The Fall

The Fall - recenze
The Fall - recenze
08:47, 27.04.2015

Indie scéna je pre svet video hier skutočnou živnou pôdou plnou nápadov, ktoré málokedy dokážu zabrzdiť finančné limity. Aj vďaka tomu sa 2D koncept stal opäť rovnocenným partnerom a dokonca vysoko výkonné konzole súčasnosti sa bez hier tohto typu nezaobídu. Pravda, nie každý je nadšený pri pohľade cez rameno hier ako Minecraft, ale treba si uvedomiť dôležitosť rozmanitosti týchto menších arkád, ktoré slúžia ako vysoká škola herného dizajnu pre vývojárov na začiatku ich kariéry. Projekt The Fall sa z PC scény presunul digitálne aj na Nintendo WiiU a ja som mal tú česť sa ponoriť do originálneho pojatia umelej inteligencie na prahu zániku zeme tak ako ju poznáme.

Klik pro zvětšení (The Fall - recenze)

Hlavným hrdinom tejto akčnej adventúrky je totiž robot menom A.R.I.D. Jeho primárnou schopnosťou, na ktorú bol naprogramovaný, je ochraňovať ľudskú rasu a konkrétne v tomto prípade pilota, ktorý sa stratil počas svojej misie. Ste teda bez zbytočných rečí vrhnutý na povrch temnotou zahalenej krajiny, ktorej do kompletného zániku neostáva už veľa času. Nehostinné prostredie je navyše pod ochranou umelej inteligencie, ktorá nemá v úmysle vám nič zjednodušiť, ba naopak, bude vás neustále otravovať zákonmi robotiky a hádzať do cesty čoraz silnejších robotov s úmyslom eliminácie vášho CPU. Takto som v skratke popísal akčnú vložku hry. Tá je viac či menej jednoduchá a nemala by robiť problém ani začiatočníkom.

Klik pro zvětšení (The Fall - recenze)

V 2D schéme si váš robot vybavený ručnou zbraňou s laserovým zameriavaním vyberie svoj cieľ (ideálne je mieriť protivníkom na hlavu) a po pár zásahoch sa už po zemi povaľuje kopa plechov. Hra navyše umožňuje využívať schopnosti krytia, čím dáva šancu vyhnúť sa akémukoľvek zraneniu. Je to ale celé skôr len na efekt, keďže váš robot obsahuje adaptívny štít, ktorý má schopnosť regenerácie. Keď už som pri tom čo A.R.I.D dokáže, tak jeho naprogramovanie sa postupom času rozširuje. Získavate schopnosti ako neviditeľnosť či rýchla streľba v závislosti od dĺžky hrania a postupu v príbehu.

Klik pro zvětšení (The Fall - recenze)

Veľkou neznámou sa pre koncept stanú prvky adventúrky. Budete musieť behať po mapách a kombinovať nielen predmety v správnom poradí ale zároveň komunikovať s obyvateľmi planéty a plniť ich požiadavky. Práve tieto prvky boli z môjho pohľadu asi najatraktívnejšie a zvyšovali body za hratelnosť do zelených čísiel. Dialógy napísané ako vtipné repliky z filmov potom už len uzatvárajú príjemný pocit z hry. The Fall navyše zaujme aj po stránke hudobnej. Na pozadí síce beží neustále jedna a tá istá melódia, ktorá sa mení do akčného rázu len pri prestrelkách, ale má ten správny patos atmosféry a artu hry.

Klik pro zvětšení (The Fall - recenze)

Apropo, čas opísať grafiku. Pre milovníkov postapokalypsy je The Fall ideálnou voľbou. Nájdete v hre jednak bujnú vegetáciu vytvorenú nešťastnou ľudskou rukou a zároveň hromadu nefunkčnej techniky, ktorá ako keby vypadla zo sci-fi osemdesiatych rokov. Každý si určite príde na svoje. Logická postupnosť v riešení hádaniek je u adventúr vždy veľký problém a nijako z tejto poučky nevybočuje ani táto hra. Aj napriek tomu sa ale so zdravím rozumom a systémom pokus - omyl dá The Fall dohrať behom pár hodín. Nie som si istý, či vývojári pracujú na pokračovaní, ale minimálne koniec príbehu, ktorý ostal otvorený by toto naznačoval. Neočakávajte zástupy bossov, ktoré by umelo navyšovali hratelnosť. Do cesty sa vám niečo podobné postaví len jediný raz a to až pred koncom záverečných tituliek.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti ConQuest entertainment a.s.

Klik pro zvětšení (The Fall - recenze)

Recenzovaná verze: Nintendo WiiU