Grow Home

Grow Home - recenze
Grow Home - recenze
12:02, 15.02.2015

Ubisoft musí tento rok zabrat, to ví každý. Když se ohlídneme přes rameno, uvidíme tam takových zpackaných věcí, mezi nimiž se lepší tituly hledají složitěji, než obvykle. Co vše se musí napravit? Asi všechno. Přístup k vývoji her jako takovému. Vše jsem ostatně sesmolil do článku zabývajícího se právě tím (vším), co Ubisoft dopatlal.

Avšak tento rok začal Ubisoft poměrně dobře. Nic samozřejmě zakřiknout, ale jelikož byl Assassin’s Creed: Rogue víceméně úspěšnějším titulem minulého roku ze zajeté série, tak jeho port, jinak doslova vydupaný komunitou PC hráčů, je dobrým startem do nového roku. Je to sice jen port hry ze staré generace konzolí, nicméně někde se začít musí.

Klik pro zvětšení (Grow Home - recenze)

A Ubisoft ještě před vydáním AC: Rogue pro PC, který bude jen tak mimochodem 10. března, přišel s pěkným překvapením. Vyslal do světa miniaturní titul Grow Home, jež je spíš další demonstrací krásných možností UbiArt enginu. Po Child of Light, nebo Valiant Hearths: The Great War, tu tak máme další hru, která možná nedostane tak masivní reklamu, jako dostává už celkem pravidelně série Assassin’s Creed, ale rozhodně byste si ji měli zahrát, protože dokazuje to, že malé, jednoduché, nezávislé hry bývají často těmi pěknými hvězdičkami na té obloze dobrých a špatných her.

Od Grow Home opravdu nic nečekejte, to musím zdůraznit hned na začátku. Jedná se o tak malý titul, že by se to dalo přirovnat k nějaké poličce v hračkárně, kde jsou vystavena opravdu velká auta (Assassin’s Creed) a někde mezi nimi se až ztrácí autíčka kapesní velikosti (Grow Home).

Klik pro zvětšení (Grow Home - recenze)

Klik pro zvětšení (Grow Home - recenze)

Podstata Grow Home je jasná. Jste robot BUD a musíte pomoci jedné rostlině na jedné planetě vyrůst do požadované výšky, abyste z ní poté získali semínko a to dovezli na svou rodnou planetu, která potřebuje okysličit. Také tu vidíte tu určitou podobnost s animákem Wall-E? Malý robůtek zachraňuje svět. Tu sice nenarazíte na vesmírnou loď, plnou obtloustlých lidí, ovládanou zdivočelým autopilotem. Místo toho zde na vás čekají pěkná zvířátka, která jsou pečlivě ukryta v nejrůznějších jeskyních a podobných věcech a za jejichž objevení získáváte achievementy, tudíž pro milovníky kombinace Najdi & Získej achievement je to to pravé ořechové.

Klik pro zvětšení (Grow Home - recenze)

Jestliže se rozhodnete pro čistý postup hrou a nějaké objevování zvířat nebo sbírání krystalů, hrou jako takovou projdete za jedno odpoledne. Grow Home nesmíte brát jako AAA ani béčkový titul. Grow Home je čirá demostrance toho, že i hra může být v podstatě umělecké dílo a kde vám pro ukojení stačí jen to, že se postavíte na nějaký list na rostlině a jen tak pozorujete tu krásu, která vyšla z lůna UbiArt enginu. Tady opravdu děláte pouze to, že výrůstky z rostliny nasměrujete na vzdušné ostrůvky, zapíchnete je do nich, rostlina vám povyroste o 20 metrů a tu a tam vás pochválí tím, že jste dobří a že vám to jde skvěle.

Pro milovníky kombinace Najdi & Získej achievement je to to pravé ořechové

Tím se dostávám k bodíku obtížnosti hry. Hru je lepší hrát na gamepadu, to vám ostatně oznámí sama hra už na začátku, ale kdo jej nemá, klávesnice je též snesitelná. Jde tu o to, že BUDovo ovládání je toho rázu, že jeho levou paži ovládáte levým tlačítkem myši a pravou paži pravým tlačítkem myši. Co tím chci říct? Že vás docela naštve to, když šplháte za dalším výrůstkem rostliny, špatně se uchytíte a už padáte volným pádem směrem dolů. Přestože se ve hře nacházejí teleporty, někdy to zkrátka nevyjde a vy budete strávit 10 minut jenom tím, že polezete na to místo, ze kterého jste spadli.

Co ke Grow Home říct nakonec? Za 8€ na Steamu dostanete krásný titul, který toho nabízí opravdu hodně. Musíte samozřejmě sbírat zmíněné achievementy, neboť jinak hrou projdete opravdu v řádu pár hodin. Ale Grow Home je tak nádherný, že i zarputilý neachivementáři podlehnou a začnou je sbírat, protože na támhletom ostrůvku jsem ještě nebyl a chodí tam něco jako… jako zvíře, které jsem ještě neobjevil.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Ubisoft Reflections

Klik pro zvětšení (Grow Home - recenze)

80%