preview
Dark Messiah of Might and Magic

Dark Messiah of Might and Magic
Dark Messiah of Might and Magic
00:00, 02.06.2006
Bylo nebylo...

Mnozí z Vás ještě budou pamatovat devítidílnou rpg ságu „Might and magic“ a vy ostatní jste v poslední době museli zaslechnout magická slůvka „Heroes of Might and Magic V“, která se ozývají snad ze všech herních končin, včetně našeho portálu. Dnes se můžeme v tomto preview vzájemně natěšit na další připravovanou hru z propracovaného světa M&M, a to konkrétně na „Dark Messiah of Might and Magic“ (dále jen DMoMM), které by mělo zaplnit v srdcích PC hráčů mezeru po kvalitním akčním rpg z fantasy prostředí. Hra je připravována ve stájích UBISOFT, programátory osvědčeného „Arkane studio“, které je známo díky vynikajícímu rpg „Arx Fatalis“.

Za dávných dob...

Příběh této hry Vás zanese do temného a odloučeného světa Ashan, kde se vtělíte do hrdiny zvaného Sareth a dostanete za úkol naplnit dávné proroctví a zabít temného Mesiáše. Dějově tedy hra pravděpodobně příliš nezaujme a ani nepřekvapí, ale jelikož je hra převážně akčního zařazení, budiž jí to prozatím odpuštěno a zaměřme se již na další a daleko positivnější vlastnosti této gamesy.

V jedné krásné zemi...

Prostředí Ashanu by mělo být velmi temné a měla by se zde nacházet velká spousta nebezpečí a samozřejmě i monster v podobě dechberoucích draků, Klik pro zvětšení (Dark Messiah of Might and Magic) silných orků, divokých goblinů, či děsivých nemrtvých a dalších nepřátel. To si můžete vychutnávat díky modifikovanému „Source enginu“ od Valve, který nám zaručí grafiku na špičkové technické úrovni, doplněnou o implementovanou fyziku pro realistické pohyby předmětů a postav ve hře. Zejména fyzika bude mít údajně velmi důležitý vliv na hratelnost, neboť ji budete moci plně využívat při likvidaci protivníků a to nejen silou, ale i bystrou myslí a rychlým okem. Hra by Vám totiž měla ve Vašem konání ponechávat poměrně slušnou míru volnosti a tak budete moci nepřátele likvidovat nejen přímým soubojem, ale můžete je též vlákat do pasti. Klik pro zvětšení (Dark Messiah of Might and Magic) Narazit můžete například na nedostatečně zajištěnou hromadu sudů, kterou ochotně svalíte na nepřítele během souboje. Jinde Vás zase může silnější nepřítel pronásledovat přes provazový most, když tu si náhle vzpomenete, že by jste mohli most za sebou odříznout a to ke smůle protivníka zrovna ve chvíli, když to bude mít k oběma krajům mostíku stejně daleko. To vše si budete moci vychutnat i ve zpomaleném čase nazvaném jako „focus mod“. Díky němu získáte mnohem lepší kontrolu nad probíhající akcí a celé to bude doprovázeno zajímavým grafickým efektem. Tuším, že to bude v rpg hře poprvé, co bude zpomalení použito, takže jsem docela zvědavý, jak moc to ovlivní samotné hraní.

Oplývající veškerým bohatstvím…

Ve hře narazíte i na spoustu předmětů a to jak magických, tak i nemagických. Zatímco nemagické předměty budou ve hře na první pohled vypadat zcela obyčejně, ty magické již s jistotou poznáte, neboť jejich přítomnost na obrazovce bude doplněna zajímavým grafickým efektem. Krom toho naleznou lepší uplatnění i v boji, neboť ke standardnímu zranění přidají i další, způsobené magickým zaměřením daného předmětu, například dodatečné zranění mrazem. Své předměty si ve hře budete moci i ukovat a opravovat, k čemuž Vás hra sice nebude nutit, ale pokud naleznete nějaký unikátní, bude výhodné udržovat si ho v dobrém stavu i v dalším průběhu hraní.

Žil mladý hrdina...

DMoMM by mělo disponovat velmi propracovanou hratelností a dle dostupných informací se můžeme po této stránce opravdu na co těšit, neboť hra bude nabízet širokou škálu možností, díky nimž by neměla přejít do stereotypu. Těšit se můžeme na vysokou interaktivitu prostředí, jejíž využívání nám pomůže při likvidaci nepřátel. V ukázce ze hry Klik pro zvětšení (Dark Messiah of Might and Magic)jsem měl možnost sledovat boj hrdiny s velmi silným kyklopem, proti kterému neměl náš hrdina v boji, tváří v tvář, pražádnou šanci. Bylo nutné si trošku vypomoci a zaútočit na kyklopovo jediné slabé místo, oko. Aby se k němu mohl hrdina dostat, musel kyklopa nějakým způsobem přimět sehnout se k zemi dostatečně nízko natolik, aby mohl zasáhnout jeho oko zblízka mečem. Bylo nutné srazit ho dostatečnou silou dolů, neboť střelba šípy a firebally na dálku byla neúspěšná. Kyklop byl velmi odolný. Naštěstí byla poblíž nastražená past v podobě přivázané klády pobité špičatými bodáky. Hrdina nalákal kyklopa na správné místo, přesekl provaz a po té, co se kyklop sesul k zemi, mu vráží meč hluboko do oka. Vítězství je naše.

Silné vůle a charakteru...

