LEGO Harry Potter: Years 1-4

LEGO Harry Potter: Years 1-4 - recenze
LEGO Harry Potter: Years 1-4 - recenze
18:43, 21.07.2010

Skombinovať skladačku Lego a známe meno nie je nový nápad. Už poriadnych pár rokov dozadu ste si mohli z lega postavať napríklad robota R2D2 zo Star Wars. Anglická firma Traveller's Tales nám však ukázala, že sa poriadne dá zahrať s Legom aj na počítači a to nie(len) tým, že si naozaj budete na bedni svojho počítača stavať nový prírastok do rodiny Bionicle. Treba si pripomenúť, že hra Lego Star Wars vôbec nebola prvou PC hrou z Dánskych kociek. Už dávno predtým ste si mohli napríklad zahrať Lego Stunt Rally a iné. Lego Star Wars však exceloval na mnohých miestach. Spojil známu značku z ešte známejšou a vytvoril hru, ktorá zabaví celú rodinu. Všetko to je okorenené dobrým humorom a zábavnou hrateľnosťou. Jednoducho vytvorili dobrý recept na úspech. A funguje to. Však už si môžete zahrať také známe značky v kombinácii zo stavebnicou ako Batman, Indiana Jones a konečne dnes recenzovaný Lego Harry Potter.

Klik pro zvětšení (LEGO Harry Potter: Years 1-4 - recenze)Klik pro zvětšení (LEGO Harry Potter: Years 1-4 - recenze)

Naznačil som, že aj okuliarnatý chlapec z jazvou na čele sa v podaní Lega podaril a je zábavný. Je to pravda. A nebojte sa, je síce 7 dielov románu, avšak Traveller's Tales vedia čo robia. Najprv si zahráte „iba“ prvé 4 romány a neskôr až nadíde ten správny čas tak ďalšie 3 časti. Hra je tak rozdelený v podstate na 4 menšie hry. Aj Keď slovo menšie neviem či padá do úvahy. Herná doba je úctyhodná. Našťastie je ten čas dokým hru prejdete aj dostatočne využitý, tak nehrozí strašiak stereotyp.

Príbehom s prísadou poriadneho nadhľadu a humoru budete prechádzať rôznymi postavami. Predovšetkým však s Harrym, Hermionou a Ronom. Knižka je samozrejme dosť osekaná, nebudete hrať úplne všetko, tie dôležité rozhodnutia a momenty však áno. Budete sa učiť nové kúzla, bojovať s Tomom Ridlleom alias Voldemortom, cestovať Hop-šup práškom, účasniť sa veľkého turnaja atď. Čo vynecháte herne si aspoň vychutnáte na rýchlych a kvalitných videách- paródiách. Takže aj tí čo ste knihu nečítali nebudete veľmi ochudobnený- aj keď tí čo ju čítali, alebo videli aspoň filmy budú vo výhode.

Prechádzanie úlohami nie je len tak. Plnenie hádaniek je na dennom poriadku. Kým prejdete nejakou lokalitou, v ktorej ste ešte neboli, alebo sa potrebujete dostať na dôležité miesto musíte vždy niečo splniť. Napríklad namiešať správne ingrediencie v kotlíku, vypiť elixír a buď sa zneviditelniť, získať väčšiu silu...tieto úlohy sa viac krát opakujú. Nuž, trošku škoda, ale nemôžeme povedať, že by to ubralo na zábavnosti. Objavovanie miest kde je daná ingrediencia skrytá je zábava. Aj keď niekedy budete ozaj len hádať a už ani nerozmýšľať kde je ukrytá ruka kostlivca (ingrediencia). Jednoducho čarovať a strieľať prútikom (strieľať kušou v prípade, keď ovládate polobra Hagrida) do každého objektu. Aj tak sa dá. Väčšinu času je však mozgová kapacita potrebná. Aj keď je hra od siedmych rokov, zabaví sa aj starší súrodenec. A hlavne aj niekedy pri rozmýšľaní zapotí. Zaujímavé, že hry pre dospelých také náročne na mozog v poslednej dobe nie sú. Ale nebojte sa, s chvíľkou strpenia prejdete Lego Harry Potter bez problémov.

