolo možné v čo najsvižnejšom tempe zaskočiť nepriateľa v početnej výhode, dostáva hráč možnosť robiť vysoké skoky a expresné šmyky po zemi a vo vzduchu. Takto ste schopní behom pár sekúnd zmasakrovať skupinku teroristov skôr, než stihnú povedať Bin Laden. Práve ten súlad medzi chladnými zbraňami a streľbou je veľkým plusom celého Devil's Third a odlišuje ho to od zbytku hernej scény. Bohužiaľ tento štýl nie je spracovaný dokonale a často sa vám pri hraní bude stávať, že aj keď budete postupovať správne, chyby v hre a toporné ovládanie pri menších či väčších chaosoch na bojisku neprinesú ten správny pocit z dobrej hrateľnosti.

Ivan má k dispozícii zástup klasických samopalov (pozor paradoxne len táto sorta, nenájdete tu iný typ hračiek až na raketomet či odstrelovačku) poskladaných na reálnej predlohe. So sebou si naraz beriete len dva kusy, ktoré doplníte jednou sečnou chladnou zbraňou (sekere, katany, nože, tyčky...) a túto svätú trojicu neustále obmieňate podľa požiadaviek a sily nepriateľov. Ich zameranie sa môže meniť počas hrania, a tak sa vám do cesty postavia nielen špecialisti na sprchu z nábojníc ale aj majstri v boji na blízko. To ide ruka v ruke s faktom, že náš hlavný hrdina je tlačený mimo komfortu byť v kryte a ostreľovať okolie z bezpečia. Deštrukcia určite poteší milovníkov neustáleho prebiehania z jedného rohu do druhého, ale aj tak by ste nemali očakávať padajúce budovy či robenie si vlastných ciest cez steny. Rozmanitosť jednotlivých oblastí, do ktorých sa postupne pozriete tak nejak už vyústi z faktu, že sa snažíte zabrániť úpadku modernej civilizácie. Preto sa pripravte na ruské väzenia, Sibírsku zimu, prašné púšte či raketové silá. Rovnako sa nachystajte na efekt hry vytiahnutej z trezora po pár rokoch. Ten je u Devil's Third cítiť vždy pri videoscénach, kedy sa in-game grafika razantne zlepšuje a naopak zhoršuje pri návrate do hry. Dosť to udiera do očí a je jasné, že akokoľvek sa Valhalla Game snažila využiť výkon WiiU, tak posun vydania od časov staršej generácie proste nedokázala eliminovať na celej čiare. Grafika by nebola až taký problém, ale nastupuje tu vlna menších či väčších chýb, ktoré k dobrej hrateľnosti vôbec neprispievajú a naopak jej zrážajú čísla nižšie.

Aj tu je ale cesta ako si spraviť vizuálnu stránku o niečo príťažlivejšiu. Využitie unikátneho ovládania u WiiU sa samozrejme už z hore opísaných faktov obmedzuje len na off-TV hranie. Ak sa rozhodnete práve pre túto možnosť, stane sa z tejto akčnej a krvavej záležitosti, kde nie je problém, aby hlavy lietali ako zátky od šampanského, taká väčšia handheld hra a samotná vizuálna stránka a slabší level dizajn sa razom nebudú tlačiť do popredia. Ja sám som hru prešiel čisto cez menšiu obrazovku a myslím, že som si ju tým podstatne viac užil. Ona brutalita ako rukopis autora môže byť rovnako atraktívnou zložkou celku a ak ste milovníci starších hier od Itagakiho, budete presne toto od Devil's Third očakávať. Poďme teraz na multiplayer. Ten je v hre založený na princípe klanov. Sú tu hneď tri hlavné režimy podporené akousi reálnou interakciou v mapách. Hráči dostanú teda možnosť meniť zloženie terénu podľa úspechov počas bitiek a tak ukrajovať z konta bodov súperov. Celé to funguje na alternatívnom príbehu zo singl modusu. V ňom sa teroristom podarilo rozpútať svetovú skazu a všade vládne temný chaos. Preberáte tu úlohu radového občana, ktorý má chuť bojovať proti zlu. Forma klanov či frakcií slúži na najímanie takých, ako ste vy. Nie každý klan sa snaží opäť zachrániť USA, a tak sa budete musieť vyrovnať jednak s útokmi teroristov a na druhej starne aj s prepadmi vašich spoluobčanov. Bohužiaľ nie všetko funguje tak dobre ako by sa mohlo zdať a absolvovať nejakú online bitku, čo i len bez jednej chybičky, je veľký problém. Hudobná stránka bola príjemným spestrením brutálnych kombo útokov a čím viac sa príbeh hry chýlil k svojmu záveru, o to lepšia a epickejšia spletitosť tónov doliehala k mojim ušiam. Za tento aspekt udeľujem veľké plus, rovnako ako za kvalitný dabing hlavných hercov.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti ConQuest entertainment a.s.

Recenzovaná verzia: Nintendo WiiU
65%
Hodnotiť port, ktorý roky ležal niekde v prachu trezoru je dosť náročné. Od Devil's Third nečakajte nový Ninja Gaiden ale pokus o novú sériu s radom originálnych nápadov, ktoré však nie vždy fungujú tak, ako bolo zamýšľané. Stále je ale o čo stáť.