Assassins Creed 2 PC verze

Assassins Creed 2 - recenze PC verze
Assassins Creed 2 - recenze PC verze
20:28, 13.03.2010

Je to již čtvrt roku, co tahle hra vyšla na konzole a nyní nám vyšla PC verze. Možná si říkáte, co už zase otravujeme s další a vlastně naprosto stejnou recenzí. Nebojte, příběh a zbytek hry vezmeme celkem rychle a podíváme se na dva přídavky „Forli v ohrožení“ a „Ohňostroj marnosti“, které jsou již v PC verzi obsaženy jako kompenzace pozdějšího vydání. Před čtením tohoto článku doporučuji alespoň v rychlosti přečíst recenzi verze pro PS3, můžete se dozvědět zajímavé informace.

Klik pro zvětšení (Assassins Creed 2 - recenze PC verze)

Instalace je naprosto bezproblémová. Po úspěšné instalaci se spustí spouštěcí menu hry. Pokud již máte účet na Ubisoftu, stačí zadat pouze vaše přihlašovací údaje. Pokud nemáte, tak nový účet vytvoříte v řádu minut. Ubisoft se neptá na nic jiného než na email, přezdívku a datum narození. Po přihlášení pouze zadáte klíč a tím jste s ochranou skončili, dále otravovat nebude, disk můžete klidně vyjmout z mechaniky a zapnout hru. Když jsem ochranu pozlobil snížením rychlosti internetu až na „závratných“ 5kb/s, vůbec nic se nestalo, vše fungovalo v pořádku.

S ochranou jsem si zkoušel kapku pohrát a ta mi to nedala zadarmo. Zkoušel jsem během hraní vypojit síťový kábl – hra se ihned pauznula a jediná možnost byla návrat do Windows. Pokud jsem zapojil kábl zpátky, načetl se poslední kontrolní bod. Jelikož jsem hrál v době, kdy byly servery Ubisoftu pod útokem, tak se hra někdy nechtěla rozjet, někdy byl problém se synchronizací her. Naštěstí se tím nic nestane – hra se uloží na pevný disk a na servery Ubisoftu se nahraje později.

Hra je nyní zasazená na časové lince o 300 let později. Také měníme geografickou polohu a přesouváme se více na sever - do renesanční Itálie. Pro řádění Ezia, hlavního hrdiny Assassins Creed 2, je připraveno několik měst. Například Florencie, Forli nebo Benátky.

Pokud jste nehráli první díl, intro vám alespoň trochu objasní, o co vlastně jde. Hned začátek je celkem chaotický. Osobně mně ze začátku zlobilo ovládání, jelikož zapamatovat si, která klávesa je namapována ke které ikonce, nejde hned. Byl bych vděčnější, kdyby symbolický tutoriál byl doplněn i informací, které že to tlačítko je. Takhle jsem se několikrát díval do nastavení. Na klávesnici může být mírně problém s počtem prstů, ovšem pěti-tlačítková myš se mi nakonec zdála mnohem lepší řešení.

Příběh celé hry začínáte jako syn šlechtice, který není tím, čím byste řekli. Velmi brzo přijde první veliký dějový zvrat. Po určité době se dostanete do vily svého strýce. Strýc neudrží jazyk dlouho za zuby a již velmi brzo máte na sobě první bílou kapuci a, i když neradi, učíte se základy boje.

Časem změníte názor, rozhodnete se zůstat. Strýc prozrazuje, že celé městečko na tom není zrovna nejlépe a že by se hodily nějaké finance na jeho obnovu. Čím více do městečka investujete, tím více vám bude vydělávat. Osobně doporučuji všechny první finance investovat do města. Brzo přijde první zasloužené ovoce a každých 20 minut vám přibude poměrná část utracených peněz. Velmi brzo se stanete velmi bohatí a můžete si kupovat, co chcete, bez ohledu na cenu.

