Infamous: First Light

Infamous: First Light - recenze
Infamous: First Light - recenze
01:21, 13.10.2014

Sony moc dobře věděla do čeho se pouštěla se studiem Sucker Punch při vydání v sérii již třetího Infamous. Konzole Playstation 4 měla v té době za sebou jen málo her a jelikož se tento šikovný tým lidí již v minulosti osvědčil s prvními dvěma přírůstky, volba pro jejich další hru byla jasná: Infamous: Second Son. Z něj se následně vyklubala skvělá městská akce, která si jednoduše nezasloužila, aby se o ní v nadcházejících měsících vývojáři dále nestarali. Proto jsme se v červnu na E3 dočkali oznámení takového menšího datadisku/většího DLC – First Light.

Infamous: First Light zůstal v mnoha ohledech podobný svému originálnímu předchůdci – stejné město, stejné hlavní postavy, stejná hratelnost, stejná grafika a relativně stejní záporáci. Tentokrát se na všechno ovšem podíváme z trochu odlišného pohledu, Delsin Rowe totiž kompletně zůstal v Second Son a na scénu příchází Fetch.

Klik pro zvětšení (Infamous: First Light - recenze)

Abigail "Fetch" Walker snad hráčům původního třetího dílu nemusím nijak představovat. Tato divoká a ke drogám nakloněná slečna si za svůj život prožila své nejen díky své závislosti, ale hlavně díky svým schopnostem. Fetch, společně s další hrstkou lidí v Americkém městě Seattle, patří mezi tzv. conduity – lidi s nadpřirozenými schopnostmi. To vše byl nicméně příběh původního dílu, pojďme se spíše zabývat tímto novějším.

Co je důležité si říci, je fakt, že First Light příjemně doplňuje původní díl a za 400 Kč se dočkáme spoustu nových výzev a zábavy obecně. Zjistíme pozadí životního příběhu Fetch, jak ztratila bratra a jak se dostala do bodu, kde jsme ji i v Second Son našli. To vše retrospektivně, když svůj příběh Fetch vypráví Augustine při svém pobytu v DUP zařízení.

Hratelnostně se First Light nikterak neliší od Delsinového dobrodružství. Sice máme menší mapu (jen jedna část města je odemčená) a jen jednu schopnost, ale jinak vše zůstalo při starém. Neonové umění Fetch sluší a s trochou upgradů získaných ze sbírání speciálních SP bodů je z něj ještě účinnější zbraň, než jakou si Delsin mohl kdy představit. Díky dobrému zasazení do příběhu si i poprvé v sérii můžeme zabojovat v arénách proti holografickým nepřátelům, kteří se od svých reálných kolegů příliš neliší.

Infamous: First Light příjemně doplňuje původní díl a za 400 Kč se dočkáme spoustu nových výzev a zábavy obecně.

Příběh není příliš dlouhý, ale to se při ceně hry asi i čeká. Čtyři hodinky vám zabere dohrání hlavní kariérní linky, přičemž můžete ve městě najít věci na posbírání, kruhy na proběhnutí a zdi na posprejování. A to nemluvě o už zmíněné aréně, které vám také zabere nějaký ten čas navíc.

Díky svému formátu je hru možno zakoupit jak krabicově, tak digitálně. A protože se bere jako samostatný kousek, kvůli kterému si nemusíte kupovat Second Son, ve hře je i platinová trofej, která potěší všechny sběratele těchto nablyštěných digitálních ocenění. Obtížnostně se totiž jedná o jednu z těch lehčích platinovek.

Infamous: First Light je parádní a akcí nabitý datadisk k už tak skvělému třetímu dílu. Dozvíme se spoustu nových a doplňujících informací o neonové Fetch, a přitom se opět projdeme po živém po městské části Curdun Cay, plném zkušenostních bodů na posbírání a mnoha dalších aktivit. A pokud byste si chtěli svoje bojové zkušenosti trochu rozšířit, existuje tu poprvé v sérii i aréna, která nabízí nové výzvy.

Jsem také celkem zvědavý, jestli je toto posledním datadiskem/DLC k Infamous: Second Son. Jak to totiž podle First Light vypadá, vývojáři by nám mohli dát šanci si zahrát i za Eugena – počítačového génia a také třetí hlavního hlavního protagonistu příběhu. Krásně by to dohromady zapadlo, nemyslíte?

80%
Skvělý přírůstek k už tak skvělému originálu