Dead Rising 2

Dead Rising 2 - recenze
Dead Rising 2 - recenze
13:49, 01.10.2010

Existujú hry hororové, akčné, nudné, totálne blbosti a potom je tu žáner, ktorý zaradíme do kategórie, kde patril aj pomerne (ne)slávny Postal 2. Je to žáner plný nadsádzky, brutality a komických situácií. Ak vám teda príde zábavné zabíjať nepriateľov priam neuskutočniteľným spôsobom. Kde Postal Dude, ako sa hlavný hrdina hry volal, používal ľudí ako pisoár, tu hlavný hrdina Chuck jazdí na detskom bicykli a zráža zombíkov. Nájde sa mnoho podobností, ale celkovo je Dead Rising 2 dospelejší, ucelenejší a pochopiteľne s väčšími možnosťami.

Klik pro zvětšení (Dead Rising 2 - recenze)

Nečakali sme, že by Dead Rising 2 aj napriek skutočne nápaditému názvu ponúkal nejaký príbeh. A ono čuduj sa svetu, je tu. Chuck vystupuje v televíznej show, kde na vylepšenej motorke motorovými pílami na riadidlách súťaží so súpermi pri zabíjaní zombíkov. Jedna najzvrátenejšia časť hry a to je len začiatok. A myslíme si, že keby to bolo len trochu možné aj v realite by to ľudia vyskúšali. Všimnite si už len tie show, kde ľudia predvádzajú svoje divné talenty. Po vystúpení sa stane nečakaná udalosť, ironicky povedané, nemŕtvi sa rozpŕchnu po doteraz nezombíkovskom novovybudovanom Las Vegas, ktoré dostalo iný zaujímavejší názov. Do toho všetkého potrebuje vaša dcéra každý deň jednu dávku Zombrexu, čo je liek na liečbu akejsi choroby. Akej asi, však. Vojenská pomoc príde až za tri dni a vy sa máte ochrániť pred chodiacimi mŕtvolami, banditami a skutočnými nepriateľmi- ľuďmi. Časom zistíte rôzne skutočnosti a popritom si užijete šialenosti o ktoré tu ide v prvom rade.

Klik pro zvětšení (Dead Rising 2 - recenze)Klik pro zvětšení (Dead Rising 2 - recenze)

Prvý Dead Rising okupoval jedinú konzolu novej generácie a to Xbox 360, pokračovanie už okupuje aj PS3 a PC. A to je od Capcomu napriek nemilej skúsenosti so Street Fighter 4 celkom zaujímave a pozitívne prekvapenie. Už od zapnutia hry je všade cítiť konzolové spracovanie. Ovládanie v menu, grafické spracovanie a taktiež hranie s myšou a klávesnicou je slabšie, odporúčame ak máte možnosť použiť nejaký gamepad. Nemôžeme však namietať kvôli celkovému spracovaniu, to je viac než dobré. Na priemernom hernom počítači sa fps udrží na veľmi dobrej hodnote 60 a neklesá ani pri veľkom množstve nemŕtveho života o veľké cifry. Konverzia na PC je tak pre hráčov len prínos.

Grafické spracovanie je celkovo vhodné, no mohlo byť lepšie, textúry sú slabé, taktiež si neužijete rôznych pokročilých efektov ako je PhysX, Havok, alebo Direct X 11. Kvôli množstvu zombie hávede možno zvolené dobre, ale sklamalo nás to. Čo nás však nesklamalo sú všemožné veci, ktoré môžete použiť ako vozidlo, zbraň alebo (ne)zbraň. Môžete zabíjať sochorom ako Gordon Freeman s Half-Life, pištolou ako nudný policajt s predmestia, alebo aj ružovým plyšovým medveďom. Výpis všetkých možných vražedných nástrojov by stačil aj na vysokoškolskú seminárnu prácu. Tak napríklad, už ste niekedy niekoho zabili detskou striekajúcou pištoľou alebo farebným sprejom? Na jednoduché vybláznutie z vážnej reality skutočne nie je momentálne lepšia možnosť.

Môžete svoju postavu taktiež obliecť do rôznych až nechutných kombinácii, vystriedate kombinácie super hrdinského obleku, zakrvaveného Max Paynovského obleku a napríklad aj parohy zlého losa. To všetko si môžete povyberať pri potulkách freeroamingovýjm mestom, kde sa nachádzajú také dominanty ako obchodné centrum, kasíno a ďaleko zaujímavejšie lokality.

