Battlefield 3 - preview [CzechGamer]

preview
Battlefield 3

Battlefield 3 - preview
Battlefield 3 - preview
09:04, 14.02.2011

Samozřejmě že ano. FPSky tohohle typu totiž útočí na peněženky hráčů rok co rok a jen málokterá jim odolá. A je jedno, jestli na vystajlovaném obalu zrovna svítí logo Activisionu či EA. Lineární hratelnost plná střetů s nepřáteli a příběh o amerických mariňácích, kteří ve jménu strýčka Sama nastolují mír ve smyšlených zemích či konfliktech velmi brzké budoucnosti. Hráči tyhle hry milují a není se jim zač divit. I proto jich ročně vychází tolik. Jenomže místní hegemon, a všichni víme, čí dres obléká, si i přes rostoucí odpor ostatních drží své neochvějné postavení.

Modern Warfare 2 však letos čeká nejen obměna číslovky, ale i tvůrčího týmu. Konkurence vycítila, že jestli bylo kdy Call of Duty oslabené, je to teď. Do boje tak letos vytáhne třeba Homefront, Spec Ops: The Line a především Battlefield 3 ze stáje Electronic Arts.

Klik pro zvětšení (Battlefield 3 - preview)Klik pro zvětšení (Battlefield 3 - preview)

Medal of Honor – byť se jeho producenti kasali, kterak jim vydělal nekřesťansky velký peníz – u hráčů padá v zapomnění a je jasné, že pokud se ve dvojce hodně věcí nezmění, může to na herní scéně úplně zabalit. To Battlefield má startovní rošt docela odlišný. Hlavně tedy neposkvrněný skandály, což MoH tvrdit rozhodně nemůže (viz Talibanci v multiplayeru). Multiplayerově laděná série se tak možná, jestli chystaná trojka uspěje, změní ve vlajkonoše EA na poli moderních FPSek a bude na ní, nikoliv na Medal of Honoru, vyzvat na souboj osmé (to to letí) Call of Duty.

Předchozí Bad Company 2 totiž recenzenty v žádném případě neurazilo, ba co víc, nastínilo tvůrcům směr, jímž by se mohli v budoucnu ubírat. A taky že ano. Singleplayer se vyvinul z komparzu na ústřední postavu a stane se rovnocenným partnerem tradičně precizního multiplayeru. Vývojáři navíc slibují, že Pcčkáře neodbudou prachsprostou konverzí, ale že titul připraví primárně pro jejich platformu, a až pak pro konzole.

Klik pro zvětšení (Battlefield 3 - preview)Klik pro zvětšení (Battlefield 3 - preview)

Velké evoluce se dočká i Frostbite engine, který se ukáže světu už ve verzi 2.0. Kdo neví, připomeneme, že právě tenhle motor hry udělal z Battlefieldu Bad Company 2 kompletně zničitelnou záležitost, kde jediná zeď nezůstala celá. Nebo alespoň značně proděravěná kulkami. Hned na začátek se nám tedy sešlo poměrně dost pádných argumentů. Teď jen je nějak elegantně zakomponovat do hry samotné a o zábavu by mělo být postaráno.

Ale nejprve k příběhu. Battlefield 3 vás vypustí hned v několika městských lokacích a to nejen Dálného východu, ale i New Yorku či Paříže. Zhostíte se role šéfa mariňácké jednotky a společně se svými kolegy si projdete hned několika úkoly, ať už více či méně naplněnými akcí. Tuctovost misí by měla brzdit třeba přítomnost různých miniher. Například když sniper dostane jednoho z vašich, načež ho okamžitě odtáhnete do krytu a začnete pomocí tlačítek oživovat.

Na internetu se o této misi čile diskutuje a píše. Celé vaše snažení tu totiž graduje vypátráním snajprova stanoviště a jeho likvidací. A to ne jen tak ledajakou, hezky v duchu Frostbite enginu vyhozením celé ruiny, v níž se nepřítel skrýval, do povětří. V další z odhalených misí budete muset zneškodnit bombu a poradit si s faktem, že se na vás v tu nejnevhodnější chvíli odkudsi vyřítí nepřítel a vy nemáte po ruce nic jiného, než vlastní pěsti. Jen o vlásek uniknete a za rachotu střelby pozorujete, jak se dům kácí jako domeček z karet.

Klik pro zvětšení (Battlefield 3 - preview)Klik pro zvětšení (Battlefield 3 - preview)

Že by s přepracovaným Frostbitem šlo nasimulovat daleko víc než jen pád průměrného činžáku je poměrně jasné. Tvůrci se nebojí tvrdit, že by jejich dílko položilo - a to se vší věrohodností - i nejvyšší mrakodrap světa. Odvážné, ale rozhodně ne nemožné.

Co se týče dalších technologií, měli bychom se dočkat vylepšené AI. Dopomoci tomu má systém ANT, jejž ve svých hrách hojně využívá třeba EA Sports. Díky němu se mají nepřátelé nejen lépe pohybovat a krýt, ale také vyhodnocovat situaci podle toho, kde se nacházíte vy a kde zrovna oni. V kombinaci s už několikrát opěvovaným Frostbite 2 enginem bychom se měli dočkat poměrně zajímavých, a k realismu spějícím situacím. Což je jedině dobře.

Silný multiplayer sérii dlouho držel a drží při životě. A tak mu to švédští DICE v nejnovějším Battlefieldu hodlají náležitě splatit. Třeba tím, že hráči dovolí si lehnout, ne jen kleknout. Nebo ho vpustí na servery, jež pojmou i 64 osob. Jejich konzoloidní mutace jich pak zvládne 24. Přibude častější upgradování a levelování postavy nebo více odměn. Zůstávají základní čtyři třídy a vše ostatní, co drželo vždy kvalitní battlefiledový multiplayer mezi elitou.

A užívat bychom si měli i po stránce zvukové. Aby vývojáři zajistili co možná největší věrohodnost jednotlivých zvuků, vydali se nahrávat cvičení švédské armády. Díky tomu třeba jasně poznáte, odkud a hlavně v jaké zhruba vzdálenosti se střílí, uslyšíte kroky za dveřmi anebo vzdalující se tanky. Podle rachotícího motoru vozidel určíte, jak moc zrovna řidič sešlápl plyn a nenachází-li se v nějakém bahnitém terénu.

Zní to celé docela pěkně. Jenže. Kolikrát už jsme tu měli „tohle Call of Duty minimálně znepříjemní život“ hru a kolikrát už jsme museli smutně připustit, že se tak ani v nejmenším nestalo? Mockrát. Ve Stockholmu ale srší odhodláním a na hře je to znát, alespoň tedy na tom, co z ní bylo dosud představeno. Zda se opravdu povede sesadit Call of Duty, to se dozvíme na konci tohoto roku, kdy oba konkurenti vychází. Battlefield 3 ale pravděpodobně už v říjnu vypustí do světa veřejnou betaverzi. Teprve pak se ukáže, s kýmže má herní obec tu čest.


CGwillWin