Želvy Ninja (film)

Želvy Ninja (film) - recenze
Želvy Ninja (film) - recenze
19:49, 27.08.2014

Leonardo, Raphaelo, Donatello, Michelangelo, Tříska a Trhač. Všichni je známe nebo jsme o nich alespoň někdy slyšeli a většina z nás je milovala. Chlapci a děvčata, většina z nás pamatuje boom ninja želv v dobách, kdy jsme byli určitě malí caparti. S o to větší zvědavostí jsem vyrazil na blockbuster letošního léta a jsem spokojen.

Nečekal jsem od filmu něco super ve smyslu Strážců Galaxie a také jsem to nedostal. Na druhou stranu to není takový propadák jako poslední film z roku 2007, i když ten není hraný. Bohužel největším zlem filmu je Michael Bay jako producent. Tomu se evidentně jeho Transformers tak vryly do hlavy, že je má potřebu narvat úplně všude. S tím je totiž spojené druhé největší zlo filmu, a sice Megan Fox v roli April O´Neilové. Pokud bych měl vzpomenout na April z dětství, tak byla vždy hnědovláska s krátkými vlasy a trochu oplácaná v obličeji. Nevím tedy, kam dali producenti oči, když vybrali právě Megan.

Vidím v tom právě snahu Baye zavzpomínat na časy natáčení Transformers. Bohužel na place toho Megan moc nepředvádí, a umí hrát asi stejně jako kámen plavat. Oproti předloze tedy vypadá jinak a řekněme si to upřímně, i když je narvaná do těsných kožených kalhot, tak časy, kdy jste z ní v Transformers slintali, jsou nemilosrdně pryč, i když je stále pěkná.

Klik pro zvětšení (Želvy Ninja (film) - recenze)

Kdo ve vás ovšem musí robota nepochybně evokovat přímo je Oroku Saki neboli Trhač. Ze starých filmů nebo seriálů si ho pamatujeme jako týpka s trochou toho brnění, snímatelnou maskou a čepelí na rukou. V novém podání je ovšem ve svém brnění skrytý celý a má nově zabudované robotické vymoženosti a celkově po předvedení celé zbroje bohužel připomíná japonskou verzi švýcarského nože. To ovšem nemění nic na faktu, že želvám dokáže v rovném boji svým bojovým stylem pořádně nakopat prdel a udělátka používá spíše jako bonus.

Želvy samotné jsou věrné svým předlohám, i když je možné zpozorovat určitě rozdíly v tělesné konstrukci jednotlivců, která kromě samozřejmých pásek pomáhá k rozlišení želváků. Počítačově jsou vytvoření společně s mistrem Třískou metodou CGI a vcelku věrohodně. Navíc srší humorem, jako vždycky, takže bych jak jim, tak mistru Třískovi nic nevytkl. Většinu určitě pobaví scéna ve výtahu na konci filmu.

Co se děje týká, není to nic ohromujícího a může v lecčem připomínat Amazing Spider man 1 s Lizardem. V první řekněme čtvrt hodince, se pomalu seznamujeme s April, městem a hrozbou ze strany Foot klanu vedeného Trhačem. Už zde ovšem postava April, působí dojmem, že je bez pardonu úplně blbá a ještě k tomu naivní. Skutečně fascinující kombinace. Po nějaké době se April potká se želvami, ačkoli ti z ní moc nadšení nejsou. Nakonec se vše jen trošku zamotá a film přejede de facto až na výjimky na kolej akce.

Velmi povedená je sekvence želv, unikajících skrze zamrzlou lesní krajinu nebo jejich souboj s Foot klanem na vlastním písečku. Stejně jako v seriálech či filmech, ale nedostanou moc šancí předvést své bojové umění a spíše si s nepřáteli tak nějak hrají. Na skutečný boj si tak musí počkat až na Trhače. Ve výsledku je tak opravdu bojových scén bez nějakého extra nadržování želvám (odrážení, vcelku brutální salvy uspávacích šipek roztočenou holí) poměrně málo.

Jednou z mála věcí, co bych tak mohl vypíchnout, je malá rolička Whoopi Goldbergové. Ta se na plátně sice také jenom mihne, ale bylo příjemné ji zase vidět. Svého standartu se drží i čím dál více obsazovaný William Fichter, kterého jsme mohli vidět například v Elysiu.

Jedním z mínusů jsou také 3D efekty. Na film jsem zašel do kina Imax už jen pro to větší plátno a s přáním želv vykopávajících bojovníky z obrazu nebo něco podobného. Bohužel žádné 3D orgie se nekonají.

Hudba film vcelku pěkně podkresluje, i když jí zde není tolik, kolik by mohlo být. Přes všechny mínusy i plusy jde o průměrnou nebo lehce nadprůměrnou oddechovku, která měla ovšem rozhodně větší potenciál. Snad bude chystaný druhý díl, který má být v kinech 3. června 2016 lepší a vyšvihne želvy opět vysoko, kde si zaslouží být. Za mě 3*, milovníci Megan Fox si mohou jednu hvězdu přihodit.

Vzhledem k tomu, že je trendem několika posledních let, dělat podle podobných filmů i hry, (opět jako příklad poslouží Transformers) upřímně doufám, že v tomto případě k tomuto počinu nedojde. Film sám o sobě má se sebou co dělat a balancuje na kraji šedivého průměru, takže si dovolím předvídat, že ani hra by v tomto případě nedopadla nejlépe, pokud by se rovnou nepropadla do herního pekla.