Vaším hnacím motorem je pomstít svého otce, začínáte úspěšně pátrat po prvních střípcích a dostávat se blíže k věci. Seznamujete se s Leonardem da Vinci. Každou chvíli zjišťujete nové vlastnosti hry. Nastupuje střed hry, kde se probíráte různými zločinci a dostáváte se k cíli. Ve zpětném pohledu se mi hra zdá být mírně stereotypní, ale při hraní jsem si ničeho nevšiml a královsky jsem se bavil.

Většinou jde o to splnit několik úkolů a potom se dostanete k možnosti vraždy vašeho cíle. Úkoly mě velmi mile překvapily, za celou dobu jsem nenarazil na jeden podobný, každý měl své kouzlo. Hra velmi dobře dávkuje různé mise, které vás vytrhnou ze stereotypu. Ať se jedná o jízdu s drožkou pod útokem a shazování nepřátelských vojáků či létání na Leonardových křídlech nebo vyvádění na karnevalu.

Dodatky jsou vloženy do hry naprosto bezvadně a pomalu bych řekl, že z ní snad byly vytaženy, než přidány. První dodatek „Forli v ohrožení“ je velmi zajímavých a plný výbušné akce. Po dohrání máte možnost neomezeně lítat po Forli s Leonardovým křídlem a třeba si hrát se strážemi na střechách (rozumějte skopávat je ze střechy). Později jsem se dostal i ke kopání vojáků na zemi, to je teprve adrenalin!

Druhý dodatek se jménem „Ohňostroj marnosti“ je už o něco méně nápaditý, ale pokud se vám zalíbilo vraždění hlavních cílů, tak si toto užijete. Čeká na vás devět menších „zlounů“ a nakonec se dostanete k jednomu většímu. Dodatkem se odemkne i nová část Florencie.

Nyní se již pomalu dostáváme ke konci hry. Vše se odehrává ve Vatikánu, a kde lépe než v Sixtinské kapli? To, že mě konec překvapí, jsem čekal, ale tenhle konec mě srazil na kolena! Čekejte cokoliv, ale tohle bylo i na mě, milovníka různých sci-fi, vcelku dost. Zároveň nám konec přislíbil i třetí díl Assasins Creed.

*Spoiler* Dohráli jste již hru a není vám moc jasné, co bylo koncem myšleno? Berete to jako blafování? Bohužel vás zklamu, je to naprostá pravda. Magnetické pole Země slábne. To, že dřív došlo ke geologické nestabilitě, tedy přehození pólů, je také dokázané. Jediná věc, kterou nikdo neví, je, kdy k tomu má dojít. Objevuje se hodně hlasů, že vše souvisí s rokem 2012, no uvidíme.

Velmi příjemnou změnou oproti konzolové verzi je český překlad titulků. Dovolím si tvrdit, že se jedná o naprosto profesionálně provedenou práci. Vše dává smysl, nikde jsem nenarazil na špatně přeložené slovo, které by nedávalo v kontextu smysl. Přeloženy jsou jak rozhovory, tak veškeré dopisy, stránky kodexu a podobně.

Co se týče grafiky, vidím zde krok zpět, alespoň po technologické stránce. Hra využívá pouze DirectX 9, první Assasins Creed využíval již 10 verzi. Na grafice se to až tak moc nepodepsalo, ale krok dopředu v ní nejde vidět. Na PC je grafika mírně lepší než na konzolích. Celkově se tedy grafická stránka hry povedla, vyloženě žádnou chybu jsem zde nenašel. Pohled přes celé Benátky, které jsou největší, je naprosto impozantní. Animace postav jsou opět naprosto bezvadné.

Když to všechno shrneme, máme před sebou opravdu výbornou hru z renesanční Itálie, ve které se setkáte se spoustou známých osobností a možná se i něco přiučíte do dějepisu. Kapku sice zlobí ovládání, ale gamepad nebo pěti tlačítková myš problémy vyřeší. Jako náhrady za opoždění zde máme velmi dobré dodatky a suprovou češtinu. Kdo z vás se netěší na třetí díl?

Srovnání grafických detailů:
Nejvyšší

Střední