Car Mechanic Simulator 2014

Car Mechanic Simulator 2014 - recenze
Car Mechanic Simulator 2014 - recenze
08:58, 18.04.2014

Na trhu se občas objeví hra, o jejímž úspěchu lze velmi dlouho intelektuálně debatovat. Když se na trhu objeví simulátor farmářského života, několik málo venkovských tatínků asi bude rádo, že neohrozí svůj stroj obživy, protože synka místo na skutečný traktor šoupne před PC, a zaučovat se budou prostě tam. Několik málo lidí ocení online systém a snad i pár měsíců u hry vydrží. Jinak se ale podobné hry prosazují jen velice, velice těžko. Až se člověk občas podiví, s jakou zarputilostí vznikají simulátory stále nové a nové. Musí to tedy nutně znamenat jediné: byť si o nich mainstreamový hráč patrně pomyslí své, svojí komunitu si vždycky najdou a obhájí.

Opravdu ale Car Mechanic Simulator budou hrát automechanici? Těžko říct. Jelikož hra nabízí dosti zjednodušenou (logicky) formu opravy aut, tak o ní hráč z praxe nebude mít velký zájem. To znamená, že zbývají hráči občasní, kteří ale v záplavě dnešních titulů musí složitě projíždět dnešní nabídkou a potřebují mít jasný důvod, proč by se měli zastavit právě u toho či jiného titulu. Simulátor autodílny jakoby se nemohl rozhodnout, na čí stranu se postaví. Jestli z něj bude hardcore simulátor pro úzkou skupinu, nebo mainstrenamový počin, který dostatečně přiláká početné davy hráčů.

Simulátor autodílny jakoby se nemohl rozhodnout, na čí stranu se postaví.

Tahle nerozhodnost patrně stojí za tím, že Car Mechanic Simulator nemá nic, na co by nalákal. Od prvních momentů, které strávíte v menu, vám musí být jasné, že jde o nízkonákladový „budgetový“ titul, který by rád byl velkým trojáčkem. Jenže to se neděje, i přes fakt, že začne hned v menu znít rádobydrsná dubstepová nebo rocková hudba. Máte možnost si vytvořit profil. Žádná online interakce v podobě sdílení výsledků vrací čas někam do přelomu milénia. S vytvořeným profilem pak vyberete jednu ze tří dílen (liší se jen barvou interiéru) a jdete do kampaně. Pak se ještě časem otevře i nekonečný sandbox.

Klik pro zvětšení (Car Mechanic Simulator 2014 - recenze)

Hru ovládáte z pohledu první osoby. Pohybujete se na pár metrech čtverečních své dílny a to je všechno. Můžete si zapnout rádio, to je taky úplně první věc, kterou po vás hra bude chtít. Potěšilo by, kdybychom si, podobně jako třeba v simulátorech od našich SCS Software, mohli naladit skrz internetový stream opravdové rádio. Místo toho se opět rozezní některá z příšerných rockových instrumentálek, přičemž daleko víc by se hodil soundtrack typu Need for Speed. V dílně pak ještě najdete nezbytné stanoviště k ovládání zvedáku a počítač, kde nakupujete potřebné součástky, které potřebujete na autě vyměnit.

Potěšilo by, kdybychom si mohli naladit skrz internetový stream opravdové rádio.

První objednávky na sebe nenechají dlouho čekat. Tady hra začne připomínat adventuru, kdy musíte podle zadání v objednávce potřebný díl v autě najít, prozkoumat, případně vyjmout, objednat nový a tento nový kus následně namontovat. To samo o sobě probíhá celkem intuitivně, velice zjednodušeně, ale v zásadě celkem zábavně. Hra ovšem neumí hráče nijak motivovat. Proto tedy poté, co „obsloužíte“ několik aut a stále čekáte, že se něco stane, pro vás budeme mít špatnou zprávu: nestane se vůbec nic.

Když máte auto hotové (anebo nemáte), můžete ho ještě vzít a otestovat před garáží na dráze. To samozřejmě potěší. Ovšem rozhodně nepotěší to, jak se tvůrci popasovali s jízdním modelem. Jestli patříte mezi pamětníky, možná si vzpomenete na – už tehdy! – příšerné závodnické béčko Midtown Madness. Automobily tam klouzaly po asfaltu jako po ledové ploše a zvuk jejich motorů připomínal umanutý řev batolete. Něco podobného se koná i o čtrnáct let později v Car Mechanic Simulatoru. A je to rozhodně víc smutné než nostalgické.

Ovšem rozhodně nepotěší to, jak se tvůrci popasovali s jízdním modelem.

Jednotlivé vozy samozřejmě nejsou licencované, takže místo nakukování do kapot nejnovějších supersportů se budete v objednávkách setkávat se značkami jako „Gemesis“ a podobně. Kdyby alespoň auta připomínala svoje vzory. Ani to ne. Prostě jako mechanik opravujete v simulátoru auta, která neexistují. A tak se vlastně ani nemůžete těšit na lepší zakázky, protože když přijdou, stále budete lézt pod neurčitě vypadající auta.

A tak vlastně není moc jasné, s jakou vizí Car Mechanic Simulator 2014 kráčí na trh. Chce být trenažerem automechanika? Nevypadá to tak, protože spoustu věcí účelně vynechává. Není to ani titul pro masy, protože postrádá šmrnc. Vznikla tedy bolestně průměrná hra, která se určitými lacinými prvky navíc ještě snaží svojí béčkovost zakrýt. Těžko říci, jestli si vůbec najde nějaké fanoušky. Nemá je totiž na co nalákat.

SLABÉ
45%
Automechanik by se při hraní hry smál asi stejně, jako se detektiv směje při sledování Kriminálky Miami. Průměrné zpracování pak výsledku nijak nepřidá.