Mini Ninjas

Mini Ninjas - recenze
Mini Ninjas - recenze
00:38, 21.09.2009

Na Mini Ninjas jsem se již od začátku těšil - zaujaly mě první video upoutávky a také fakt, že předešlým dílem tvůrců hry - IOI - byl Hitman (LINK). Hra vychází právě v těchto dnech na všech nejvýznamějších platformách (PC, Xbox 360, PS3, Wii a Nintendo DS) pod záštitou Eidos Interactive.

Klik pro zvětšení (Mini Ninjas - recenze)

Příběh Mini Ninjas je jednoduchý - neznámá temná síla proměňuje zvěř v nepřátelské samuraje a vy se v roli posledního ninjy Hira vydáváte se svým kamarádem (tlusťochem) do světa, jako poslední šance na jeho záchranu. V průběhu hraní nečekejte žádné zvraty, takhle gameska je inspirována klasickými samurajskými filmy, ve kterých příběh nikdy nehraje takovou roli...

Klik pro zvětšení (Mini Ninjas - recenze)Klik pro zvětšení (Mini Ninjas - recenze)

Stejně jako ve zmíněných samurajských snímcích, i v Mini Ninjas jde hlavně o řežbu s hromadou nepřátel. Při vcelku zábavném a jednoduchém boji ve stylu “klikej dokud nezmrzačíš svou myš” si budete moci pomoct speciálním kombem, kterým můžete sejmout třeba i pět nepřátel najednou, anebo v případě vašeho hlavního hrdiny Hira také magií ”Kuji”. Abyste mohli kouzlit “Kuji magic”, musíte se nejdřív naučit nějaká její kouzla, která jsou ve hře prezentována svitky. Většina svitků je však ukryta hluboko v lese (v rámci možností) a je potřeba je hledat - jsou většinou zcela mimo hlavní dějovou linii.

Nepřátele ničíte v prostředí lesa, typicky u vody, poté v několika městech, jeskyních a na horách. Mimo vcelku obyčejné prostředí města jsou všechna ostatní k nakousnutí – engine hry je vykresluje v pohádkových barvách a hlavně vytváří perfektní iluzi kreslené grafiky. Hra Mini Ninjas nejen že pěkně vypadá, ale zároveň je velmi svižná i na pomalejších sestavách. V mém počítači je nejslabším článkem integrovaný grafický čip od AMD/ATI, ovšem ten si s hrou na 24” LCD poradil v nativním rozlišení s téměř maximálními efekty (mimo vyhlazování hran) naprosto bez problémů.

Když už máte pocit, že vás to bezhlavé sekání a kopání do všech stran nudí, vždy si pro vás hra připraví opravdu obrovského bosse. Nejtěžší pro mě osobně byl hned ten první, který, pokud si dobře pamatuji, prděl všude kolem sebe, a tak si jistě umíte představit, jaký to byl humus :-). Forma hratelnostie a žážitek z ní se ve hře mění docela často - občas musíte lézt po střechách budov, jindy chytáte ryby. A pokud už nevíte coby, prohodíte svého hrdinu Hira za jednoho z vašich kamarádů. Ano, v průběhu hry nacházíte, nebo spíše zachraňujete mini ninjy, které váš učitel vyslal před vámi. Za odměnu pak stačí zmáčknout dvě klávesy a paříte za tlusťocha, tygřího muže, za rychlé šípy, nebo třeba sexy flétnistku.

Negativa jsem si nechal až na konec – první zmíním ovladání. Jako PCčkář jsem se při hraní otáčel v hrobě, klasika. Na číselnici nad QWERTY klávesami jsem si sice mohl rychle vyvolat inventorář, nabídku předvoleb (ozdravné lektvary, kouzla...) a nabídku výběru postav, ovšem každá nabídka se chovala jinak. Pokud jsem třeba spustil nabídku výběru postav, mohl jsem ji zase vypnout znovustisknutím stejného tlačítka. U inventoráře to však nelze, tam musíte zmáčknout ESCape, ovšem velmi často zkončíte až v hlavní nabídce hry na položce “Restart level”, tušímže. Cítil jsem se jako na konzoli, když jsem potřeboval dělat patnáct věcí, a nemohl jsem si v nich udělat pořádek. Musel jsem použít tři tlačítka a stále přenastavovat, přemisťovat, hledat. Na PC tragédie, na konzolích splněný sen.

Chcete si hru vyzkoušet? Stahujte PC demo: LINK

Další věcí je hudba - působí nevýrazně (pár opakujících se motivů a občas nějaká situační desetivteřinovka) a mix by potřeboval poladit. Když jsem s ninjou kouzlil, přítelkyni naskakovala husí kůže. Vysoký ječák kouzlícího Hira totiž přehlušil standardní hranici hlasitosti hry nejméně dvojnásobně.

Shrňme to: jednoduchý příběh, skvělá hratelnost a zajímavý obal v podobě kreslené grafiky. Hra je nenáročná, zahrajete si ji i na těch nejměnších konzolkách, a nabízí cca 10 hodin zábavy (pouze single player). Na PC bych dal 70% (to ovládání je skutečně jako když jedete traktorem na cyklostezce), ale protože Mini Ninjas jsou očividně spíše konzolovou záležitostí, dávám procent 80 a vřele doporučuji!

80%
Mini Ninjas je zábavná nenáročná hra pro všechny věkové skupiny, kterou jednoznačně doporučujeme vyzkoušet minimálně v demu.