Možností je tu naozaj mnoho, vedľajších mini úloh taktiež, kde máte väčšinou niekoho ochrániť, niekoho odstrániť a rôzne variácie z tohto výberu. Taktiež je množstvo úloh možné spraviť len v nejakú hodinu a ak to do nejakého času nestihnete, už nebude ďalšia príležitosť. V niektorých úlohách si môžete vypomôcť aj kúpením zaujímavejšej zbrane v obchode, alebo ľahším spôsobom zohnať Zombrex pre dcéru ako inak, než za neho zaplatiť. Peniaze najľahšie zoženiete v kasíne pri pobehovaní medzi automatmi, môžete si skúsiť aj o ne zahrať, ale väčšinou sme prehrávali, nemáme šťastnú ruku.

Medzi zaujímavé zážitky patrí nepovinná jazda na býkovi, naskakovanie riadením motorky na idúci vlak a rôzne bojovania proti bossom, ktorých je pomerne extrémne ťažké zabiť. A tu sa vyrojil aj najväčší zápor celej hry. A to ukladanie hry, tú je možné uložiť iba na WC a po spravení dôležitej misie. Takže si predstavte situáciu, kedy sa hodinu brodíte medzi litrami nemŕtvej krve, naskakujú vám počty mŕtvych a takisto body na postup na vyššiu úroveň postavy a potom vás niekto zabije, padne vám hra a podobne. Najviac to však zamrzí pri prechádzaní misií, kedy už niekoľké prechádzanie danej misie znovu a znovu naozaj začne nudiť. Taktiež veľkým záporom sú hluché miesta medzi misiami, ktoré nejdú úplne lineárne za sebou ale môžete kľudne aj niekoľko herných hodín čakať na hlavnú misiu. Alebo pôjdete robiť vedľajšiu kde vám hrozí smrť a hranie od posledného uloženia.

S lepšie zvolenými checkpointami by ťažšia náročnosť naopak vôbec nevadila. Kombinovanie zbraní je tu ozaj výhodou, občasná spolupráca s NPC, či s živou postavou pri kooperácií sa občas tiež vyžaduje. A je to zábavné. A o tu aj napriek dobrému príbehu ide predovšetkým. Váľať sa od smiechu na zemi najskôr nebudete, ale brutalita ad absurdum je zaručená. Už sme spomínali pár situácií, ale skúste si napríklad reálne vysvetliť kýblik vylepšený vŕtačkami, ktorý nasadíte zombiekovi na hlavu, alebo zabíjanie nepriateľa metlou, záhradnými hrabľami, či dokonca kosačkou. Možnosť jazdiť v aute radšej už ani nespomíname. Páči sa nám, že si svoje oblečenie zašpiníte, a príjemná interaktivita s prostredím je tiež k úžitku.

Zvuková a hudobná stránka je priemerná a nič nás nedokázalo doslova zaujať, avšak týmto je Dead Rising 2 dôkazom, že keď je hra zábavná, nepotrebuje bohvieaké technické spracovanie. Dokáže potešiť aj so škaredšou grafikou, so slabšími a nevýraznými zvukmi, hlavne nech sa dobre hýbe a nezamŕza, čo sa však občas aj tomuto výtvoru podarilo.

Sklamali nás aj slabo spracované in-game videá, ktoré akoby bolo s inej doby, absolútne slabý strih, nudné nadabovanie postáv a tak vďaka tlačidlu ESC sme sa tejto hrôzy v neskorších fázach hry vyhli. To sa však nedá už povedať o celkovej hráteľnosti či už v príbehu, alebo len tak v zábavnom vyjdení si na lov už mnohokrát spomínaného nemŕtveho svinstva.

Potešiť môže kooperatívna hra, alebo online súťaženie, tentokrát hra opäť slúži Microsoftu a tak je vyžadovaný program Games for Windows Live, ktorý u nás má nie veľmi dobru podporu. Ak sa pohrabete v nastaveniach, tak si hru online užijete, ale nečakajte zázraky. Čistokrvnú bláznovinu kupodivu zažijete. Nie je to však pre slabé povahy. Pre deti už tým duplom nie.

Životy, ktoré postupom na vyššiu úroveň budú pribúdať, tak ako iné schopnosti vašej postavy, získavate napríklad z magazínu Health a rôzneho jedla a pitia nachádzajúce sa kdekoľvek. Dokonca aj v odpadkovom koši, kde však zdravé pre vašu postavu príliš nie je, vtedy sa nevyhnete vyvráteniu svojho žalúdku. Alternatíva Postal 2 skutočne ako vyšitá. A to ani nehráme s pohľadu prvej osoby.

75%
Momentálne nie je vhodnejší kandidát na brutálne zabíjanie v zábavnom a sarkastickom pojatí, zamrźí však vyššia obťažnosť v kombinácii so zle zvolenými miestami na ukladanie hry.