preview
Alice: Madness Returns

Alice: Madness Returns - preview
Alice: Madness Returns - preview
19:13, 07.12.2010

Autor preview se bez skrupulí přiznává, že v době, kdy vyšel první díl téhle hry (American McGee’s Alice), neměl doma ještě ani počítač a o nějaké Alence věděl jen skrze vyprávění a díky písničce od Karla Zicha. Nicméně své vzdělání si doplnil a proto je právě on jedním z těch, kteří jsou kvalifikováni na napsání článku o téhle, bezpochyby velmi očekávané, gamesky od jednoho designérského giganta, jenž svým způsobem psal dějiny.

No dobře. Je to už bezmála dekáda, kdy jsme mohli mít prvně tu čest s kapánek pošukanější Alenkou, než je zdrávo. American McGee ale od jejího vydání až do dneška dokázal sprasit v podstatě každou věc, které se dotkl. Ať už tu mluvíme o Bad Day LA nebo Grimm, budete jenom přitakávat s obludným výrazem v obličeji. Je to celkem škoda zvlášť pokud vezmeme v úvahu to, že se podílel i na notoricky známé akci zvané Doom.

Nicméně neměli bychom nad tímhle designérem lámat hůl, ostatně když mu věří i EA, dá se to považovat za punc v podstatě svatý (vzhledem k tomu, jaké čachry tenhle gigant poslední dobou prožíval). Podle již uvolněného teaser traileru se dá vytušit, že nám panáčci opět přinesou to, co umí nejlépe. Možnost pořádně se vyblbnout!

Klik pro zvětšení (Alice: Madness Returns - preview)Klik pro zvětšení (Alice: Madness Returns - preview)

Kniha Lewise Carrola tedy bude opět vyložena svébytným způsobem a my za to můžeme být rádi. Nová Alenka je totiž o jedenáct let starší, moudřejší, krásnější a kdoví co ještě. Příběhově se tedy jedná o klasický sequel. Hra bude navazovat na první díl a vy, coby křehká dívenka, budete pátrat po důvodech smrti celé své rodiny. Tedy nejdřív bude zapotřebí dostat se z psychiatrické léčebny, kam jste se kvůli tomu dobelhali.

V pravdě neočekávejme žádné obligátní změny. To, co se nám bude stavět na odiv, mají být vesměs složky, kterých jsme mohli být svědky minule. Tedy „cool“ hororová atmosféra s kapkou ujetého humoru a vyloženě ujetými situacemi. Autoři nám také slibují celkem slušný vítr, co se týče psychologického dramatu a brutality jako takové.

Koneckonců dopomůžou tomu také lokace, jimiž budeme prolézat. Není překvapením kouzelný Wonderland a v podstatě nic převratného nebude ani na hlavním britském městě, tedy Londýně. Celkem zajímavé může být vidět ten kontrast těchto dvou světů a porovnat ho například s posledním alenkovským filmem. Nebude tu sice Johny Depp, ale pár starých známých určitě potkáme (zajíc, kloboučník).

Klik pro zvětšení (Alice: Madness Returns - preview)Klik pro zvětšení (Alice: Madness Returns - preview)

Opravdu se těšíme na to, až si zaskáčeme na hlavách muchomůrek a opět se vydáme do tohohle ujetostmi přeplněného světa. Hra v běhu vypadá k světu, a i když to nebudou kdovíjaké grafické orgie, my ostatní, kteří neholdujeme uškvařenému hardware, si smlsneme na jinačích pochoutkách. Můžete namítnout, že pár polygonů navíc hru nedělá, ale ten zážitek bude dost možná o kapánek lepší. Překrásné vodopády a rostlinky, hmyz a další roztodivnůstky nás rozhodně alespoň trochu potěší.

Postup příběhem tak bude striktně lineární a žánr titulu se omezí na klasickou akční skákačku. Což je jen dobře, protože bychom nějakého žánrového mutanta asi těžko rozdýchali. Budete tedy klasicky procházet úrovněmi a dle tvůrců bychom se neměli v podstatě vůbec nikde zaseknout. Oživením by pak mohli nabídnout i určitě flashbacky, ve kterých se budete setkávat s rodinou.

Zbraňový arsenál by potom měl být kapánek obměněn s tím, co bylo minule. Úplně základní kuchyňský kinžál ale zůstává. Do rukou se nám dostane i čajová konvice a roztomile nazvaná hračka „hoppy horse“. Velmi se nám také líbí i výchovný element, skrývající se pod pepřovým sprejem, který bude také k dispozici. Každá správná dívka kolem dvacítky (a méně) by měla mít v kabelce toto velmi dobře přenosné ale i skvěle nasrávací zařízení. Což?

Klik pro zvětšení (Alice: Madness Returns - preview)Klik pro zvětšení (Alice: Madness Returns - preview)

Žerty stranou. Ona rozmanitost totiž bude vzhledem k tomu, jaké druhy nepřátel na nás čekají, vpravdě na místě. Podle všeho bychom se měli dočkat toho, že žádný z druhů nepřátel se nebude ve hře opakovat. Tedy nebude se objevovat dvakrát. Co úroveň, to noví protivníci. Alice je dělaná tak, abychom si sami volili způsob, jakým budeme nepřátele likvidovat, sami si hledali cesty a obdivovali jejich vzhled.

Reinkarnace starých a podařených značek je trendem posledních měsíců (a let), tudíž není divu, že se EA rozhoupalo k něčemu, jako je právě „jejich“ Alenka. Rozhodně se tomu nebráníme a těšíme se, s čím na nás American McGee společně s týmem Spicy Horse přijde. Pokračování příběhu a staré známé v novém kabátku nám přijde jako skvělá kombinace pro obnovení jedné značky. I když je to již pár let zdá se, že se hra bude těšit celkem velkému zájmu. Aby taky ne, když se jí tehdy prodalo jeden a půl mega. Nechme se překvapit, někdy v roce 2011 bychom měli zjistit na všech třech velkých platformách, zda nám to stojí alespoň za spuštění. Třeba se ten McGee z té jeho tvůrčí stáze probudil…





CGwillWin