Mars: War Logs

Mars: War Logs - recenze
Mars: War Logs - recenze
19:09, 20.05.2013

Mars: War Logs je docela zajímavý titul. čistě z hlediska originality a vlastních inovací do her tohoto typu nepřináší skoro vůbec nic. Nevíme jak na ostatní, ale na nás hra někdy působila jako Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay, tu a tam jako série Mass Effect a hlavně jako Of Orcs and Men. Jestli si pamatujete naši recenzi na výše zmíněné Of Orcs and Men, tak si jistě vzpomenete, že na první pohled tato hra působila také zajímavě. Dobrý nápad skrze orky a lidi. Jenže, jak se klasicky ukázalo, dobrý nápad nestačí. Skončilo to tuctovou hratelností a celkově to bylo takové neslané nemastné, místy zase příliš okořeněné. Velká nevyváženost soubojů a pro RPG přílišná koridorovost z toho udělala průměrnou hru, o kterou by normální hráč neměl jevit bůhví jaký zájem. Zpátky k Marsu. Mars: War Logs je od stejného studia, které stvořilo Of Orcs and Men, Spiders. Dala by se tedy říct otázka: stal se z Mars: War Logs jen obyčejný port Of Orcs and Men do budoucnosti? Rozhodně ne.

Klik pro zvětšení (Mars: War Logs - recenze)Klik pro zvětšení (Mars: War Logs - recenze)

Přiznáváme se: po první hodině hraní jsme Mars: War Logs odsoudili do klasické kategorie „Blbosti“ a neměli žádnou chuť pokračovat v hraní. Dali jsme si pár dní odpočinek a hopli na to znova. A hle? Začali jsme od začátku a najednou už to šlo. Ano, jisté odkazy z Of Orcs and Men zde stále najdeme, ale rozhodně to není nic vážného.

Ve hře se ujmete jistého cápka jménem Roy Temperance. Na Marsu se, překvapivě, objevili lidští kolonisté, pár let to tu možná fungovalo, ale něco se samozřejmě zvrtlo. O nejcennější surovinu, vodu, začali lidé bojovat sami mezi sebou, takže často nasazení vojáci ani neví, s kým to vlastně bojují.

Jako odměnu dostanete velký prd, jen tu a tam vám dají nějaké sérum (platidlo) nebo nějaké součástky do vylepšování věcí.

Do vězení Camp 19 přijíždí další vlak s vězni a mezi nimi se nachází i mladý Innocence Smith, který si jednou takovou bitvou sám prošel. Protože je malého vzrůstu a svalové hmoty byste na něm asi moc nenašli, určitě by se stal rychlou kořistí pro takové ty tlusté prasáky, co rádi „mladé masíčko“ pro své uspokojení, když je již nebaví Anča Dlaňovka. Vy, jako Roy, se ho rozhodnete před takovými lidmi chránit. Bude vám totiž nápomocný při útěku z vězení. Po útěku mu na oplátku pomůžete najít rodiče, jenže nastane malý háček a tak dále, blá blá blá, z příběhu vám nic už spoilovat nebudeme. Stejně vás to možná napadne samotné. Dobrý nápad příběhu otravují někdy až nekonečné dialogy, po kterých se stejně dozvíte akorát to, že máte znovu projít tamtou částí mapy, vybouchat cestou stále se spawnující nepřátele, dojít na cílené místo, vyhrožovat nějakému pobudovi, že jestli nepřestane dělat problémy, vy způsobíte zdravotní problémy jemu a tím to končí. Jako odměnu dostanete velký prd, jen tu a tam vám dají nějaké sérum (platidlo) nebo nějaké součástky do vylepšování věcí. Je možné, že vám příběh celkově bude připadat jako obsah nějaké konzervy, kterou potravinový inspektor našel v nějaké večerce a která byla čtyři měsíce prošlá.

Je to o taktice...
Už od pohledu je jasné, že grafické zpracování hry vám chlupy na zádech pravděpodobně nepostaví. Zprvu jsme si říkali „Pane Bože… co to jako je?!“, ale pak jsme se nad tím trochu zamysleli. Přeci se jedná o titul, jenž se do Áčkových kategorií podívá maximálně tak ve snu. Mars: War Logs si navíc rozhodně nedal za úkol zaujmout vás grafikou nebo příběhem. Největším plusem této hry jsou především souboje. Zde se nachází první menší odkaz na Of Orcs and Men. Zhruba do půlky hry to nebude nic jednoduchého. Umírat budete poměrně často, takže Rambo styl ze začátku rozhodně nedoporučujeme. Pokud to zkusíte, už v ubyté půlce zdraví můžete dát načíst poslední uloženou hru. Ty se tady záhadně vyskytují před každým soubojem, čili je dobré se zeptat, jestli to byl od autorů záměr, nebo ne. V soubojích musíte uskakovat, mlátit do týla ty, co se nestačili otočit atd. Jde tu hodně o taktiku.

Do soubojů jdete z 80% vždy s nějakou trubkou, klackem nebo něčím podobným. Střílení je zde omezené, protože provedení výstřelu zabere nějaký čas a protože do vás někdo mezitím stále buší, celý proces se tím přeruší. Časem se dostanete i k různým elektrickým vymoženostem. Můžete si očarovat svou pálku elektřinou a dávat tak tím větší poškození, nechat projít soupeřem pár tisíc voltů apod. Zábavné a dobré zpestření. Často s vámi někdo chodí jako spolubojovník, ať už Innocence, nebo někdo jiný. Bohužel, umělá inteligence vašich spojenců či nepřátel je nic moc, IQ se pohybuje ve výši idiocie.

Poslední bod, u kterého bychom se chtěli zastavit, je craftování/vylepšování věcí. Bez toho se zde asi neobejdete. A jestli jo, máte náš obdiv. Než jsme se my dostali ke craftování, dostávali jsme docela výprask. Trochu upravit výstroj a mlátící trubku za opaskem a hele, už ani moc nevyužíváme lékárničky během boje.

Finálním slovem:

Mars: War Logs se do herní historie určitě nezapíše. Přesto je to dobrá hra, která stojí za pokus. Přičtěte k tomu navíc nízkou startovní cenu, asi 500Kč, a máte dobrý titul za dobré peníze. A to i přesto, že ani tady se koridorům nevyhnete.

70%
Milé překvapení. Docela dobře zpracované, toto bychom do Spiders, tvůrců Of Orcs and Men, neřekli.