Dr. Mario: Miracle Cure

Dr. Mario: Miracle Cure - recenze
Dr. Mario: Miracle Cure - recenze
06:26, 02.07.2015

Moje ranné spomienky na detstvo a prvý kontakt s videohrami sa nerozlučne spájajú s hrou Dr. Mario a jej debutom pre prvý Game Boy. V roku 1990 ho Nintendo uviedlo na trh ako mix populárneho Tetrisu a originálnych nápadov z dielne interného štúdia R&D1. Mario teda narýchlo vyštudoval medicínu, aby mohol hráčom pomôcť objavovať liek na choroby celého sveta a už v tej dobe si aj takýmto netypickým spôsobom dokázal nájsť cestu nielen do sŕdc milovníkov ruských skladačiek, ale aj úplných nováčikov v danom koncepte. Predstavovať vám samotný Tetris by asi bolo krajne urážlivé a tak posuniem úvod recenzie na hru Dr. Mario: Miracle Cure k rýchlemu koncu.

kto čakal, že bude príjemne ohúrený nejakým tým 3D efektom, tak v tomto prípade sa nedočká ani jedného rektálneho vyšetrenia

Klik pro zvětšení (Dr. Mario: Miracle Cure - recenze)

Pre systém Nintendo 3DS nie je samozrejme ničím novým prítomnosť tejto IP. Samotná originálna hra sa za tie roky dokázala dostať vlastne na všetky vydané konzole od veľkého N a práve Miracle Cure je akýmsi najnovším portom pôvodnej časti, ktorá dostala nielen nový grafický kabát ale aj zopár zaujímavých prvkov. Tak predovšetkým do boja proti bacilom sa po vašom boku postaví aj MUDr. Luigi, ktorý si svoju diplomovú prácu v obore medicíny obhajoval už pred dvoma rokmi na WiiU. Nie nadarmo to bol rok v jeho znamení. Práve jeho schopnosti zatočiť s každou smrteľnou nákazou ho plne kvalifikovali pre post asistenta primára v nemocnici na kraji pixelov. Ide o identický koncept ako práve v hre Dr. Luigi a zároveň sa po technickej stránke išlo podľa jednej a tej istej šablóny. Miracle Cure ponúka štyri jednoduché režimy. Tri sa týkajú čisto offline hrania a naopak ten zostávajúci vám dá možnosť zmerať si svoje schopnosti s celým svetom doktorov a doktoriek. Princíp ostáva nemenný ako v prvej časti. Máte za úlohu eliminovať daný počet bacilov a to za pomoci rôznych druhou tabletiek. Tie sa od seba farebne odlišujú tak, aby hráč mohol v rýchlosti priradiť ich účinok k danému vírusu a eliminovať ho v čo najkratšom čase. Jeho nepriateľom sa potom stáva čas a rýchlosť padania liekov na zem. Hra ponúka niekoľko variant ako ju hrať. Je plne ovládateľná cez dotykovú obrazovku (tak, že si jednoducho otočíte 3DS-ko do vertikálnej polohy a ako kedysi so starým DS-kom využijete takzvanú otvorenú knihu) ako aj cez klasické tlačítka. Jedna aj druhá varianta so sebou prináša určité riziká a je teda len na hráčoch, čo im bude vyhovovať najlepšie. Mne osobne stále viac pasuje práve schéma z prvého prenosného handheldu od Nintenda a tak som nemal chuť na experimenty.

Po stránke hrateľnosti nie je vlastne čo recenzovať. Každý z nás už hral tetris a tak si predstavte, že miesto klasického skladania jednej celej linky v horizonte sa tu snažíte spojiť minimálne štyri rovnaké farby pomocou piluliek a odstrániť tak bacila z tela vášho pacienta. Jedinou novinkou je ústredný názov a teda režim Miracle Cure. Ten pridáva do hry akýsi systém akčných odmien, ktoré sa odvíjajú od vašich rozhodnutí. Vďaka nim sa môžete dostať zo zdanlivo stratených situácií a zvrátiť tak nepriaznivý stav (nech už hráte online alebo po boku kamaráta cez lokálny multiplayer). Vyváženosť týchto "zbraní" je pomerne slušná a po nejakom čase ich dokážete dokonalo využívať vo svoj prospech, avšak element náhody je stále prítomný, zvlásť pri chaotickejších súbojoch, kde často človek stráca prehľad a prichádza na rad stará dobrá a nefalšovaná panika. V kampani pre jedného vás čaká dvadsať úrovní s odlišným stupňom náročnosti, kde sa niekoľko ráz stretnete aj v priamom súboji s Luigim. Ten, narozdiel od Maria, využíva systém "L" v aplikovaní liekov a tým sa od vás odlišuje nielen taktikou ale aj rýchlosťou eliminácie nákazy.

Po hudobnej stránke sa samozrejme nemohlo zabudnúť na pôvodnú melódiu z roku 1990, ktorá v podaní pre 3DS-ko doznala menších úprav, avšak ide stále a stále dookola až vás z toho môže rozbolieť hlava. Kto čakal, že bude príjemne ohúrený nejakým tým 3D efektom, tak v tomto prípade sa nedočká ani jedného rektálneho vyšetrenia ako u skutočného doktora a páčku 3D efektu si môže nechať pokojne v neaktívnej polohe. V online režime vás systém prepája so súpermi na základe skúseností (začínate s cifrou 5 000 bodov a po vzore Mario Kart 8 sa snažíte navýšiť svoje konto pomocou výhier) a tak ako začiatočník nebudete hneď potupený nejakým profesionálom, čo túto hru už zvláda s páskou cez oči.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti ConQuest entertainment a.s.

Recenzovaná verzia: Nintendo 3DS
70%
Je trochu smutné, že sa autori nepokúsili do hry vložiť nejaký ten príbeh a kampaň je čisto o misiách bez nejakého motivačného prvku (kde sú tie dialógy ako v Dr. Mario 64?). Preto konečné hodnotenie nie je nijako razantné aj keď sa vám za sumu pár euro dostane starej dobrej zábavy v mori bacilov.