Klik pro zvětšení (Dark Messiah of Might and Magic)Dalším prvkem, který by měl hratelnost významně obohatit je kvalitně provedená umělá inteligence a s ní spojený systém diplomacie, který je ve hře zabudován. Ten spočívá v tom, že i mezi Vašimi nepřáteli mohou panovat určité vztahy, takže pokud se dostanete do míst, jako je například vězení, kde se vyskytují bandy orků, goblinů a nekromantů, kteří se vzájemně nemají příliš v lásce, stačí otevřít cely a už se to tam řeže hlava nehlava. Vás si po té rázem nikdo moc nevšímá a můžete se věnovat svým záležitostem.

Pohotové mysli, ale i silných svalů...

Budete moci využívat několika různých stylů postupu hrou, včetně jejich různých kombinací. Můžete postupovat chytře, silou, potichu nebo za pomocí magie. Pokud se rozhodnete pro cestu válečníka, Klik pro zvětšení (Dark Messiah of Might and Magic) budete nejčastěji bojovat za pomoci svého meče a využívat tak svou sílu, díky níž bude docházet k efektním, ale také originálním soubojům s nepřáteli. V jedné z ukázek došlo k souboji hrdiny a orka. Hrdina nejprve obratně přesekl orkovu zbroj vejpůl, aby mohl o něco později zaseknout meč hluboko do orčího těla. Nohou ho po té skopl dolů z plošiny. Tím však upozornil další orky, kteří začali hrdinu pronásledovat a hra se tak přesunula do domu poblíž, kde byli z velké části naskládané samé sudy a ze stropu visel nějaký flák masa. Orkové se nahrnuli dovnitř a boj začal. Bojovalo se mezi těmi sudy a třísky létaly efektně všude kolem. V jedné chvíli hrdina nakopl flák masa a zpomalil čas. Došlo k velmi efektní podívané, kdy se po zemi váleli padlí orkové a vzduchem létaly kusy sudů spolu s krví nepřátel a také výše zmíněný kus hovězího. Ve hře však budete moci postupovat i tiše a plížit se. Klik pro zvětšení (Dark Messiah of Might and Magic) Napadat pěkně zezadu a tiše podřezávat nepřátelům hrdla, či se jim zkrátka úplně vyhnout. Předchozí situaci by takovýto hrdina řešil například takto. Ze speciální luku by vystřelil lano napříč útesem. Tiše by přelezl a vyhnul se tak boji s orkem, který tam hlídal. Slezl by tiše dolů do domu a pokračoval dál ve hře. Třetí varianta by spočívala v použití magie. Mohli by jste orka například zmrazit a zabít, nebo zmenšit a zabít, zapálit – zabít nebo použít třeba telekinezi a vrhnout s ním dolů z útesu.Každý si skutečně přijde na své, neboť jednotlivé obory bude možné mezi sebou vhodně kombinovat tak, jak to hráči bude nejlépe vyhovovat. Ideální by prý mělo být dosažení mistroství v jednom oboru a další umět ještě tak na 50 procent.

Zachraňujíc zem kousek po kousku před nepřáteli...

DMoMM nezapomíná ani na příznivce multiplayeru a na jeho výrobu byl najat dokonce speciální tým programátorů, kteří se na něj tedy čistě zaměří. Klik pro zvětšení (Dark Messiah of Might and Magic) To je dobrý předpoklad kvality, neboť se někdy stává, že je hra více hráčů dokončována na poslední chvíli a často ji musí programátoři o ledacos ošidit, či slibují její doplnění formou patche, až po vydání. Těšit se budeme moci na několik modů, mezi nimiž najdete i mody známé z různých FPS akcí. Jednat se bude o deadmatch a teamdeadmatch. Bude zde i mod, zvaný „Cruasade“, zaměřený na týmové hraní, které má umožnit souboj, až 32 hráčů najednou. Cílem bude pronikat na území protivníka a dobývat jeho stanoviště, ke kterému se útočníci postupně přibližují dobýváním way-pointů, na kterých se po té i respawnují, aby odtud mohli útočit dále. Postupně se svým týmem zabírají na mapě jakési vlajky a zároveň obsazují way-pointy. Hra končí ve chvíli, kdy obsadí všechny nepřátelské pozice.

Bok po boku přátel s rozmanitými schopnostmi...

Jednotliví hráči si budou moci volit různé hodnosti rozdělené do kategorií podobně, jako je tomu například ve hře Battlefield. Jsou jimi „assasin“ s nízkou odolností zaměřený na kradmý postup hrou, „warrior“, využívající při boji především svou sílu k boji z blízka, dále „mage“, jenž má ve svém repertoáru útočná kouzla účinná z bezpečné vzdálenosti proti hromadám dotírajících nepřátel, „priest“, který též používá kouzla, ale spíše obranného charakteru a „archer“ talentovaný pro boj z bezpečné vzdálenosti svými luky, či samostříly.

Jejichž odvaha nezůstala bez povšimnutí...

Klik pro zvětšení (Dark Messiah of Might and Magic)Je zde implementován i systém odměňování za statečnost. Pokud se hráči podaří provést nějaký kousek, zasluhujíc pochvalu, hra ho odmění zlepšením některé z charakteristik postavy, za níž hraje. Pod pojmem statečnost si můžeme představit například zabití více nepřátel najednou, obsazení way-pointu, či uzdravení spolubojovníků. V multiplayeru by měla být integrována i možnost hraní dynamických kampaní, kdy se po dohrání určité mapy vygeneruje mapa další a to na základě výsledku předchozí hry. Vaše nabité zkušenosti se budou mezi mapami přenášet.

Přesvědčíte se již brzy sami

Na Dark Messiah of Might and Magic se můžeme těšit už někdy v průběhu června. Doufejme, že toto datum vydání přislíbené autory nebude již nijak měněno, neboť to zatím vypadá na velice slušný kousek, jenž by nám mohl zpříjemnit trávení letních prázdnin.





CGwillWin