preview
Huxley

Huxley - preview
Huxley - preview
00:00, 16.03.2008

Huxley, hra ze Soulu z Koreje, o které i po tak dlouhé době víme tak málo. I když, IGN se podařilo z autorů něco málo vypáčit. Huxley je MMOFPS, tedy online střílečka z pohledu první osoby. Vezme vás do blízké budoucnosti, kde žijí lidé v naprostém míru. Ovšem to se rychle změní. Oblak Nuklearitů zničí Měsíc a jeho trosky padají na Zemi. 80% zemského povrchu je zničeno a kontaminováno radiací, která urychluje mutaci a evoluci. Vzniká nová rasa zvaná Alternatives, která povstane a na planetě znovu začíná válka.

Základní informace o Huxley:

Hra má dvě trvalá města umožňující pojmout najednou až 5000 hráčů ke vzájemné interakci, instancovaných questům a 100vs100 bitvám na každém serveru

Tvůrci se snaží hru co nejlépe vypilovat, aby nebyly žádné problémy s připojováním, optimalizací apod.

Tým pracuje blízce s beta testery, aby zajistil plynulost hry

Huxley se nesnaží jít ve stopách World of Wacraft, spíše se inspiruje stylem Unreal Tournamentu než jakýmkoli jiným MMO




Tvorba charakteru

Tvorba charakteru je důležitá, vždyť kdo by chtěl vypadat stejně jako všech ostatních 5000 lidí ve městě nebo stovka na jedné straně v masivních bitvách. V Huxley to probíhá následovně. Zaprvé si vyberete jednu frakci. Buď Sapiens, kteř í se ještě dělí na ONE (čistí lidé) a SYN (malá mutace bez změny způsobu rozmnožování), anebo Alternative, což jsou lidé zmutovaní efekty nuklearitů (viz. předchozí novinka) dělící se ještě na Alteraver a Alternix.

Jakmile si vyberete frakci a sub-rasu, zbývá už jen jedno velké rozhodnutí. Muž nebo žena (většina lidí si zvolí opačné pohlaví než jsou sami)? Pak už si jen můžete hrát s tvarem obličeje, stylem a barvou vlasů a vybrat si ty nejlepší oči, nos a ústa. Vše si koneckonců můžete prohlédnout na videu níže, kde se tvoří ženský charakter.




Povolání

Více možností se odlišit nastává s vaším postupem ve hře. Můžete si vytvořit logo reprezentující váš klan a toto logo pak dát přímo na svůj charakter. Zatím to nevypadá vůbec zajímavě, ale Kijong "KJ" Kang, producent ve Webzenu, mluvil dál, začalo to být zajímavější. V Huxley jsou místo klasických povolání tři styly hraní: Enforcer, Avenger a Phantom. Enforcer je mlátička několika cílů na blízkou vzdálenost s ohromnou palebnou silou. Phantomové si naopak drží odstup, likvidují nepřátele hezky z dálky nebo se infiltrují do jeho řad. Avenger ziskává informace o průběhu boje a podle nich improvizuje a předává je Enforcerům a Phantomům.

Pro příklad toho, jak se jednotlivá povolání stávají postupem času unikátní, si vybral Kang Phantomy. Ti piužívají zbraně na dálku a umějí se vyhnout boji na blízko například sprintováním a maskováním. Což se jim hodí, protože z pohledu defensivy jsou na tom bídně.



Klik pro zvětšení (Huxley - preview)


Dovednosti

Výše se můžete podívat na diagram s několika dovednostmi. Namátkou některé přeložíme, například: Critical Barrier - brání zásahům do hlavy, HP Scan - ukáže stav nepřítelova zdraví a štítu, Cloaking - zamaskuje vás do průhlednosti, Decoy - vytvoří obraz vypadající jako hráč k oklamání nepřítele, Double Jump - dvojitý skok. Zatím to, že všechny dovednosti se vždy logicky vztahují k nějaké části vašeho vybavení. Dvojitý skok zajistí boty, helma ochranu proti zásahu do hlavy apod. Snad se ovšem dočkáme i nějakých speciálních schopností ve stylu "kouzel."