V každej lokalite zbierate aj cvočky rôznych farieb, vďaka ním sa vám otvárajú rôzne bonusy. Ďalej zbierate zlaté kocky, červené a tak. Otvárate si nové postavy, rôzne oblečenia, lepší pocit. V každej lokalite sú objekty, ktoré počas prechádzania nemôžete získať. Potrebujete inú postavu na otvorenie nejakej bedničky. Ja som prešiel hru pri prechádzaní kampane len na 31%. Až podrobnejším a hlavne opakovaným hraním sa priblížite ku stovke. Hra si to svojim co-op režimom ozaj ponúka. Hra je zábavná aj v singleplayeri, ale v co-op režime sa otvárajú nové možnosti zábavy. Preto zamrzí, že tu nie je podporovaná online hra, ale iba hranie na jednom PC. Možné je hranie na jednej klávesnici, ale lepšie je keď si pripojíte gamepad. Ja som takmer celú hru hral s Xbox Controllerom. Oveľa lepšie sa to tak hralo.

A ani tým sa všetko nevyhralo. Niekedy je kamera hry dosť nemotorná. V niektorých častiach hry sa tak môže stať, že budete zatínať zuby aby ste nespadli vďaka „kvalitnému“ ovládaniu do jamy. Ovládač z Xboxu však zlepšil motoriku a dalo sa to prežiť. Keď som si zvykol tak už to takmer vôbec nevadilo. Ovládanie a kamera je tak jediné mínus čo hre môžem dať.

Grafická stránka hry je na Lego pomery nadpriemerná a v rámci možnosti nádherná. Neoslní síce úžasnými efektmi ala Direct X 11, prepracovaným PhysX, ale plynulé hranie na priemernej zostave očakávajte. Ja som bez problémov dosiahol s priemernou zostavou 60 fps (frames peer second).

Zvuky sú v hre roztomilé, ani raz nebudete počuť počas hry jediné slovo, všetky dialógy sú vyriešené pomocou mimiky, hmkania. Aj čítanie titulkov je v hre minimálne, čo je však preložené do češtiny je kvalitne a zo žiadnou väčšou chybou som sa nestretol aj keď mi trošku nesedí, že je Dumbledore Brumbál, Rockfort sú Bradavice a podobne, ale to už je vďaka prekladu knihy a filmu, nie priamo hry.

A hudba? Ta je tiež dobrá, samozrejme z časti prebratá zo sountracku filmov. Veľmi sa mi ten hlavný motív páči.

Ďalším mínusom, ktorý sa však netýka priamo hrania je spúšťanie hry na Windows 7 32 bit. V kombinácii zo zvukovou kartou od Creativu som bol nútený znížiť kvalitu zvuku priamo vo Windowse. Inak hra nešla spustiť. Aj tak sa hra dlhšie spúšťa ako na inom operačnom systéme. V tomto prípade som uvažoval o tom, že by som túto hru vďaka tomu, že sa nedá hrať na najnovších oknách, neodporučil. Nakoniec nás však kvality hry milo prekvapili.

Ak máte radi Lego, knihy o mladom čarodejníkovi a radi sa smejete odporúčam siahnuť po tejto hre, ak máte mladších súrodencov, deti, alebo si chcete jednoducho oddýchnuť od všemožných krvákov ala Dragon Age ( prepáč Robin ), tak neváhajte. Za nadpriemernú hernú dobu pri ktorej nedochádza dych sa to oplatí.

80%
Harry Potter z Lega potešil. Tvorcovia z Traveler's Games opäť dokázali kvalitne skombinovať dve známe značky a spraviť z toho kvalitnú a hlavne zábavnú hru.