Lego: The Hobbit

Lego: The Hobbit - recenze
Lego: The Hobbit - recenze
10:11, 16.05.2014

Bilbo z Legových kociek bol snom snáď každého fantasy veterána, ktorý s cumlíkom v ústach hltal príbehy o hobitovy z nôr Stredozeme. A a hľa nepozerajúc na kockatú verziu pána prsteňov je tu ďalší titul, ktorý vymačká zodpovednejším rodičom peňaženky. Väčšiína detí síice stoj čo stoj bude chcieť stále dostať hru pre dospelých, ale aj takéto čosi je priam úžasnou náhradou. Azda aj dnes je pre deti Lego to pravé orechové, ako pre mňa v dávnom detstve. Hm..pre mňa by bolo zábavné stavanie dánskej stavebnice hoci aj v tomto momente.

Nemožné čakať sklamanie

Ani prekvapenie. Lego tituly by nutne potrebovali niečíim oživiť a nie len využívať vlastné predchádzajúce klady. To čo fungovalo predtým, funguje aj dnes, ale báť sa inovácií, zmien, nových nápadov - to nie je najšťastnejšie. Ale aj tak je tu pár noviniek, alebo lepšie povedané špecifít pre tento diel. Tak napríklad staviate tu častokrát podľa nákresov. Na to, aby ste niečo postavili je potrebnée ťažiť, rozbíjať a zbierať stavebné materiály. Každý jeden člen party vie niečo špeciálne a nie každý vie napríklad ťažiť nerastnú rudu. Ako náhle máte všetko pozbierané, môžete v minihre postaviť potrebnú stavbu. Napríklad most cez rieku. Stavba sa skoro celá postaví sama a vy tu len miestami kde-tu musíte spráavne dosadiť správnu Lego kocku. Je to príjemné spestrenie a navyše za rýchlu bezchybnú stavbu máte viac bodov.

Klik pro zvětšení (Lego: The Hobbit - recenze)

Oproti starším hrám je tu aj otvorenejší svet, kde môžete plniť vedľajšie drobné úlohy, prechádzať sa po lokalite, zbierať suroviny, rozbíjať...jednoducho sa ako-tak vyšantiť. Na niektoré úlohy si treba počkať, kým sa nedostanete ďalej v hlavnom príbehu, ktorý je nadpriemerne spracovaný.

Úsmevné nemé “hmmkanie” bolo nahradené kvalitným dabingom.

Keďže som však videl iba jeden film Hobbita, žiadnu knihu zo sveta Tolkiena som nečítal, tak som mal problémy sa v príbehu zorientovať. Titul jednoducho počíta s tým, že poznáte dané univerzum. Navyše vysokú úroveň vtipnosti, ktorá bola prítomná najmä v prvom Legovo spracovanom Harry Potterovi je nahradená menšou vtipnosťou, už len preto, že úsmevné nemé “hmmkanie” bolo nahradené kvalitným dabingom.

Pochvaľné potľapkanie po pleci si na druhú stranu autori z Tt Games zaslúžia za prenádherné scenérie. Prepracované lokality Bilbovho domčeka, alebo iných častí hry zostávajú v mojej pamäti. A to dokonca dlhšie než archív webu Czechgamer v Robinovom úložisku. To verte, že tam zostane večne. Nie, vážne. V, výborne spracované lokality, čo sa týka dizajnu, tak aj grafickej stránky. Láska k legu a k prostrediu Hobbita sa nezaprie. Navyše mám také jedno malé tušenie. Autori milujú Tolkiena, takto mu vzadali úctu. Veď v porovnaní s kvalitným Batmanom, ktorý bol remeselne dobre spracovaný, je tento titul o viac úrovníi vyššie. To z hľadiska estetiky. Hrateľnosť majú vybalancovanú všeobecne na úrovni.

Zo začiatku hry sa môže hráč cítiť zmätený.
Lenže mať rád Hobbita nestačí, práve to môže byť práve problém pre toho, kto ten svet nepozná. Preto možno občas hráč nevie čo robiť. S času na čas, predovšetkým zo začiatku hry sa môže hráč cítiť zmätený. Ani ja som nevedel čo robiť, ako sa dostať ďalej. Čo ten titul po mne vôbec chce? Raz to bol síce bug, chrobák, ktorý znemožnil ťažbu stavebného materialu. Ale znovu to bolo nedostatočné oboznámenie hráča s tým, čo má robiť. Okrem tohto je to ešte teda spomínané rozprávanie príbehu, v ktorom kde-tu a kde-tam chýba nejaká spojitosť medzi udalosťami, alebo vôbec presnejšie udanie lokácie, kde ten Bilbo a kamoši vôbec sú.

Podľa paragrafu zakladateľ Karel č.1 je Lego: Hobbit hra, ktorou určite spravíte radosť fanúšikom J.R.R. Tolkiena, fanúšikovi dánskej stavebnice a hráčom, ktorým je menej než dvanásť rokov, alebo tým, ktorý nehrali XY titulov s Lego prostredia. Mimochodom, stále nechýba možnosť prizvať si na hranie kamoša, čo má gamepad, ale veď to už je klasika.

Recenzovaná verze: PS3
65%
Hra, ktorá neprekvapí, ani nesklame. Snáď len toho, kto čakal nejakú zmenu.