Města

Srovnání v Unreal Tournamentem 3 je v případě Huxley na místě. Nejenže obě hry běží na Unreal Engine 3, ale Huxley se UT3 podobá i herním stylem. Až na města. Jak již bylo zmíněno, pojmou najednou až 5000 hráčů v případě PC verze. U Xbox 360 to ještě není jasné. Ve městech, v Huxley jsou dvě, se buď připravujete na bitky, nabíráte úkoly, povídáte si s ostatnímií hráči, obchodujete anebo něco jiného. Možností je na poměry MMOFPS více než dost. Ve městech není PvP, tedy boj hráče proti hráči, tvůrci ovšem nevylučují možnost nějakých PvE (hráč proti počítačem ovládaným věcem) událostí souvisejících s příběhem.





Můžete si také pořídit vlastní byt. Pokud si ho ovšem můžete dovolit. Zatím není jasné, zda-li náhodou nebyly na mysli reálné peníze, ale jelikož nebyly stanoveny žádné cenové modely, domnívějme se, že se jedná o herní měnu. Cena bytu se odvíjí, jak by člověk čekal, od velikosti, vzhledu a pozice. Návštěvníci (doufejme, že na pozvání) mohou přijít omrknout váš byt a vy zas můžete navštívit jejich. Proto bude od věci ho alespoň trochu vyzdobit. Také si u sebe doma můžete vylepšit zbraně a brnění, pokud máte správné nástroje.

Vylepšování zbraní a brnění zlepší vlastností daného předmětu použitím specifického vybanvení a materiálů. Ve hře je také přítomen klasický "crafting" systém, který vám umožní vyrábět předměty, jež jsou jinde k nenalezení. I zde se pochopitelně uplatní zkušenost. Musíte začínat od lehčích věcí, abyste se vypracovali a byli schopni vyrobit pořádné nádobíčko.

Klik pro zvětšení (Huxley - preview)Klik pro zvětšení (Huxley - preview)

Samozřejmě se craftingu vůbec nemusíte věnovat, pokud nechcete. Hra vám dá již do začátku nějaké peníze, za které si můžete vybavení nakoupit a rovnou se vrhnout do boje. Webzen v tomto vidí velkou přednost hry. Producent Kijong "KJ" Kang zmiňuje, že mnoho MMORPG, ale i FPS, nemá mnoho možností pro začátečníky, což je může od hry brzy odradit. I když si v Huxley teoreticky pořádně zahrajete už na samém počátku, jsou zde věci, kvůli kterým stojí za to se vypracovat. Některé zbraně, vozidla a vybavení jsou doostupné pouze na licelnci. Určité mapy budou otevřeny pouze pro hráče s vysokým levelem, aby se zamezilo vstupu nováčků, kteří by dostali rychle přes čumák.

Typický quest

Když jste připraveni vyrazit do boje, můžete zamířit do Centra simulací a naskočit do instancovaného PvP boje nebo do Vyhrazené oblasti pro instancované PvE boje. Vyhrazené oblasti jsou místa, kde naleznete questy a cíle vyprávějící příběh Huxley. Vaším úkolem v těchto oblastech můžete být něco přinést nebo někoho/něco zabít, to vše za víru PvE bitky. Existují ale i další typy úkolům, kde musíte něco najít, někam dorazit, něco zničit nebo ochránit, někoho zavraždit apod. Kijong "KJ" Kang, producent hry, uvedl jeden typický quest s názvem „Dealing Site Raid“ v Huxley jako příklad:

Klik pro zvětšení (Huxley - preview)Klik pro zvětšení (Huxley - preview)

Dostanete informaci, že Lucas, jeden z důstojníků rozvědky v ústředí ESKA (město rasy Alternatives) nás zradil a snaží se předat důležitou zbraňovou technologii do rukou HLO. Vaším úkolem je ho potrestat a získat technologii zpět, než padne do nepřátelských rukou.

Rozvědka vám řekne, kde obchod probíhá, takže se tam vydáte. U vchodu do osmé oblasti podzemního města čelíte zuřivému odporu HLO a jejich zabijáckým hybridům. Musíte je všechny zneškodnit. Klik pro zvětšení (Huxley - preview)Pak postupujete dále, ale jste zablokování ve válcovitém koridoru, kde se otáčí gigantický větrák. NPC operátor vám řekne, že jeho spolupracovník měl k větráku klíč, ale zhltnul ho jeden z hybridů. Proto ho musíte vypátrat, abyste získali onen klíč.

Když najdete klíč a zastavíte větrák, pokračujete dále. Odpor nepřátel je větší a větší. Na konci zoufalého boje najdete Lucase a můžete ho dohnat. Zahlédnete také nejvyššího člena HLO - zde je vaše šance zlikvidovat klíčového protivníka! On ovšem zdrhá. Takže nasednete do nejbližšího vozidla a pronásledujete ho. Konečně ho dohoníte, získáte onen disk s důležitými informacemi o oné zbrani a splníte quest. Inu, vypadá to docela jako fuška. Jestli takhle vypadá typický quest v Huxley, máme se na co těšit. Že by konečně odzvonilo úkolům typu „Zabij deset medvědů“?

