Nail´d

Nail´d - recenze
Nail´d - recenze
21:24, 21.12.2010

Zo závodnými hrami sa v poslednej dobe akoby roztrhlo vrece. Mohol by som narátať množstvo kvalitných hier s touto tématikou, napríklad Blur, Fuel, nové Hot Pursuit, ale koľko ste hrali hier, kde vozidlami neboli auta, ale štyrkolky, či motorky? No musíte priznať, že okrem nadpriemerného Pure sa žiadna adrenalínová arkáda nenašla. Až doteraz. Prosím, privítajme „Nejld“.

A patrilo by sa upozorniť, že tí, ktorím sa nepáči riadna arkádovosť a odvracajú pohľad pri niečom nereálnom, nech sa obzerajú po závodnom simulátore, Naild je totiž surová akčná záležitosť, pri ktorej adrenalín tečie aj cez uši. Rýchlosť, za ktorú by sa nemuseli hanbiť ani Nemci na svojich diaľniciach tu získate v podstate mihnutím oka (a podržaním klávesy ctrl).

Nail'd patrí do kategórie závodných hier (schválne sa vyhýbame slovu simulátor), kde dokonca chýba aj tachometer. Jediným vašim cieľom je poznať čo najlepšie kaskádovitú trať a hľadať čo najlepšie skratky, získať čo najlepší čas, alebo byť jednoducho prvý. Pre tých, ktorým je poradie v turnaji a otváranie ďalších máp jedno, je hra taktiež tvorená. Neraz sme sa pristihli, ako sme len tak sledovali prekrásne prostredie a ani nemysleli na to ako je tá hra málo náročná na grafickú kartu.

Klik pro zvětšení (Nail´d - recenze)Klik pro zvětšení (Nail´d - recenze)

Hra beží svižne a pre potreby takéhoto žánru je dostačujúca a to, že postavy, ktoré fandia za ohradou sú menej detailne nám je jedno, takisto ani modely vozidiel a ľudí priamo pred kamerou síce neprekvitajú detailmi, ale všetko vyriešia efekty ako rozmazanie, či antialiasing. Takže ľudské oko si ešte k tomu pri tej rýchlosti ani nestihne všimnúť nejakú závadu. Však prostredie je rôznorodé, farebné a všetko sa tak nejak hýbe. Aj keď pri tej rýchlosti v akej sa pohybujete máte miestami opačný pocit.

Niektorí by nás najradšej ukameňovali za to, že napíšeme: „Jazdný model je vynikajúci“, ale je to proste a jednoducho tak. Realita sa hľadá o dvere vedľa, štyrkolky sa dobre hýbu, a dobre sa ovládajú, takisto o motorkách sa dá povedať to isté. A rozdiely medzi týmito dvoma druhmi síce sú, ale nie nejaké obrovské. Motorky horšie zatáčajú, ale majú lepšiu akceleráciu a podobne. Občas sme narazili na nejakú tu chybu, kedy sa kolesá zasekli do textúry, alebo do zábradlia, ale z celej hernej doby sa to stalo nepodstatným a dúfame, že to opravia opravné balíky.

Zarmútilo nás ale malé množstvo okruhov, ktorými sa síce autori na obale hry chvália, ale už v turnaji, ktorý je niečo ako hlavná kampaň, sa opakuje množstvo toho istého, prípadne mierne pozmeneného. Rôznorodými prostrediami ale smutný nebudete isto ani vy. Od gréckeho stredozemného prostredia, cez ľadové Andy až po exotickú džungľu, či púšť. Jednoducho dostačujúce a najmä dobre využité. Výborné prekážky, kaskády, skokanské mosty a podobne. V jednej mame jazdíte pomaly na úrovni lietadla pri odlete, inde stretnete teplo vzdušné balóny a na inom mieste jednoducho klasické robotnícke Tatrovky.

Náročnosťou hry na naše schopnosti sme taktiež spokojný, vybrať sme si mohli klasicky z troch rôznych úrovní a aj na ľahkej, sme v dosť mapách museli mať akú-takú prax. Našťastie na ďalší postup stačí bronzová medaila. To sa ale ochudobníte o väčšie množstvo dielov na vylepšenie vozu, farby, alebo druhu postavičky hráča.

Vylešpovanie mašiny je v podstate len kozmetické, nevidíte žiadne podrobné grafy, nevidíte totiž žiadne grafy. Podobne ako chýba už spomínaný tachometer. Ale aj kozmetická zmena je zmena, no nie? Tu poteší aj sfarbenie vozidla, alebo obrázku, ktorý pokrýva pretekárovho „koňa“.

Okrem hlavného turnaju, ktorý zabaví hráča podľa skúseností aj na tých 6 hodín, je v balení multiplayer, ktorý sa dá hrať cez internet, alebo aj klasicky po sieti. Splitscreen, ktorý je medzi hráčmi síce stále obľúbený, ale chýba. Nejak sa ráta asi s tým, že na PC hrajú ľudia len na malinkých 15“ monitoroch. Pri hrách pre herné konzoly býva rozdelenie obrazovky už fungujúcou tradíciou. Ako veľkú chybu, ale túto absentujúcu časť považovať nebudeme.

Potešilo nás, že sa hra nehrnula slepou cestou napr. hry Fuel, kde bol otvorený obrovský svet, ktorý bol však nudný a pre arkádovú hru úprimne chybou. Uzavreté závody, ktoré sa vyberajú cez menu sú istotou k úspechu.

Klik pro zvětšení (Nail´d - recenze)

K tomuto projektu nemáme, ako už z celého článku mohlo vyznieť, žiadne väčšie výhrady, ak by sa podobné hry opakovali častejšie, možno by sa to stalo už nudným, ale jeden takýto výtvor nás potešil a z úst nám pomaly vychádza: „Prosím, dajte nám viac prostredí a máp!“ Ale už aj!

90%
Adrenalínová arkáda, kde slovo akčnosť naberá nový význam.