preview
Medal of Honor: Warfighter

Medal of Honor: Warfighter - preview
Medal of Honor: Warfighter - preview
12:23, 27.04.2012

Ne vždycky platí, že dobrý prodej = dobrá hra. O Medal of Honor (myšleno teď tzv. „reborn“ z roku 2010) to platilo dvojnásob. Tahle FPS série totiž víc než kterákoli jiná doplatila na úpadek druhoválečného námětu v žánru. Poslušně se odbelhala do ústraní a nechala svého stájového kolegu bojovat s Call of Duty na vlastní pěst. Přitom je to série, jejíž kořeny sahají hluboko za nějaké Call of Duty a jeho klony. První díl vyšel už v roce 1999, na něj se rok co rok vrstvily nové přírůstky, až se z toho všeho vyformovala série, kterou rozhodně neměl potkat osud, jaký ji potkal.

Odsun Medal of Honor série na Wii a konzole předznamenal, kdo bude hrát uvnitř EA druhé housle. Až před dvěma lety si vydavatelé řekli, že by mohlo být docela fajn tuhle sérii oprášit a vrátit zpět mezi AAA tituly. Masivní kampaň udělala svoje, nový Medal of Honor rozhodně namastil kapsy všem zainteresovaným, a tak by byl hřích – slovy vývojářů – nepokusit se něco podobného zopakovat. Že ale tenhle restart po hratelnostní stránce rozhodně nebyl nějak oslnivý, to se povedlo celkem zručně odsunout na vedlejší kolej.

Nastal čas položit si důležitou otázku: Vměstná se Warfighter mezi Modern Warfare 3 a Battlefield 3? Protože tam evidentně míří.

Příběhová linie se zkušeně drží žánrové šablony a nezdá se, z toho co víme, že by se tvůrci snažili o nějakou inovaci. Možná až na to, že hlavního hrdinu („Preachera“), poznáme i z jeho osobní stránky, to znamená, že nás tvůrci plánují vrátit o několik let dozadu, abychom byli svědky jeho problémů s manželkou. Dost možná to ale ve jménu žánru nakonec skončí tak, že Preacherovy manželské rozkoly proletíme formou několika interaktivních cut-scén.

Zbytek je potom vcelku jasný. Preacher je člen jednotky Tier 1, se kterou procestuje svět ve snaze udržet tenkou vrstvou míru nenarušenou. Kolikrát půjde opravdu do tuhého, jenže díky tomu, že se EA ještě nerozhoupalo a nevypustilo do světa opravdové gameplay záběry, vlastně nevíme, jak to celé bude vypadat. Ale vše se bude točit kolem zařízení PETN, které je třeba zneškodnit, a které se ocitlo v nesprávných rukou. Když tu padlo, že s Tier 1 procestujete svět, není to rozhodně lež – podíváte se třeba na Filipíny nebo do Somálska.

Klik pro zvětšení (Medal of Honor: Warfighter - preview)Klik pro zvětšení (Medal of Honor: Warfighter - preview)

Na vývoji se navíc podílí lidé, kteří prošli speciálními jednotkami, takže jestli se má Medal of Honor: Warfighter něčím odlišit od ostatních, rozhodně to bude důrazem na realitu. Ne snad že by se tvůrci inspirovali u Army. Spíš půjde o reálnost při provádění bojových operací. Rozhodně tedy nečekejte infiltraci nepřátelského území a následný zběsilý úprk v dešti kulek a s Bayovskými výbuchy všude kolem. Anebo čekejte, protože nic z toho nevíme jistě. Tedy jak už tu padlo, lidé s válečnými zkušenostmi se seskupili kolem vývojářského týmu Danger Close, který tentokrát dostal šanci ukázat svoje umění nejenom v singleplayerové části hry, ale i v té multiplayerové.

Co už teď můžeme celkem jasně odhadnout, byť k tomu zatím nevede žádné oficiální vodítko, že hratelnost se ponese ve velmi lineárním duchu. Důležité tedy bude pořádně vypilovat atmosféru, dát si záležet na tom, aby se z celé hry nestal jen stín slavnějších konkurentů a hlavně: Aby se hrací doba singleplayeru pohybovala v rozumných číslech. Další odpolední jednohubku už by leckdo mohl brát jako výsměch hráčovým příjmům. Bezesporu nás brzy zahltí masivní reklamní kampaň; jen si vzpomeňte, jak dlouho po vydání jste ještě v metru nebo jinde naráželi na plakáty k třetímu Battlefieldu.

Klik pro zvětšení (Medal of Honor: Warfighter - preview)Klik pro zvětšení (Medal of Honor: Warfighter - preview)

Důležitou složkou nového Medal of Honor jisto jistě bude multiplayer. A zároveň s tím taky fakt, jak se s ním Danger Close vypořádají, když veškerá tíha padla na ně. Jisté je, že nebude chybět kooperace. Aby se neopakoval skandál s Talibanskými teroristy, zvolili pak autoři v klasickém deathmatchi souboj různých světových protiteroristických jednotek proti sobě. Místo klasického modelu „zlí vs. hodní“ tak tvůrci jednoduše přesedlali na „hodní vs. hodní.“ A pojďme si říct, že to vůbec nemusí být na škodu.

Nový MoH kromě toho taky poběží na „vypůjčeném“ Frostbite 2.0 enginu. Díky tomu samozřejmě bude celý vizuál o stupeň krásnější a propracovanější než minule, zároveň s tím ale můžou vyvstat pochyby, zdali se Warfighter nebude až příliš podobat svému stájovému bratru. Doufejme ale, že zakomponování Frostbite enginu přinese hře jen pozitiva, a co víc – že s ním tvůrci dokážou naložit ještě třeba o něco lépe než v případě třetího Battlefieldu.

Klik pro zvětšení (Medal of Honor: Warfighter - preview)

Aby se MoH: Warfighter mohl utkat s velikány žánru, musel by přijít s něčím, co oni nemají. A těžko říct, jestli drobné invence v příběhové linii a multiplayeru oslní hráčskou komunitu natolik, aby dala znovuzrozené sérii Medal of Honor šanci. Nicméně předčasný skepticismus rozhodně není na místě, Warfighter se zatím jeví jako maximálně zajímavý titul, který ještě může pořádně rozvířit dění v nehybných fpskových vodách.

Do boje se vyrazí 23. října, v ten den se Medal of Honor: Warfighter hodlá přiřítit na PS3, X360 a PC.





CGwillWin