Batman: Arkham Knight 'A Matter Of Family'

Batman: Arkham Knight 'A Matter Of Family' - recenze
06:32, 23.07.2015

Začiatkom mesiaca sme vám priniesli recenziu dlhoočakávaného titulu Batman: Arkham Knight, v ktorej sme najnovšiemu a zároveň poslednému dielu Arkhamskej série neváhali udeliť krásne hodnotenie 90/100. Hra je síce perfektná ale bohužiaľ po príbehovej stránke trošku zaostáva za svojim starším bratom a preto sme nemohli udeliť hodnotenie absolútne.

Dnešným trendom videoherného priemyslu je dodatočný sťahovateľný obsah, ktorý si vydavatelia nechajú samozrejme náležite zaplatiť. Tomuto trendu sa bohužiaľ nevyhol ani najnovší Batman a my vám v spolupráci s českým distribútorom videohier Cenega prinesieme recenziu každého príbehového rozšírenia, ktoré obohatí pôvodný titul. Samozrejme záverom nepozabudneme aj na celkové zhodnotenie season passu, ktorý v tomto prípade dosahuje pomerne astronomickú cenu, ktorá činí viac, ako polovicu nákladov za pôvodný titul. Veľkým sklamaním je aj fakt, že pri zakúpení hry a season passu sa aj tak nedočkáte 100% vydaného obsahu, pretože rozšírenie Harley Quinn a Red Hood bolo bohužiaľ dostupné len pre predobjednávky:(

Klik pro zvětšení (Batman: Arkham Knight 'A Matter Of Family' - recenze)

Warner Bros sa dušuje, že obsah season passu bude značný a mal by nám poskytnúť prístup k novému obsahu po dobu viac ako pol roka. Teraz už ale nezdržujme a pozrime sa na prvé príbehové rozšírenie, ktoré nesie názov A Matter of Family a zameria sa na udalosti pred príbehom odohrávajúcim sa v titule Arkham City.

V krátkom príbehu zameranom na záchranu komisára Gordona zo spárov zlomyselného a zároveň geniálneho Jokera, ktorého sprevádza vždy verná Harley Quinn sa zhostíte role pôvabnej Batgirl a rolu vášho sidekicka zaujme Robin. Vašim spoločným cieľom je eliminovať únoscov a zachrániť unesených policajtov, ktorí sú proti svojej vôli držaní na ropnej plošine, ktorá nápadne pripomína zábavný park. V prípade, že vás zaujíma celý príbeh a máte radi speedruny neváhajte a pozrite si môj záznam streamu, ktorý zaznamenáva priechod DLCčkom od samotného začiatku až po finálny súboj.

Po krátkom prológu, v ktorom je vašim cieľom dostať sa na ropnú plošinu sa ocitnete pred úlohou zachrániť tri policajné hliadky, ktoré sú rozmiestnené v troch cípoch ropnej plošiny. Každá úspešná záchrana je prerušená Robinovou prosbou o pomoc s zneškodnením bomby, ktoré sa taktiež nachádzajú na plošine. V hre si pomerne do sýtosti užijete novinky Dual Play, v ktorej si strihnú duet samozrejme Robin s Batgirl. V prípade, že vám v pôvodnej hre chýbalo hackovanie zariadení v DLC Matter of Family si ho užijete až až, dokonca aj jeho ťažšiu verziu v ktorej vám nebude stačiť zosynchronizovať pravú páčku s ľavou ale budete musieť vyhľadať aj správne heslo aby sa vám otvorili tie správne dvere, prípadne aby ste zneškodnili už spomínané bomby.

V DLC moc noviniek oproti pôvodnej hre nehľadajte, každopádne bol tu určitý pokus o oživenie hrateľnosti a to pravdepodobne vďaka obmedzenej svalovej dispozícií Batgirl voči Batmanovi. Vývojári zamýšľali aby bol váš postup taktickejší a preto budete s Batgirl hackovať rôzne zariadenia, vyhadzovať poistky a rôznym spôsobom desiť vašich nepriateľov. Či sa to vývojárom podarilo? Čiastočne, každopádne nič vám nebráni v brutálnom postupe ale ak by ste chceli hrať takým spôsobom, ako zamýšľali vývojári, tak máte možnosť.

Príbeh ubieha strašne rýchlo a za necelú hodinu je po srande, to samozrejme v prípade, že idete vyslovene za príbehom. Čo sa týka nepovinného obsahu musím konštatovať že som sklamaný. Celá plošina obsahuje jednu nepovinnú úlohu, ktorá sa skladá zo štyroch logických hádaniek, ktoré sú rozmiestnené po plošine. Po ich splnení som očakával stret s minibossom alebo niečo podobné, namiesto toho som dostal prehraný záznam z rekordéru, ktorý odhaľuje pôvod tejto neštandardnej ropnej plošiny a nejaký ten easter egg.

Hra ďalej ponúka možnosť hľadať po plošine tri druhy zberateľských predmetov, rozdelených do troch kategórií. Ničenie jokerovho vtipného chrupu, praskanie balónikov a objavovanie Harleyniných truhličiek prekvapenia. No... a to je všetko, nič viac DLC neponúka.

Celkovo som z tohto rozšírenia pomerne sklamaný a to nehľadiac na jeho dĺžku. Opakujúce sa úlohy, pomerne nezáživná zápletka a minimálne množstvo nepovinného obsahu. Kladom tohto rozšírenia je bezpochyby návrat Jokera a jeho šialených plánov. V prípade, že teda season pass vlastníte už asi rozšírenie máte dohraté, v prípade, že pass nevlastníte odporúčam počkať na ďalšie rozšírenie, ktoré pevne verím naplní naše očakávanie a dostojí sľubom vývojárov.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Cenega

50%
DLC len pre najvernejších fanúšikov Arkham série alebo samotného DC universa. Krátke, nezáživné ale aspoň narazíte na starého známeho, bez ktorého pôvodný titul nemá tie správne gule.