preview
Rise of Legends - dojmy z dema

Rise of Legends - dojmy z dema
Rise of Legends - dojmy z dema
00:00, 27.04.2006

Na počátku byl RON

Povedenou strategii od borců z Big Huge games zná dnes již asi každý. Jako jedné z prvních se jí totiž podařilo skloubit dohromady taktický a realtime režim a nabídnout nám tak nekonečnou kupu zábavy a navíc nám dala možnost stát se neomezenými vládci světa. Aby toho nebylo málo, po nějaké době přišel i neméně povedený datadisk a dnes, když už je naprosto jasné, že Rise of Nations v herním světě něco znamená, dali tvůrci hlavy dohromady a rozhodli se ještě více vydělat. Nemějme jim to ale za zlé – vždyť my na tom vyděláme úplně stejně. Herní zážitek, který mi původní RON nadělila byl srovnatelný s tím, kterého jsem si dopřával při pařbě takových velikánů, jakými Age of Empires nebo třeba legendární Dune 2 bezpochyby jsou.

Klik pro zvětšení (Rise of Legends - dojmy z dema)Klik pro zvětšení (Rise of Legends - dojmy z dema)

Steampunk is not death

Už při pohledu na první screenshot bylo jasné, že Rise of Legends se nevydají po stopách svého opěvovaného předka. Povrch zemský vystřídalo prostředí fiktivního světa Aio a primitivní národy časem se vyvinuvší v atomové supervelmoci vystřídaly fantastické frakce, které mají s těmi reálnými společnou možná tak touhu po moci. Ba ne, určitá insipare je tu přeci jen dobře zřetelná. Nejlépe je to vidět na národu Alinů, kteří jako by emigrovali odněkud z Klik pro zvětšení (Rise of Legends - dojmy z dema)Arábie. V řadách jejich písečných bojovníků (Fremeni vyměnili pušky za šavle) se to jen hemží ohnivými draky, džiny a skleněnými golemy a jejich levitující města se honosí vysokými věžemi s barevnými kopulemi. Už to chce jen odpalovač raket a máme tu sardukarský palác. Přes techniku jsou tu ale jiní. Jsou jimi mechanici rodu Vinci, kteří se vyžívají zejména v železných robotech a puškách. Jsou naší civilizaci asi nejblíže, jen si dávají větší pozor na kvalitu svého ovzduší, a proto vyměnili benzín za páru. Třetí a poslední stranou jsou Cuotlané. Ti si pro změnu libují ve staré indiánské kultuře a vlastně i v jejím původním obyvatelstvu, které nyní využívá jako dobrovolné posluhovače. Vidíte kam až to můžete dotáhnout, když máte špetku nadpřirozených schopností? O těch toho bohužel prozatím moc známo není, podle dostupných screenshotů je však jasné, že se zase bude jednat o něco z trochu jiného soudku. Spokojen snad bude každý.

Gameplay

Mé pocity z hraní demíčka jsou velice rozpačité. Hra v sobě nese jistý odkaz z minulého dílu, a to v podobě prakticky shodných herních principů, jen znatelně zjednodušených a trochu okořeněných warcraftem. Před započetím strategické části hry jsem byl vržen nad mapu určitého úseku světa Aio za účelem vybrání mého budoucího pole působení a v době brzy současné také válčení o nadvládu a suroviny. Oproti předchozímu dílu se zde ale těží jen tři, totiž timonium (takové modré krystaly), zlato a body výzkumu. To je ale velice podstatné zjednodušní ekonomické stránky hry. Timonium se dá získat buďtou směnou za zlato ve speciálních obchodech a nebo klasicky těžbou, zlato pak získáváte mírumilovnou činností zvanou obchod. S body výzkumu také není problém. Obstaráte si je jednoduše stavbou městských čtvrtí, kterých je hned několikero druhů podle účelu. Tyto čtvrti se dělí na industriální, válečné, obchodní a výzkumné. Každá vám po svém postavení zvýší momentální Klik pro zvětšení (Rise of Legends - dojmy z dema)strop (buďto surovinový nebo populační) o nějaký ten kousek a pokud jich máte dost, můžete povýšit město na vyšší stupeň městství . Všechny tyto čtvrti jsou pak pevnou a neoddělitelnou součástí městského celku (kterých na mapě můžete vytvořit jen omezené množství na předem daných pozicích), přičemž jejich úkol je jasný. Za prvé mají svým zaměřením podpořit různé vývojové možnosti (podle očekávání jsou čtyři) a také maximálně zjednodušit budovatelskou a ekonomickou stránku hry, tak aby na povrch vyplynulo jen to, co je potřeba. V tomto případě čistý deathmatch. Nevím jestli snad mají v Big Huge ambice udělat ze svého dítka hardcore hru, vše tomu však naznačuje a já si musím vduchu zajásat. Je totiž také pravda, že omezení počtu budov na na pár věží, několik druhů kasáren a stejný počet výzkumných budov (jinde vyvíjíte pěchotu než tanky) a přidání hrdinů zaměřených na různé styly boje, má něco do sebe. Jak jsem se již zmínil, na výběr jsou pouhé tři strany. To je sice škoda, ale autoři se nám to snaží vynahradit jejich velikou odlišností. Každá má na výběr svou ultimátní jednotku, ultimátní zbraň, několik různých hrdinů a i tuctové jednotky, které budete používat po většinu herního času, jsou naprosto odlišné. Aby se pocit různorodosti jednotek ještě prohloubil, jsou po mapách rozesety neutrální stanoviště, kde se dají verbovat jednotky jiných ras a tak není problém, aby magickým Alinům někdo vyprášil kožich jejími vlastními skleněnými golemy. Na závěr asi nikoho nepřekvapí, že postup v historických obdobích byl v rise of legends také dost upraven a tak hra nyní toleruje jen dvě doby. Doba kdy hrajete a doba kdy spíte . Nechci ale ještě předbíhat a vyzdvihovat hratelnost do nebe jen na základě dojmů z demoverze. Velkým tahákem by zde nově měla být i kampaň, na které pracuje více lidí a měla by tím pádem být mnohem více propracovaná než v jedničce (i když v případě jedničky se zdráhám mluvit o kampani) a jako taková by nám měla nabídnout propracovaný příběh s několika konci. To zní rozhodně zajímavě, ale znáte to - sliby chyby. Počkejme si na plnou.

Klik pro zvětšení (Rise of Legends - dojmy z dema)Klik pro zvětšení (Rise of Legends - dojmy z dema)

Grafika, nároky

Je zajímavé sledovat, co za kouzla dokáží profesionálové vybavení profesionálními nástroji. I když to tak podle okolních screenshotů nejspíše nevypadá, hra běží na původním enginu, „jen“ doplněném o fyzikální engine Ageia (že by Ageia PhysX už nebyla jen hudbou vzdálené budoucnosti?). Ve výsledku to dává strategii s brutálními hardwarovými nároky s krásnou grafikou a fyzikou promakanější, než je u strategií zvykem. Bohužel to chce také lepší hardware, než je u strategií zvykem. V demu je sice vše omezené zhruba na medium detaily, to však stačí k tomu, aby to vypadalo přinejmenším pěkně. Podle screenshotů to ale vypadá, že se máme opravdu na co těšit a v budoucnu by to mohlo vypadat ještě mnohem lépe. Zatím nám nezbývá nic jiného, než se kochat pohledem na tu nádheru na screenshotech a doufat, že někde na ulici náhodou najdeme novou grafiku.


CGwillWin