speciál
Section 8 - rozhovor o PS3 verzi

Section 8 - rozhovor o PS3 verzi
Section 8 - rozhovor o PS3 verzi
18:24, 23.03.2010

Vyloženě multiplayerovou futuristickou akci Section 8 už nějaký ten pátek můžete s klidem třímat v rukách. Tedy pokud máte doma Xbox 360 nebo PC. PS3 verze byla totiž vývojáři z TimeGate Studios odsunuta až na jaro letošního roku, přičemž jednotlivé důvody vám lépe osvětlí producent hry Robert Siwiak, kterého na toto téma pečlivě vyzpovídal zahraniční server Strategy Informer. Vedle toho se také dozvíte, co nového PS3 verze Section 8 nabídne a jestli už studio náhodou nepracuje na pokračování.

Strategy Informer: Proč byla PS3 verze hry tak moc pozdržena na rozdíl od verzí pro Xbox 360 a PC, které vyšly zároveň?

Robert Siwiak: To je jednoduché. Chtěli jsme se plně ujistit, že PS3 verze Section 8 se dostane takové pozornosti, aby u hráčské základny PS3 uspěla. Jedná se o náš první produkt pro PS3, a tak jsme mu chtěli věnovat všechen čas, který vyžadoval k tomu, aby byl vydán opravdu v plné formě.

Také jsme si dali záležet na tom, abychom PS3 hráčům přinesli zážitek šitý přesně jim na míru. Tato verze navíc obsahuje i součásti, kterýchžto se majitelé Xboxu 360 a PC nedočkali. Takže ačkoli PS3 verze vyjde opožděně, na oplátku nabídne do detailu vyleštěnou unikátní zábavu. Navíc stále řešíme naši vydavatelskou infrastrukturu, poněvadž se chystáme vydat hru na PSN sami.

Navážu. Hra je nově strukturovaná a chystaná k vydání jako stahovatelný kousek z PSN. Co vás vedlo k tomu opustit od diskové formy?

PSN Store je velmi silná platforma pro digitální distribuci a v modelu, jenž praktikujeme, vidíme hodně velký potenciál i do budoucna. Z produkčního hlediska se alespoň nemusíte obávat výrobních cen nebo skladování. Jelikož tedy vydat hru digitálně mnohem levněji, dávám nám to možnost úspory přenést v činy a zážitek pro hráče PS3 (opět jde o unikátnost PS3 verze plynoucí z pozdějšího vydání, pozn. aut.).

Současně jsme byli při pohledu na linii her, které platforma nabízí ke stažení, velmi překvapeni a nadšeni, jaké prázdno co se týče plnohodnotných titulů zde panuje. Se Section 8 bychom tak mohli uspět u hráčů, kteří na možnost stažení si nějaké takové hry už po nějaký čas dychtivě čekají.

Klik pro zvětšení (Section 8 - rozhovor o PS3 verzi)Klik pro zvětšení (Section 8 - rozhovor o PS3 verzi)

PS3 verze nabídne nové mapy, to je známá věc. Jsou zde ale jiná specifická vylepšení, které tato verze přinese?

Vedle nových map je to především už zmíněná skutečnost, že se konzolisté s mašinkou od Sony mohou těšit na komplexní titul stavěný přesně pro PS3. Také máme velkou výhodu v hráčském feedbacku. Můžeme jim tak teď vyjít naplno vstříc a zlepšit použitelnost některých částí jako například matchmakingu. O dalších vylepšeních dáme vědět těsněji před datem vydání.

Jaké nejvýznamnější vylepšení PS3 verze v porovnání s tou na Xbox 360 a PC přinese?

Kompletně jsme předělali systém matchmakingu. Hráči už nebudou mít žádný problém se na sebe přes síť připojit. Plně také podporujeme dedikované servery, abychom komunitě zajistili to nejkomfortnější hraní. Na těchto serverech bude počet hráčů kombinován a doplňován vždy určitým počtem botů, aby byl zajištěn plnohodnotný a neměnný zážitek ze Section 8.

Section 8 byla stejnou měrou přijata jak kritiky tak hráči – dobře. I tak se jedná o velmi nahuštěný žánr, odrazí se to na hře nějak?

Pokaždé, když zasáhnete to něčeho stabilního, jsou lidé, kteří na takový zvrat čekají a lidí, kteří si naopak raději udrží permanenci. Se Section 8 jsme se snažili hranice žánru posunout k opravdovému, hráčem usměrňovanému zážitku, kdy bude každý zplnomocněn vlastních kroků a voleb a vytvoří si tak kompletně dynamický herní svět. Určíte si vlastní spawn, zvolíte a upravíte zbraně a brnění, ovládnete herní dopravní prostředky. To všechno může pro někoho znít fantasticky, jiný z přílišné volnosti může být pochopitelně sklíčený.

Loňský rok nesl ve znamení vydání hodně velkých first-person stříleček, stejně taková očekávání s sebou nese i rok 2010. Section 8 ovšem má šanci uspět a náš závazek především vůči komunitě je hodně pevný.

Klik pro zvětšení (Section 8 - rozhovor o PS3 verzi)Klik pro zvětšení (Section 8 - rozhovor o PS3 verzi)

Maté pocit, že bude PS3 verzi Section 8 věnována větší pozornost díky jarnímu vydání, než v nabitém podzimním programu, jak to například dopadlo s verzí pro X360 a PC?

Bezpochyby. Obsahově hodně nabitá hra, ještě k tomu s příznivou cenou a ke stažení. Naše přítomnost na PSN Storu navíc zpohodlňuje i celý systém placení za hru a kdo by odolal nápadu pořídit si takovouto hru bez nutnosti opustit gauč?

Dočkáme se nějakých dodatečných přídavků do hry? Například DLC?

Ničeho, co jsme předem veřejně neoznámili. (usmívá se)

Xboxová verze se dočkala před vydáním hratelné demoverze a mnozí z hráčů vyjádřili nespokojenost s tím, že demo nepředstavuje finální podobu hry. Máte plány vydat rozsáhlejší demo pro PS3 na vyzkoušení před oficiálním vydáním?

Z demoverze pro Xbox 360 a open bety na PC jsme mnohé pochytili, takže jakékoli naše další demo bude určitě obsahovat mnohem reprezentativnější ukázku plné verze hry.

Klik pro zvětšení (Section 8 - rozhovor o PS3 verzi)

Uvažovali jste o možném pokračování? Třeba s propracovanější single-playerovou kampaní.

Se Section 8 a komunitou okolo hry jsme v úzkém spojení. Jediné, co v tuto chvíli mohu na tuto otázku říci, je, že jsme nikdy neplánovali, že bychom zůstali pouze u jednoho dílu.

Až dosud stále žijeme jen z prozatímního termínu vydání o letošním jaru. Bližší datum nepovíte?

Tuto informaci hodláme vypustit v blízké budoucnosti.

Originál rozhovoru v angličtině naleznete na StrategyInformer.com





CGwillWin