Boj, ou jé

Ačkoliv to tak může vypadat, Huxley nebude klasickou arénovou střílečkou. Zkusíme vysvětlit proč. Vaší hlavní zbraní bude, překvapivě, stará dobrá bouchačka. Tedy, zbraní jsou stovky a jsou rozděleny do sedmi kategorií: kulomety, brokovnice, sniperky, optické pušky, raketomety, „Vyšetřovatelé“ (naváděné rakety) a Regulatátory. Právě tzv. Regulátor jse unikátní zbraní. Nepřátelům způsobuje malé fyzické poškození, ale vysává jeho štít. Tím pak pomocí Regulátoru můžete regenerovat štíty svých přátel. Phantom s Regulátorem může být skvělým přírůstkem do každého týmu.





Jak již bylo zmíněno, zbraní jsou stovky, a tak by neměl být problém najít tu pravou. I když jich můžete vlastnit celý arzenál, ani mutant jich najednou neunese dvacet. Proto si do bitvy můžete vzít maximálně tři. Některé zbraně se neliší jen statistikami, ale také extra schopnostmi. Například existují raketomety, které při výbuchu rakety vypustí také jed a zamoří jím okolí.

Pokud bouchačky nejsou vaším šálkem kávy, můžete skočit do některého z vozidel. Huxley nabízí vozidla země-země, země-vzduch a vzduch-vzduch, určená jak pro boj tak pro přepravu. Při té spoustě bitev, co vás čeká, uvidíte, že se vozidla budou celkem hodit. Jít pěšky přes celou mapu jen proto, aby vás někdo na konci sejmul, není zrovna zábava. Podle Kanga, producenta hry, je k řízení vozidla potřeba licence, lidově řidičák. Pro získání řidičáku pochopitelně musíte splnit nějaké úkoly a dokázat, že jste schopni vozidlo ukočírovat.

Huxley nabízí i další dovednosti. Z nebo do bitvy se dá i dosprintovat. Ostatní vám mohou dát vědět o nepříteli díky infračervenému vidění nebo schopnosti, které vám dá vědět, pokud je nepřítel blízko. Je zde také dovednost, že pokud vaše zdraví klesne pod určitou hladinu, tak hodíte světelný granát a získáte tak šanci zdrhnout a vzpamatovat se.

Klik pro zvětšení (Huxley - preview)Klik pro zvětšení (Huxley - preview)

Z pohledu defensivy, můžete si obléknout až pět kousků brnění pro svoji ochranu. Helmu, rukavice, tělní brnění, pásek a boty. Všechno si můžete buď koupit nebo vyrobit a pak upravovat. K přístupu ke všem úpravám ale musíte mít jisté zkušenosti. Vaší největší obranou ale možná budou vaši týmoví kolegové. Oddíl se v Huxley skládá ze čtyř členů. Jednoho velitele a tří dalších lidí. Být v týmu přináší určité rozšířené schopnosti a bonusy, kterých jako jednotlivec nedosáhnete. Pro jejich používání také musíte být blízko sebe. Některá povolání budou potřebovat zůstat při sobě, aby přežili v jednom kuse.

Na závěr poměrně důležitá informace. Co se stane se světem Huxley po každé bitvě? Bitevní zóny sestávají z mnoha malých bitevních polí. Výsledek rvačky v každé z nich má určitý dopad na sílu té či oné frakce a města. Uvidíme, jak silný dopad to bude. Tak jak, těšíte se po našem vyčerpávajícím představení na Huxley? Musím uznat, že já se těším, ovšem pokud hra vyjde zrovna na konci roku 2008, pravděpodobně se střetne s dalším mým oblíbeným MMO Stargate Worlds a v tom případě to vůbec nebude mít lehké. Na americký trh Huxley dorazí se šestoměsíčním zpožděním ke konci roku 2008. V Evropě se jí snad dočkáme také. Verze pro Xbox 360 zabere ještě dalších 6 měsíců, takže tu očekávajte v roce 2009. Bude mít stejnou hratelnost, ale jiný příběh, odehrávající se 50 let po příběhu z PC verze. Plány na online hraní mezí platformami jsou ale stále živé.


CGwillWin