Lichdom: Battlemage

Lichdom: Battlemage - recenze
Lichdom: Battlemage - recenze
10:44, 29.08.2014

Bojovník, střelec nebo zloděj a čaroděj. Všichni hráči fantasy RPG tuhle trojkombinaci znají a každý si vždy vybere podle svého. Nuže, milovníci bojů na blízko a střílení z dálky, seberte své meče a luky a běžte ničit zlo jinam. Tady se uplatní jen kouzelníci a ještě k tomu vynalézaví.

Klik pro zvětšení (Lichdom: Battlemage - recenze)

Co si budeme nalhávat, většina mágů touží po poznání a po moci a udělají vše pro to, aby získali jedno nebo druhé. Vy ovšem přijdete k magii jako slepý k houslím. Vaše postava je označovaná jako drak a jediná vaše možnost volby je jeho pohlaví. Na začátku hry jste vyvolení kouzelníkem Rothem k tomu, abyste zničili nebezpečný kult toužící po moci, a čirou náhodou se přitom pomstili jeho členům za smrt vaší ženy (pokud hrajete za samce). Místo dlouhodobého učňovského období si jen nasadíte kožené náramky, které probudí váš potenciál, a už v tom jedete. Žádná hůlka a tak dále, jen vy a vaše ruce.

Vaše první kouzla jsou zaměřena na oheň. S postupem hry se dostáváte k dalším a dalším základním sestavám jako třeba led, korupce, paraziti a další a další. Ty navíc můžete po určitém zabití nepřátel určitým způsobem vylepšit. Celkově je vaše magie rozdělená do tří škol: ničení, ovládání a mistrovství. Ničení není potřeba nějak extra představovat, jde zkrátka o staré dobré „zlikviduj, zabij nebo alespoň způsob bolest všemu, co je v okolí“. Ovládání se zaměřuje na matení nepřátel v boji jako například obracení se proti sobě. Mistrovství slouží opravdu k tomu, abyste se stali mistry svého řemesla, a posiluje například některá z kouzel.

Na čarování chtějí vývojáři postavit úspěch celé hry a nutno dodat, že se jim to opravdu daří, i když to má své ale. Každý z druhů kouzel má 3 útoky. Jedním útočíte na dálku na jednotlivé nepřátele. Druhý slouží jako bariéra k odražení útoků a třetí rozpoutává zkázu ve větším okruhu pro sejmutí skupin. Není tak problém třeba zmrazit pět kostlivců najednou a následně vyvolat ohnivou bouři, která je usmaží nebo likvidovat ohnivou koulí jednoho po druhém. Kouzelný štít má navíc tu vlastnost, že při správném načasování kromě odražení útoku nepříteli uškodí nebo ho zraní, záleží na typu kouzla.

Základními druhy kouzel ale hra teprve začíná. Ve hře totiž získáváte různě barevné orby, které můžete kombinovat do různých kombinací a získávat tak různá kouzla.

Orby získáváte nejčastěji zabitím nepřátel nebo z okolí, ale můžete jich mít pouze omezené množství. K tomu, abyste se opravdu vypracovali, ale musíte jednotlivé orby synchronizovat nebo lidově kombinovat. Získáte tím silnější bonusy ke kouzlům nebo rovnou nové druhy kouzel. Díky tomu budete později třeba metat ohnivé koule doplněné o elektrické zranění a podobné kousky. Komu by snad chyběla fantazie, může se podívat na nějaké gameplay video vývojářů a určitě na nějaký trik přijde.

Vy sice můžete tvořit mocná kouzla a metat je po nepřátelích, ale musíte je umět kombinovat.

Kouzlo samotné vytvoříte vybráním magie (oheň, led atd.), k tomu přidáte orb a o jaký typ útoku půjde (například jeden z těch co jste vykombinovali) a ty rozšíříte ještě o další orby zvedající statistiky a kouzlo je na světě. Hotové kouzlo si rovnou můžete prohodit s jeho slabším bráškou. Zde právě se musím zastavit u toho velkého ale. Vy sice můžete tvořit mocná kouzla a metat je po nepřátelích, ale musíte je umět kombinovat. Ve finále totiž zjistíte, že tvoříte dokola stále ta samá kouzla, bez špetky inovace, jenom silnější.

K tomu je vcelku nezáživné prohrabování se všemi orby, které máte u sebe a pročítání hromad jejich statistik, abyste zkombinovali to nejlepší. Pokud by vývojáři udělali řekněme čtyři statistiky ke každému kouzlu, udělali by pravděpodobně lépe. Hru samozřejmě můžete projít jen se základními silnějšími kouzly, ale připravíte se tak o velkou část legrace. Je tedy lepší zkoušet to alespoň metodou pokus omyl a třeba vám nějaké pěkné kouzlo vyleze.

Asi si říkáte, že pokud by měl mág tyhle čáry máry provádět, tak se uchlastá lektvarů. A to je právě další plus celé hry. Jediné, co si budete doplňovat, je váš život. Mág má tři ukazatele zdraví, které se po určité době automaticky doplňují. Pokud jste však zranění natolik, že musíte čerpat život z dalšího ukazatele, prázdný se už znovu nenabíjí. K tomu slouží po lokacích rozmístěné zvláštní lucerny, ze kterých život čerpáte. Vaší jedinou starostí je tedy zůstat naživo proti hordám příšer a vaše hbité ručičky se mohou pustit do práce díky neomezené maně. Kromě života má mág v záloze ještě pasivní štít, který si může stejně jako kouzla vylepšovat, pokud nechcete umírat po pár ranách.

Jediné, co si budete doplňovat, je váš život.

Hra celá je stavěná na CryEnginu a bude vám tahat oči z důlků. Ať už jste na začátku v krušném podzemí nebo do očí bodající bílé pustině vše je krásně vyvedeno a vy se budete kochat pohledem jak na krajinu, tak na nepřátele. O to větší orgie jsou pro vás připravené při větších bitvách, pokud zkombinujete správná kouzla, která vám udělají více parády než ohňostroj na Silvestra.

Lichdom: Battlemage je first person akcí, která mi trochu připomíná dnes už retro kousek Hexen. Na druhou stranu jde o kousek natolik inovovaný, že bych se nebál tvrdit, že určí nový směr fantasy hrám nebo vytvoří určitou odnož, ubírající se vlastním směrem. Bohužel pro ni, kombinování kouzel je po chvíli už nudnější a zdržuje od akce. Navíc se vám ani nemusí podařit pořádná kouzla vytvořit, a celou hru tak projdete s menším požitkem. I přes to všechno je Lichdom hrou, která má šanci se z projektu s předběžným přístupem vyšvihnout alespoň na chvíli na výsluní fantasy her.

80%
Akcí a magií nabitá FPS, která nadchne milovníky fantasy a kouzel, kteří se dokážou osvědčit v umění magie.