speciál
Rozhovor s Pterodonem o Vietcongu 2

Rozhovor s Pterodonem o Vietcongu 2
Rozhovor s Pterodonem o Vietcongu 2
00:00, 22.10.2005
1) Co si slibujete od Vietcongu 2?

Vynikající recenze, dobré prodeje a tučné zisky. Samozřejmě také nadšené fanoušky a spokojené hráče.

2) Co vás na vývoji her nejvíce baví, přesněji proč jste se dali právě na vývoj her?

Asi je to ten samotný vývoj her, ta možnost udělat na začátku rozhodnutí a pak je dotáhnout do zdárného konce. Na vývoj her jsme se dali proto, že si myslíme, že v této oblasti něco dokážeme.

3) Jak je hodně těžké prosadit českou hru ve světě?

V dnešní době je hodně těžké prosadit jakoukoliv hru, ať už je česká, německá či americká. Vše záleží jak je hra udělaná, jak vypadá a jak se hraje. Velmi náhodnou proměnnou v tomto snažení je subjekt vydavatele, který dokáže pohřbít nadějný projekt nebo naopak prosadit i špatnou hru.

4) S jakými problémy jste se při vývoji Vietcongu 2 setkali (setkali-li jste se vůbec s nějakými problémy:))?

Největší problémy pro nás tradičně připravuje náš vydavatel. Od maličkostí (nekomunikace, špatné rozhodnutí) až po velké problémy (zpoždění dodávek zásadních dat, změny na poslední chvíli). Dále je tu mnoho problému, které si jako naschvál způsobíme sami. Opět maličkosti (blbá nálada) a velké chyby (nedostatečné plánování, nedůsledná příprava). Atd., atd.. Ale problémy jsou od toho, aby se řešily a to je naše práce…

5) Myslíte si, že Vietcong 2 dosáhne většího úspěchu, než-li první díl?

Já si to myslím, velká část týmu nikoliv.Klik pro zvětšení (Rozhovor s Pterodonem o Vietcongu 2)Klik pro zvětšení (Rozhovor s Pterodonem o Vietcongu 2)

6) Proč jste zrušili aktualizaci vaší pterodonské stránky v českém jazyce?

Rozhodli jsme se podpořit růst národních kvalit tréninkem v cizích jazycích. I think it is a very good decision. Kdo nerozumí, ať začne víc trénovat. Němčináři nechť prominou, ale v dnešní době je angličtina opravdu nutnost.

7) Na co jste nyní, těsně před příchodem Vietcong 2 do obchodů, nejvíce pyšní?

Na to, že jsme opět i přes nepřízně osudu dokázali hru dotáhnout do konce a ve stanoveném termínu dokončit.

Z herního hlediska jsme samozřejmě pyšní na autentickou atmosféru hry pro jednoho hráče, padesáti zbraní a propracovaného multiplayeru. Daly by se uvádět další a další věci, na které jsme vlastně pyšní.

8) Vaše oblíbená zbraň a mapa ve hře?

Trombone (vynikající sypač olova) a Waterstation (vynikající boj na předměstí).

9) V čem zásadním se podle vás nejvíce liší Vietcong 2 od jeho předchůdce?

Hlavní rozdíl je v tom, že se hra pro jednoho hráče odehrává převážně v městských prostředích a je více přímočařejší s více efekty. Multiplayer je více propracovaný a nabízí více možností.

10) Bude váš vývoj her v budoucnu směřovat více do oblasti konzolí?

Určitě. V konzolích je budoucnost. Já sám na nich s oblibou hraju. Otázkou zůstává v jak moc blízké budoucnosti budeme s našimi hrami na konzole směřovat.Klik pro zvětšení (Rozhovor s Pterodonem o Vietcongu 2)Klik pro zvětšení (Rozhovor s Pterodonem o Vietcongu 2)

11) Objeví se Vietcong 2 na Invexu?

Podle programu ProGamers má být součástí akce i turnaj ve Vietcongu a zdá se že se objeví i Vietcong 2. Dále bych vás chtěl pozvat na svoji přednášku o vývoji Vietcongu, která se uskuteční někdy ve středu.

12) Singlplayer prvního Vietcongu zaujal spousty hráčů. Myslíte si, že u Vietcongu 2 zaboduje více singlplayer nebo multiplayer?

Upřímně doufám, že singleplayer Vietcongu2 zaujme spoustu hráčů a ještě více zaboduje multiplayer. No něco jiného jste snad ode mne nečekali, což?

13) Připravujete nějakou modifikaci na Vietcong 2?

My ne. Ale připravili jsme sadu nástrojů, aby nějakou modifikaci mohli udělat sami hráči.

14) A co datadisk, bude?:)
Asi ne. To záleží na vydavateli, jak se rozhodne.

15) Možná, že je na to teď opravdu brzo, ale máte po vyjití Vietcongu 2 něco dalšího v plánu (či uvažovali jste o pokračování na některou z vašich dřívějších her?) ?

Máme něco v plánu, ale povědět nemůžeme. Pokračování našich dřívějších her to ale nebude.

Děkujeme za rozhovor a přejeme vám hodně příjemných okamžiků strávených u her:)

Na otázky odpovídal Jarek Kolář, producer / lead designer teamu Pterodon.

Klik pro zvětšení (Rozhovor s Pterodonem o Vietcongu 2)


CGwillWin